אולמי פנינת האושר בתלפיות (צילום: פרטי)
אולמי פנינת האושר בתלפיות (צילום: פרטי)

מינוס של רבע מיליון שקלים וחובות לשוק האפור: כך התרסק בעל אולם אירועים בירושלים בשל משבר הקורונה

הקורונה שברה את בעלי אולם האירועים "פנינת האושר" בתלפיות אריק חן, שהחליט לסגור את העסק: "אני בתסבוכת כלכלית לתקופה של חמש-שש שנים קדימה"

פורסם בתאריך: 17.11.20 19:06

המשבר הכלכלי הקשה של הקורונה ריסק עסקים רבים. אחד מהם הוא בעל אולם האירועים בתלפיות "פנינת האושר", אריק חן (55), שהחליט לסגור את העסק לצמיתות. אחרי שלוש שנות פעילות, שכללו עשרות אירועים שאירח. בשיחה עם "כל העיר" הוא מספר על ההחלטה הכואבת ועל המצב הקשה איתו הוא מתמודד. "השבוע אנחנו מפנים את האולם", מספר חן, שביקש כי תמונתו לא תפורסם. "במשך שמונה חודשים אני מנסה להביא כסף מפה ולהביא כסף משם. כמה אפשר להביא? אין מאיפה. אני אבא לשבעה ילדים, אני עם מינוס אדיר בבנק של רבע מיליון שקלים ויש לי חובות של הלוואות לשוק האפור", הוא מתאר בכאב. (גילוי נאות: לאולמי "פנינת האושר" חוב כספי ל"כל העיר" על פרסום).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חן מוסיף ומספר כי סגירת העסק הובילה להדרדרות במצבו הבריאותי: "אני חולה סרטן, ולפני שבוע והיה לי אירוע מוחי קל, מהלחץ, אבל ברוך השם הייתי מאושפז רק שלושה ימים והשתחררתי".

לדברי חן, "בעל הבית הסכים להוריד לי ב-50 אחוזים את דמי השכירות, אבל כשאין הכנסות ורק הוצאות אי אפשר להמשיך ולשלם את ה-50 אחוזים שנותרו. כשאין הכנסות אי אפשר לתמרן, רק להסתבך, אין מה לעשות. היו לי הרבה חברים טובים וקולגות שניסו לעזור לי", הוא מספר בגילוי לב, "אבל גם הם במצוקה היום. בשבוע שעבר היתה לי שיחה עם בעל הבית, שאמר לי, 'אריק, תשמע, על מה תמשוך? תקפל את עצמך, חבל'. גם מולו הצטברו לי חובות, בארבעה החודשים האחרונים חזרו לי הצ'קים".

לפני פרוץ משבר הקורונה העסק התנהל טוב?
"היה בסדר, סביר. יכולתי לשרוד ולהביא כמה שקלים הביתה. לפני הקורונה היינו בחורף, שבדרך כלל חלש, חיכינו למרץ, אז באמת הייתי מלא. בתקופה הזו החזרתי לאנשים ולספקים את כל המקדמות, אני בן אדם דתי ולא רציתי לגזול. אבל עם הסגר הראשון הסתבכתי. אחר כך פתחנו ביוני לשבועיים בתנאים מגבילים, אירועים של 50 איש, שבהם כבר היה עדיף שלא לפתוח את העסק".

קיבלת סיוע מהמדינה?
"לא קיבלתי שום דבר, ולא מגיע לי בגלל שבשלוש השנים האחרונות החלפתי חברה פעמיים. אם הייתי ממשיך באותה החברה, כן הייתי מקבל. שלא יתנו כלום, העדפתי לקפל לפני שהצרות יהיו יותר גדולות, והרי הקורונה לא תעבור מהר. זה סתם לסחוב את הזמן. יש עוד אולמות שנסגרו. אני לא רוצה שום דבר מהמדינה, לפחות אנחנו בעלי האולמות ניסינו לשרוד בתקופה הזאת. עכשיוף אחרי שסגרתי את האולם, אני בתסבוכת כלכלית לתקופה של חמש-שש שנים קדימה, רק בגיל 62 אולי אני אתיישר ואהיה במצב טוב. חבל מאוד שהמדינה מתנהגת ככה לאנשים, המצב לא פשוט עם הקורונה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אור

    כואב הלב. עסקנים חייבים לעזור לך כדי שהחובות לא יתפחו. ובעז"ה אחרי כל זה תתעשר.. עכשיו חשוב לשמור על הבריאות. בעזרת ה' שתזכה לפרנסה בשפע שתמיד תהיה מהנותנים

  2. צשה

    מה עם כל ה3 שנים שגבית סכומי עתק מזוגות צעירים שאין להם מה לאכול ?? לא שמרת קצת ? כי הם במצב גרוע משלך.תתנחם

  3. סיג

    עצוב מאד שהמדינה אומרת שתעזור לבעל עסק ועוזרת רק חלקית או בכלל לו עוזרת

  4. ירושלמי

    דבר אחד אני לא מבין בתקופת טרום הקורונה האולמות בתלפיות עדו קופה יפה על הגב של הזוגות הצעירים.
    לאן הלך כל הכסף הזה של הרווחים שעשו בעלי האולמות הם חיו חיי רווחה כלכלית ובסוף בוכים שהם מרוסקים כלכלית…. מה יגידו השכירים שפוטרו וקיבלו שכר מינימום ולא יכלו לחסוך או לעשות קופות שמנות כמו בעלי הארועים.. חומר למחשבה

  5. הוצאה לפועל

    מגיע לך!!! אתה אדם שקרן וגנב!!!
    חייב כספים ללא מעט אנשים. אני ביניהם.
    כבר 3 שנים שאתה מחרטט…כל כלב ביג'י יומו

  6. ירושלמית

    לשפוט לכף זכות !! אני גדלתי בבית של אבא שפשט רגל בהיותי נערה. החיים שלנו נהרסו הפסקתי ללמוד בכיתה י כי לא היו לי ספרים ואז היועצות לא ממש עזרו בבית הספר. באו לעקל לנו רהיטים מיטות מקרר בקושי שרדנו בלי כסף לנסיעות ולשמפו. היתי הולכת לבית ספר כשעו היה אפשר מבחינתי ללכת, בלי אוכל. אוכלת בבית ביצים ותפוחי אדמה. וגם לאבא שלי שהוא אדם אהוב ומוכר וטבח מקצועי בחסד עליון לא היתה עבודה בגיל הזה. הלך לעבוד בפלאפל ובישיבות עם שכר אפסי ועבודת פרך כל יום עד בלילה. וגם לו היו באולם אינספור אירועים בצהריים ברית ובערב עוד אירוע. תגנון לקוי או השקעה של הכסף בבנק כשהבורסה נפלה הפילה אותו ממשכמו הקורונה. ובסוף גם הבית נמכר. אז אל תדונו אף אחד לפעמים נראה שלאדם יש כסף והוא יכול להחזיר אבל יש לו שק של התחייבויות על הגב שקודמות לכך.אםהוא יחזיר למישהו פרטי החתונה של הזוג בערב תשאר בלי מצרכים כי הספק יסגור את הברז. אדם דתי עודיותר יש לדון לכף זכות. הרבה בריאות הכי חשוב ושתצליחו להתרומם מחדש . השם מוריש ומעשיר משפיל אף מרומם. מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון להושיבי עם נדיבי ארץ.

  7. שוקה

    עם כל הציר שבדבר..לא מרחם על בעלי האולמות..גרפו מיליונים מהארועים לפני הקורונה..והרוב בשחור.לא ריחמו על הזוגות הצעירים

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאחת שערכה שם אירוע, ממש כואב הלב. אריק אדם הגון, ומקסים. כמה פעמים אף אמרתי תודה לבורא עולם שהפגיש אותנו עם מלאך.
    די עם התגובות המגעילות, כבר חודשים רבים שאין אירועים בנאדם קרס… חבל.

  9. משה

    לפתוח ישיבות באולמות או כולל ולספק גם ארוחות
    המפלגות החרדיות יממנו

  10. ציוצי

    לירושלמית,אמרת שאסור לדון אדם במיוחד חרדי,מה את רומזת שכול החילוניים שקרנים וגנבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר