פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)
הפקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

10 דקות פחות? כביש 1 – הפקקים אותם פקקים והנהגים זועמים ברשת

האם בעקבות פתיחת הנתיב השלישי בכביש 1 הנסיעה התקצרה?

פורסם בתאריך: 13.6.17 11:47

לפני למעלה משבוע נפתח הנתיב השלישי בכביש 1 החדש – משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל הבטיחו עשר דקות פחות בנסיעה בכביש, ובנוסף העלו את מהירות הנסיעה לאחר פתיחת הנתיב השלישי מ-70 קמ"ש ל-90 קמ"ש במנהרות ותיבחן האפשרות להעלאת המהירות ל-100 קמ"ש בהמשך. כמו כן, כפי שפורסם ב"כל העיר", ככל הנראה חלקים מאחד הנתיבים בכביש אחד יוקצה לתחבורה ציבורית.

אולם נראה כי מאז פתיחת הנתיב השלישי, בשעות הבוקר והערב, הנהגים טוענים כי עדיין נרשמים עומסי תנועה כבדים על הציר. כמו כן, תושבי מבשרת זועמים ברשת – בעיקר באתר העירייה כי הדרך ממחלף חמד ועד למבשרת לוקחת כחצי שעה וסך הכל 45 דקות ממבשרת ועד הכניסה לעיר. כזכור, בעקבות השינויים בכביש 1 הועבר מסוף העלאת הנוסעים ממחלף הראל למחלף חמד, מהלך שהאריך את דרכם של תושבי מבשרת והסביבה.

 

***

כביש 1: תוכנית להקצאת נתיב לתחבורה ציבורית? 

ציר הפקקים: האם התנועה תזרום? 

ירושלים מובילה במספר מצלמות האכיפה המותקנות ברחבי העיר 

***

 

כביש 1 (צילום: חברת נתיבי ישראל)

כביש 1 (צילום: חברת נתיבי ישראל)

בתוך כך, באור ירוק מתייחסים להעלאת מהירות הנסיעה המנהרה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שיפור הכביש הוא צעד נכון שהתבקש כבר לפני שנים, אך יחד עם זאת אנו מצרים על כך שמהירות הנסיעה המותרת בכביש זה הועלתה באופן שרירותי. נכון היה לבחון לאחר מספר חודשים האם הכביש בטוח, האם מהירות הנסיעה מותאמת לכביש והאם מתקיימים התנאים הבטיחותיים להעלאת המהירות. לא זו הפעולה שהיה צריך לבצע לאחר עלייה של חמש שנים ברציפות במספר ההרוגים. במקביל נדרשת אכיפה ונוכחות משטרתית מוגברת בכביש בכדי למנוע מנהגים לנסוע במהירות מופרזת ולהשתולל בכבישים".

 

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

פקקים בכביש 1 (צילום: אורן בן-חקון)

 

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פתחו בשבוע שעבר לתנועה מלאה את הנתיב השלישי בכביש 1 החדש בין שער הגיא למוצא. בכך נפתח לתנועה מלאה כביש מספר 1 החדש, בשני הכיוונים, משער הגיא עד מוצא, הכביש כולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון, תוך ביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, הוספת שוליים רחבים בצידי הדרך, הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות ושלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל. פתיחת שלושת הנתיבים שחררה את עומסי התנועה ואפשרה לראשונה מזה עשרות שנים זרימה חלקה ושוטפת של כביש מספר 1 בקטע שבין שער הגיא למחלף סחרוב. הקלה נוספת צפויה עם השלמת מחלף גנות, אז תתאפשר נסיעה ישירה של התחבורה הציבורית ללא רמזורים עד לכניסה לירושלים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר