פרופ שמחה יגל והשלישייה, בפגייה בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)
פרופ שמחה יגל והשלישייה, בפגייה בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)

הדרמה בהדסה: לידה נדירה של שלישייה זהה

לידה נדירה של שלישייה זהה, המתרחשת 1 ל-200,000 לידות, ופעם אחת בשנה בממוצע בישראל, הסתיימה בהצלחה בניתוח קיסרי שבוצע בהדסה הר הצופים. האם מספרת: "להריון הזה באמת לא ציפינו"

פורסם בתאריך: 29.11.20 09:05

לידה נדירה של שלישייה זהה, המתרחשת בסיכוי של 1 ל-200,000 לידות, התבצעה בהצלחה בבית החולים הדסה הר הצופים בשבוע שעבר. האם, שכבר ילדה בעבר ומתגוררת כיום עם בן זוגה וילדיהם באזור ירושלים, נתבשרה לפני מספר חודשים כי היא נושאת ברחמה שלישייה זהה – בשורה שלדבריה הדהימה את כל המשפחה.



רופאים שונים ברחבי הארץ שטיפלו באם המליצו על הפסקת ההיריון או על דילול עוברים, בשל הסכנה בהריון של שלישיית עוברים שחולקים שליה אחת. לאחר שעברו מספר מומחים, הגיעו בני הזוג לפרופ' שמחה יגל – מנהל אגף נשים ויולדות בהדסה, שהודיע להם כי הלידה הבטוחה של כל הילדים היא אפשרית, ויילד לאחר מכן שלושה בנים – בניתוח קיסרי בשבוע 35 להריון.

בהתאם לתחזית שנתן פרופ' יגל לזוג, לאחר מספר ימי התאוששות, בתחילת השבוע שעבר שוחרר התינוק השלישי מפגיית הדסה הר הצופים, והצטרף אל אחיו ומשפחתו שהמתינו לו בבית. מבית החולים נמסר כי לידה מוצלחת של שלישייה זהה היא אירוע נדיר שמתרחש אחת למאתיים אלף לידות, בערך פעם אחת בשנה בלבד בישראל.


הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)

הדסה הר הצופים (צילום: אבי חיון)


היולדת הטרייה מספרת בהתרגשות כי "להריון הזה באמת לא ציפינו. כשנקלטתי בשעה טובה, לקח לי זמן להגיע לרופא בשל ימי הקורונה המורכבים, וכך יצא שרק בשבוע 12 – כשהדבר היחיד שחשבתי עליו זה אם יש דופק לעובר, אמר לי הרופא שלא רק שיש לי דופק של עובר אחד אלא של שלישייה שחולקת שליה אחת. בהתחלה היינו לרגע המומים ולא ממש הבנו, אבל זה בהחלט היה פיצוי משמעותי על שנה לא פשוטה שעברנו, ושמחנו על המתנה שקיבלנו".

"ברגע שנכנסו בדלת המרפאה של פרופ' יגל, מצאנו מלאך המוסווה לרופא שליווה אותנו כל שבוע לאורך כל ההריון, עד שילדתי. הוא נתן לנו כוח וחיזק אותנו, לא הסתיר שום מידע, הסביר על כל הסיכונים אך עדיין החדיר בנו את האמונה שהכל יהיה בסדר. משם התחלנו להאמין שאנחנו בהריון עם שלישייה ושאנחנו הולכים להיות הורים לשלושה ילדים נוספים, וכך קרה".

"לעשות מוניטור לשלושה היה מאוד לא פשוט. לפעמים רק כדי לתפוס את כולם ולדעת שאתה לא מנטר את אותו אחד פעמיים יכול היה לקחת גם שלוש שעות, אך הצוות בהדסה הר הצופים היה סבלני ומקצועי ואף אחד לא ויתר בשום שלב על שום דבר. הכל היה מושלם ומקצועי מההתחלה ועד הסוף. ילדתי בשבוע 35 בלידה קיסרית מדהימה. פרופ' יגל הסביר במהלכה בקול רם ובכל שלב מה הוא עושה, על מנת שאהיה חלק ואחווה את הלידה. כל כך פחדתי, ממש רעדתי לקראת הניתוח אבל האווירה הייתה כל כך מרגשת ושמחה. פגשתי כאן בשילוב המיוחד של רופאים, אחיות וטכנאיות מלאי אנושיות ומקצועיות".

פרופ' יגל מסביר כי "הריון של שלישייה זהה הוא הריון מאוד נדיר, ודורש מעקב רפואי צמוד על מנת לוודא שהעוברים מתפתחים באופן תקין וכדי לעקוב שלא מתפתחת לידה מוקדמת. כשעוברים חולקים שליה אחת, עשוי להתפתח מצב בו יש מעבר של נפח הדם מעובר אחד למשנהו, ואז יש צורך בהתערבות כירורגית. המטרה שלנו במעקב האינטנסיבי הייתה לוודא שלא מתפתח מצב חריג שכזה ואם חלילה מתפתח –  המעקב מאפשר לנו לטפל בו במהירות האפשרית, לפני שיגרם נזר לאחד העוברים או להריון כולו".

"לשמחתנו ההיריון של הזוג היה נפלא לכל אורך הדרך ולא דרש התערבויות יוצאות דופן. החלטנו לילד את האם באופן יזום ובטוח בשבוע 35 מאחר והתחילו לה מעט צירים ולא רצינו לסכן אותה ואת העוברים. לידה של שלישייה היא לידה יותר מורכבת והעובדה שהם חולקים שליה זהה הופכת זאת למצב אף מורכב עוד יותר. לשמחתנו, הלידה עברה בהצלחה והאם ילדה שלושה בנים זהים ובריאים ואנחנו יותר משמחים שזה קרה בבית החולים שלנו בהר הצופים. הצוותים שמלווים את היולדות והמכשור המתקדם שיש ברשותנו מאפשרים מעקב בטוח אחר נשים עם הריון בסיכון, ואף תוצאות נהדרות של לידות תקינות ובריאות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

39 תגובות
  1. קוראת

    וואו. מרגש מזל טוב והרבה אושר בריאות וטוב .
    כל הכבוד לרופא ולצוות. כל הכבוד להורים על הביטחון

  2. ליאל

    לקרוא ולהתרגש בשבילם, בשורות טובות כאלו, מדהים, המון המון מזל טוב ליולדת, לבעלה ולאחים של התינוקות למשפחה לכולם תגדלו בנחת, אמן ואמן המון מזל טוב לשלישייה בריאות❤️

  3. אנונימי

    אושר בריאות שמחה לנסיכים הקטנים!!!
    שתרוו מהם הרבה נחת
    וה' ישמור עליהם ועליכם תמיד
    אוהבת⁦❤️⁩❤️⁩

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קבלתם מתנה מה' כפול שלוש, הרבה בריאות ליולדת ולקטנים,
    תגדלו אותם בנחת ושמחה ..

  5. מני

    די כבר עם האלוהים הזה. אין אלוהים להודות לו. יש רופאים. הבנתם, עובדי אלילים?

  6. מייקל

    שלישיה זהה של זכרים הרבה יותר נדיר משלישיה זהה בנות! יש לנו שלישיה (לא זהים) ולמדתי העובדה הזאת.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בגלל אחד כמוך ועוד כאלה יש כל כך הרבה צרות רשע מרושע

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל טוב בשעה טובה ומוצלחת ארבה נחת. באושר בריאות ונחת

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לאל ולצוות השליחים הטובים שקיבלתם מהשם יתברך,לא פשוט בכלל ויש על מה לשמוח…..גדלו את כל הטוב שבעולם בנחת ובריאות איתנה אמן ואמן

  10. אילת

    מזל טוב .תגדלו אותם בכייף והנאה כאם לשלישיה (כבר בוגרים)
    יודעת איזו חוויה מרתקת מצפה לכם כהורים.מה עוד שהם זהים

  11. אזרחית

    כל הכבוד לצוות הרפואי. שתמשיכו להצליח בעבודת הקודש שאתם עושים

  12. ללא שם

    מני, ומי יצר את הרופאים? הם התפוצצו ככה המפץ הגדול? חחח יש בורא לעולם, בורא האדם והכול כתוב בתורה בספר בראשית. אתה אפילו לא צריך לחפש את האמת. היא בכל בית שיש בו ספר תנ"ך.

  13. מנחם

    מזל טוב ללידה הרבה נחת
    והרבה מזל שהיה לכם את פרופסור שמחה יגל
    אין עליו
    אדם עם לב ענק

  14. ריקי

    אין על ביה"ח הדסה. גאווה למדינה שיש לנו בי"ח רציני ברמה עולמית כזאת.

  15. רונית

    מזל טוב לאם המאושרת ומשפחתה. אשת חיל מי ימצא. לפרופסור יגל והצוות בבית היולדות הדסה. לעם ישראל במצוות פרו ורבו. סיפור כל כך מרגש, משמח חוצה גבולות. נמצאת בפלורידה וליבי בישראל. כל הכבוד .יישר כוח. " ותגל הארץ"

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקסיםםם המון מזל טוב, פרופ יגל משכמו ומעלה מנטש אמיתי

  17. ורד, תל אביב

    מזל טוב! מזל טוב! מזל טוב! ובהצלחה רבה בגידולם וחינוכם של השלישיה. בריאות ופרנסה טובה!

  18. אתי

    איזה כיף לשמוע המון אושר בריאות ושמחה לשלשייה ולמשפחה והצוות הרפואי יישר כח

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרופסור יגל שמחה מלאך בדמות אדם.. בזכות היחס המדהים שלו שרדתי עם ירידות מים כמעט חודש.. הבן שלי יגל קרוי על שמו לעולם לא יכולה לשכוח איך עודד אותי ושמח אותי כל יום במחלקה.

  20. אתי

    ברית מילה זה אלימות והתעללות בחסר ישע. אלימות נגד נשים ותינוקות חייבת להיפסק.

  21. יעל

    קופר מסכן
    אתה מדבר נגד התורה ונגד הקדוש ברוך הוא
    עפר לפיך ושוב עפר לפיך
    מחקרים גילו כמה בריא למול ילד בן 8 ימים תתבייש לך מסכן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר