שר העבודה והרווחה איציק שמולי (צילום: אלי לוי)
שר העבודה והרווחה איציק שמולי (צילום: אלי לוי)

השר איציק שמולי ל"כל העיר": "בירושלים נרשם שיא בפתיחת תיקי רווחה חדשים בעידן הקורונה"

שר הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי מספר בשיחה עם "כל העיר" על העומס הרב על שירותי הרווחה בירושלים כתוצאה מהזינוק בכמות הפניות של תושבים המבקשים סיוע

פורסם בתאריך: 19.11.20 08:06

איציק שמולי, 40, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ערך בתקופה האחרונה כעשרה סיורים במוקדי הרווחה השונים בירושלים, על מנת לקבל תמונת מצב אודות האופן בו השפיע משבר הקורונה על השירותים בעיר  -והמגמה מדאיגה: לפי נתוני עיריית ירושלים – מאז חודש מאי ועם פרוץ מגפת הקורונה פנו מעל ל- 4,000 תושבים בבקשות סיוע שונות, כאשר מתוכם כ- 3,000 נקלטו להמשך טיפול בשירותי הרווחה. "כמשרד הרווחה, אנחנו ערים למצוקה הקשה בירושלים ולעובדה שלמאות אלפי תושבים נשמטה הקרקע מתחת לרגליים", אומר השר שמולי בשיחה עם "כל העיר". אנחנו רואים את זה בפתיחת תיקי הרווחה. הרבה מאוד אנשים שלא ידעו איפה נמצאת לשכת הרווחה בעיר ולפתע מגיעים ומבקשים סיוע. בירושלים נרשם שיא בפתיחת תיקי רווחה חדשים בעידן הקורונה, זה כמובן ביטוי למצוקה הולכת וגוברת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בהתאם לזינוק בפתיחת התיקים בעיר, מתאר השר שמולי, ממפלגת העבודה, את העומס הגובר על שירותי הרווחה: "אנחנו רואים זינוק גדול במקרי האלימות במשפחה וילדים ונוער בסיכון, ונותנים תגבור משמעותי מאוד של כוח אדם ותקציבים. בסיורים שערכתי ראיתי כי שירותי הרווחה עושים עבודה יוצאת דופן. העובדים יוצאים מגדרם כדי לתת את כל הסיוע שנדרש מול צונאמי של בעיות ומול אוכלוסיות רבות שפונות לעזרה. מצד שני, אני רואה סכנה גדולה בכך שהרבה מאוד משפחות בירושלים היו נופלות כבר ממזמן מתחת לקו העוני אם לא היינו עושים את מה שאנחנו עושים. ברור לי שיש עוד הרבה מאוד אנשים שזקוקים לתמיכה ונושאים את העיניים שלהם אל הכנסת".


השר איציק שמולי בביקור במקוד מגן זהב (118) בירושלים (צילום: אלי לוי)

השר איציק שמולי בביקור במוקד מגן זהב 118 בירושלים (צילום: אלי לוי)


כאשר נשאל השר על אופן התמודדותה של עיריית ירושלים עם העומס על שירותי הרווחה, הוא מספר כי קיים שיתוף פעולה מתמיד בינו לבין ראש העיר משה ליאון: "אני רוצה להחמיא לראש העיר על המחויבות שלו כלפי קידום ענייני העיר, כאשר חלק אינטגרלי מכך הוא נושא הרווחה. אני חייב לומר שהוא מסתכל על כל האוכלוסיות בעיר וזה דבר מרשים מאד. שיתוף הפעולה עם העיר פורה: במעט הזמן מאז שהוקמה הממשלה, העברנו לא מעט תקציבים ומענים לפי דרישותיה של העירייה, ונמשיך לעשות זאת. כאשר יש ראש עיר מחויב, עירייה מחויבת ומחלקה מצטיינת של שירותים חברתיים – אנחנו בוודאי נעניק להם את כל התמיכה".

באשר להמשך פתיחת המשק בירושלים, מבהיר השר כי דעתו היא שיש לדבוק בהחלטות שהתקבלו עד כה על ידי קבינט הקורונה. "אני בעד להיצמד למתווה של המומחים שבנוי מכמה שלבים, כאשר המעבר משלב לשלב הינו לפי מדדי התחלואה. נאבקתי שיפתחו את חנויות הרחוב, ועכשיו אנחנו נאבקים על המרכזים המסחריים הפתוחים. אנחנו צריכים לזכור שבניגוד למה שהיה בגל הראשון, לא נוכל לפתוח את הכל בבת אחת, משום שאז מהר מאוד נטפס עם שיעורי התחלואה".

כאשר מתבקש השר להביע את משנתו אודות קריסת העסקים ההולכת וגוברת בעיר, הוא מסביר כי הוא מתכוון להמשיך ולסייע לכל אותם תושבים שאיבדו את פרנסתם. "לא ירושלים ולא מדינת ישראל יהפכו למקומות רפאים. בסופו של דבר יש לנו כלכלה חזקה, חברה חזקה ומדינה חזקה. אמנם זהו אחד המשברים החמורים בתולדותיה של ישראל, אבל כבר ידענו לעבור תקופות קשות. אין שום ספק שהקורונה מנחיתה מכה קשה מאוד על הכלכלה, ולכן אנחנו מספקים ברמה המידית רשת ביטחון חזקה מאוד לאותן אוכלוסיות שנפגעו. ברמה ההמשכית, אנחנו כמובן נצטרך להזרים הרבה מאוד אשראי וסיוע לבעלי העסקים. הם בסופו של דבר עמוד השדרה של התעסוקה והתוצר של המשק. אם הם לא יעמדו על הרגליים, גם המשק לא יחזור לתפקוד נורמלי".

השר שמולי מזכיר כי על אף המאמצים הרבים של משרדו, עדיין אין תקציב ממשלה לשנת 2021 – ותולה את האשמה בליכוד. "בתור משרד העבודה והרווחה דחפנו את הממשלה לקבל החלטות שתכליתן לספק רשתות ביטחון כלכליות למאות אלפי ישראלים- דמי אבטלה עד יוני 2021 לשכירים, מענק מיוחד לנכים בעלות של מיליארד שקל, מענקים מיוחדים לאוכלוסייה המבוגרת, והכפלת קצבאות הקיום בביטוח הלאומי בעלות של מאות מיליוני שקלים לחודש. אני מקווה מאוד שהסוגיה של התקציב תיפתר, כי אם לא יהיה תקציב למדינה, אנחנו לא נוכל לעשות את כל מה שאנחנו רוצים – דמי אבטלה לעצמאים, פנסיית מינימום לקשישים וקידום מהלכים נוספים שיסייעו למשק להיחלץ מהמשבר שנקלע אליו. לצערי, הליכוד כרגע ממסמס את הדבר הזה. הוא הפך את התקציב לסוגיה פוליטית, ובחר לשים את הצרכים והאינטרסים הפוליטיים שלו לפני האינטרסים של המשק".

בהתאם, מזהיר שמולי מפני יציאה לבחירות נוספות: "בחירות היו ונותרו החלופה הגרועה מכולן. גם בגלל שהתחלואה עדיין גבוהה, וגם בגלל שהמשבר בעצם לא הסתיים. הכלכלה עדיין נמצאת במצב מאוד שברירי, השנאה מסתובבת ברחובות, וזה לא בדיוק התזמון הנכון לכך שמפלגות יעלו קמפיינים מקטבים בשלטי חוצות. הממשלה הזו היא לא ממשלת החלומות שלנו, אבל נכנסנו אליה כדי לתת מענה לקורונה. אם לא יהיה תקציב לשנת 2021, לא נוכל לתת מענה למשבר, ולכן לא יהיה שום טעם להמשיך לקיים את הממשלה הזו. אני מאוד מקווה שהליכוד ונתניהו יבינו את העניין הזה ויורידו את ההצעה המגוחכת שלהם – להעביר תקציב לשמונה ימים לשנת 2020. העברת התקציב מונחת לפתחו של הליכוד, שעון החול הולך ואוזל, והם צריכים להחליט מה בא לפני מה – האינטרסים הפוליטיים והצרות המשפטיות של ראש הממשלה או החובה שלנו לעזור לאלפי ישראלים ובעלי עסקים שפשוט קורסים וחייבים את הסיוע של הממשלה".

השר שמולי בוחר לחתום את דבריו במסר חשוב: "אני מקווה שברמה החברתית החברה הישראלית תדע לעבור את המשבר הזה, כיוון שבינתיים, בשעה שצריכה להיות כאן הכי הרבה סולידריות, יש מלחמת שבטים. זה מאוד מצער אותי כמי שעוסק בבניית גשר בחברה הישראלית. הקיטוב בעם מעמיק וזה כואב מאוד ומסוכן. אני מקווה שנצליח לעצור את זה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לולו

    שמולי, עד שתלמד את הנושא כבר לא תהיה בממשלה אז מה הרוח שאתה עושה.
    לא נשכח לך את מעשה הרמיה ונשלח אותך לתהום הנשיה.
    תהנה תהנה, לא נשאר הרבה זמן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר