עופר ברקוביץ, אליעזר ראוכברגר (צילומים: ארנון בוסאני, יהדות התורה)
עופר ברקוביץ, אליעזר ראוכברגר (צילומים: ארנון בוסאני, יהדות התורה)

"אתה ראש העיר בפועל": תכתובת המיילים הסוערת בין ברקוביץ לראוכברגר

על רקע הביקורת על התוכנית להרחבת הכנסת שאושרה בוועדה המקומית: ל"כל העיר" הגיעה תכתובת המיילים בין סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר לבין יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ. איך לומר, לא מדובר במכתבי אהבה

פורסם בתאריך: 2.12.20 14:24

שנתיים חלפו מאז שהסתיימו הבחירות המונציפאליות, ונראה כי העימותים הפנימיים בצמרת עיריית ירושלים רק מחריפים: תכתובת פנימית בעירייה, שתוכנה הגיע לידי "כל העיר", חושפת את המשקעים בין הקואליציה לאופוזיציה.

החזית החדשה היא בין סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) לבין יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות). הרקע – ביקורת שהביע בתחילת השבוע ברקוביץ על התוכנית להרחבת כנסת ישראל המקודמת בעירייה, וזוכה לתמיכתה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שבראשה עומד ראוכברגר. ברקוביץ טוען בין השאר כי מדובר בבזבוז כספים מיותר ובפגיעה בשטחים ירוקים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בתגובה לביקורת, פנה במייל ראוכברגר לברקוביץ אתמול, שלישי: "קראתי בתקשורת שטענת שלא נתקיים דיון רציני ומשמעותי בתוכנית הכנסת", כך כותב ראוכברגר ותוהה – "קראתי ולא האמנתי, האם דיון בן 5 שעות רצופות בוועדה המקומית איננו דיון רציני? האם דיון בו נשמעו התנגדויות השונות, כולל של הירוקים, בקשב רב ובמלוא הרצינות, לזה אתה קורא שלא היה דיון רציני בתוכנית?".

עוד הוסיף ראוכברגר וכתב: "אני מבקש למחות בפניך בשם חברי הוועדה. זו התנהגות קלוקלת, לא מכובדת ולא מכבדת, לא חברית, ואינני רוצה להכביר במילים מעבר לכך, כל התחושה העולה מאמירותיך חסרות האחריות לתקשורת, לא יתכן שאתה כחבר ועדה, וכמי שהשתתף בדיון תצא לתקשורת ותגיד שלא התקיים דיון רציני".


אולם מועצת עיריית ירושלים, ביקור פרויקטור הקורונה הנכנס (צילום: דוברות העירייה)

אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)


בתגובה, תקף ברקוביץ את ראוכברגר, והשיב לו במייל בין השאר: "אני שמח שאתה עוקב באדיקות אחרי הביקורת שלנו, מי יתן וגם תפעל כ'ראש העיר בפועל' גם ליישם את הדברים ולדאוג לכלל הציבורים ולכלל האינטרסים".

ברקוביץ הוסיף והתייחס כי "לגבי המשפט שציינת לגבי העובדה שלא התנהל דיון רציני בעניין – הוא לא כוון לוועדה המקומית", מבהיר ברקוביץ, "שאכן התנהל במשך זמן ארוך, הכוונה היתה לכך שלא התקיים דיון ציבורי ברמה הלאומית".

מי שלא הצטרפו לראוכברגר ולביקורת הקשה על ההתנהלות של ברקוביץ היו דווקא עמיתיו לקואלציה וחברי הסיעות החרדיות, "האמת שיש לו ממי ללמוד", כך הגיב בתכתובת המייל בעוקצניות המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס), לביקורת של ראוכברגר.


חיים כהן, יוחנן ויצמן (צילומים: יעקב כהן, שלומי כהן)

יוחנן ויצמן, חיים כהן (צילומים: יעקב כהן, שלומי כהן)


חבר הקואליציה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) הצטרף לחגיגה וכתב בין היתר, "לא מאמין שעופר התכוון לדיוני הוועדה שבהם השתתף והביע את דעתו אלא לכך שמוסדות המדינה והכנסת לא הגישו את התכנית לאחר בחינה".

מי שלא נותר חייב ותקף בחזרה בחריפות את ברקוביץ כעבור מספר שעות, זה סגן ומ"מ ראש העיר ראוכברגר, לא לפני שהודה לו על ההסתייגות שהביע, "אני שמח על הבהרת הדברים על ידך שהביקורת לא היתה על הוועדה ועל חבריה" כתב ראוכברגר והוסיף, "לגבי טענתך על פגיעה בציבורים, אני מציע לך לא להתהדר בדאגה לציבור החרדי, התהדרות שווא, ההיפך הוא הנכון, ההתנהגות שלך ושל התעוררות היא הפוגעת במגזר החרדי, לדוגמא, מגרש ורבורג, ההתנהגות שלך ושל חבריך פוגעת אנושות בציבור החרדי הגדול המתגורר באזור, שאתה מדיר אותם ומבקש לעשות להם טרנספר במניעת מוסדות חינוך בשכונה כפי צרכיהם, אז כיצד אתה בא ומדבר כאילו אתה דואג לחרדים".

עוד תקף והוסיף ראוכברגר: "אני מבין שאתה נהנה לנהוג בקטנוניות ולכנות אותי שוב ושוב 'ראש העיר בפועל', כי כך אתה עוקץ את ליאון ונכנס בו, ויש גם מי שלוחשים לך, ולא רק מחבריך לסיעה, שזה מסכסך ביני ובינו. אז להווי ידוע לך שזה לגמרי לא מסכסך אלא שם אותך ללעג. העיר כולה יודעת מי ראש העיר ומי הפסיד בבחירות וכנראה לא השלים עם זה עד היום, ואם נפשית, הדרך שבחרת להתמודד עם הקושי שלך להשלים עם העובדה הזו היא באמצעות זה שאתה מכנה אותי 'ראש העיר בפועל' שיבושם לך, מי אני שאמנע ממך את הדרך שבה בחרת להתמודד עם קשייך".

עד כה, ברקוביץ לא הגיב בתכתובת המייל לדברים האחרונים של ראוכברגר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאוכזב מהתנהלות העיר

    תינוקים מגודלים שמנסים לראות כאילו דואגים לעיר,
    ולאדון ראוכברגר הייתי אומר לך תדבר עם תושבי גילה החרדיים שמדברים נגדך, ואילו היה להם מישהו אחר להצביע לו היו עושים זאת בקלי קלות….

  2. David Moonshine

    It is all about money. Real estate brokers cheat on clients, and evade taxes without receipts. Politicians behave the same!

  3. אחד שיודע

    ראוכברגר יו"ר ועדת תכנון ובנייה בירושלים. זה אומר עליו ה-כ-ל.והמבין יבין. יש מאפיין אחד לכל מי שהוא יו" ר ועדת התכנון והבנייה ועוד בעיריית ירושלים הידועה…
    העיקר שיש לו כיפה על הראש..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר