אנטנה סלולרית בהר אדר (צילום: אסף אברס)
האנטנה הסלולרית החדשה בהר אדר (צילום: אסף אברס)

הר אדר: בעקבות הצבת אנטנה סלולרית חדשה סמוך לבית ספר – הנהגת ההורים יוצאת למאבק

הורים ותושבים בהר אדר מתנגדים להצבת אנטנה סלולרית חדשה סמוך לבית ספר ויוצאים למאבק. ראש המועצה בתגובה: "בשבועות הקרובים תימדד עוצמת הקרינה באמצעות גורם חיצוני בלתי תלוי, שימליץ גם על חלופות נוספות"

פורסם בתאריך: 21.12.20 11:34

אנטנה סלולרית חדשה הוצבה לאחרונה סמוך לבית ספר ולמגרשי ספורט בהר אדר – תושבים במועצה מתנגדים למהלך ויוצאים למאבק מתוך חשש לבריאות הילדים. בשיחה עם "כל העיר", תוקף אחד התושבים את התנהלות המועצה בנושא הצבת האנטנה, "לפני כשבוע, בבוקר אחד בהיר, התקינו אנטנה ממש בלב היישוב, מעבר לכיעור והפגיעה בנוף, הנושא הבריאותי לא נלקח כלל בחשבון. מתחת לאנטנה יש מגרש תכליתי עם כמות לא מבוטלת של ילדים שמשחקים שם באופן קבוע, כ-200 מטר משם יש את בית הספר והמרכז פיס, החשש הגדול הוא מהמתקן זה שיש לו תאי קרינה מאוד גבוהים".


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אנטנה סלולרית בהר אדר (צילום: אסף אברס)

האנטנה הסלולרית בהר אדר (צילום: אסף אברס)


על אופן קבלת ההחלטה טוען התושב כי לא התקיים הליך שיתוף תושבים: "האבסורד הוא שהיתה ישיבה דחופה בעניין, וכל חברי המועצה לא הכירו את האנטנה. מסתבר שהיו עוד חלופות שלא נבחנו. לא ככה מתנהלים, בטח לא כשלא משתפים את התושבים".

יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית בהא אדר מיכל כהן-שמר ויו"ר הנהגת הורי הגיל הרך מעיין כוהל חזן שיגרו מכתב בנושא לראש המועצה שקד, שבו הן מציינות בין השאר: "אנו פונים ופונות אליך בשם הורי וילדי בית הספר והגנים, בנוגע להצבת אנטנה סלולרית בקרבת בית הספר ובסמיכות רבה למגרשים, לאולם הספורט, לכיתות המוזיקה, לספרייה ולסקייט-פארק. כידוע לך, אזור זה הוא מקום המפגש המרכזי של הילדים הקטנים, ילדי היסודי ובני הנוער והאנטנה ממוקמת באזור בו ילדינו מבלים במהלך היום והערב שעות רבות".

"לנו, כהורים, אין את הזכות לעמוד מנגד, נוכח הצבת אנטנה בגודל כזה ובמרחק העומד על כ-100 מטר מבית הספר ומהמתקנים האחרים בהם מבלים הילדים שעות רבות", מוסיפות יושבות ראש הנהגות ההורים, "כאשר נשקפת סכנה לבריאותם של ילדנו. לאור האמור אנחנו דורשים הפסקת הפעלת האנטנה לאלתר ומציאת חלופה הולמת, אשר תענה על צרכי הקליטה של התושבים ביישוב מחד גיסא, וזאת מבלי לסכן את ילדנו וילדותינו".

במענה לפניית "כל העיר", ראש המועצה חיים מנדל שקד מוסר בתגובה כי "עד להקמת האנטנה היו אזורים שלמים בהר אדר שלא היתה בהם קליטה כלל, ואזורים נרחבים שהיתה קליטה חלשה מאוד או חלקית. תקשורת סלולרית כיום היא לא מותרות, היא כורח המציאות, ואת זאת לא ניתן לעשות ללא אנטנות. בשבוע האחרון מתנהלות ברשתות החברתיות בהר אדר שיחות מתלהמות של תושבים בודדים כנגד האנטנה תוך אמירות חסרות שחר וזריית חול בעיני הציבור. חלקם עושים זאת מחוסר ידע, חלקם עושים זאת בשל אמונות ותפיסות אישיות וחלקם משיקולים פוליטיים. בישראל אלפי אנטנות סלולריות והמקרה שאירע לפני שש שנים בראשון לציון הוא מקרה חריג שאינו מעיד על הכלל. שם דובר על אנטנה שהותקנה קרוב מאוד לבית ספר, וההשוואה להר אדר אינה רלוונטית. אצלנו מדובר באנטנה בגובה 33 מטר ובמרחק 130 מטר מבית הספר והקרינה ממנה לבית הספר ומגרשי הספורט, היא אפסית, אם בכלל".

"כראש המועצה בהר אדר אני אחראי גם לבריאות הציבור", מוסיף ומוסר שקד, "אם היה חשש כלשהו לבריאות הילדים שלנו, שביניהם נמצאים גם הנכדים האהובים שלי, בוודאי שלא הייתי מאשר את הקמת האנטנה. כל המומחים מסכימים שעל מנת להפחית את עוצמת השידור, הן של האנטנה והן של מכשיר הטלפון, יש להקטין את המרחק בין האנטנה לטלפון. אפילו אתר האינטרנט של המשרד לאיכות הסביבה קובע כי 'ככל שיש יותר אנטנות, עוצמת השידור נמוכה יותר, וכך יורדת רמת החשיפה שלנו לקרינה האלקטרומגנטית'. אני סומך על המומחים במשרד לאיכות הסביבה שפועלים על פי עיקרון הזהירות המונעת שאימצו את התקנים החמורים העולם. ואם הם אישרו את הקמת האנטנה, אני בטוח שהאנטנה בטוחה לבריאות". יחד עם זאת, לאור ה'פייק ניוז' שרץ ברשתות החברתיות מוטלת עלי משימה מאתגרת להחזיר לתושבים את תחושת הביטחון שהאנטנה לא תיפגע חלילה בבריאות ילדיהם. בשבועות הקרובים תימדד עוצמת הקרינה באמצעות גורם חיצוני בלתי תלוי שימליץ גם על חלופות נוספות בהתאם לצורך ואני מתחייב לשתף את הציבור בממצאים בשקיפות מלאה. אני לא אתן לילדי הר אדר לחיות תחת קרינה מזיקה. ככל שיתברר שרמת הקרינה בפועל עלולה לסכן את בריאות התושבים, נדאג שלא יינתן לחברה המפעילה היתר הפעלה ונבטל את היתר הבניה שניתן. אמשיך לעשות ולפעול בנחישות לתת מענה לצרכי התושבים תוך דאגה לבריאותם, במקצועיות ובשקיפות".

בנוגע לטענות שהמהלך נעשה ללא ידיעת התושבים וחברי המועצה, טוען שקד ואומר כי "המהלך להקמת האנטנה דווח לחברי המועצה מספר פעמים. כל מי שטוען אחרת אינו דובר אמת. יתרה מכך, בישיבת מועצה שהתקיימה בתחילת הסגר הראשון, חברי מועצה תקפו את ראש המועצה שהוא מעכב הוצאת היתר בניה לאנטנה דבר שפוגע בתושבים שאין להם תקשורת לעולם החיצון כשהם נמצאים בסגר ולחצו לזרז את מתן ההיתר. הבשורה על הקמת האנטנה לפתרון בעיית הקליטה הסלולרית דווחה לתושבים לפני שנה, ולפני חודשיים דווח אף על מיקומה המתוכנן והתגובות כולן היו חיוביות".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עמיר - ללא קרינה

    קחו בחשבון שהתקן גבוה מאוד ומגן על התעשיה ולא על בריאות האנשים.
    הוא מבוסס על הנחת יסוד שגויה שאין נזקים ביולוגים או בריאותיים כל עוד הקרינה לא מחממת את הגוף.
    מחקרים מראים שיש השפעות בריאותיות ברמות פי 1000 מתחת לתקן (ואפילו פחות מכך)
    כל בדיקות הקרינה מבוצעות בהתאם לתקן ולכן תמיד יוצאות "הכל בסדר".
    קחו בחשבון שכל שימוש שלכם בציוד סלולרי וטלפון סלולרי חושף אתכם לקרינה דומה, וגורם לצורך בעוד אנטנות.

  2. קרינה אלחוטית אינה בריאה

    הקרינה האלחוטית הוגדרה כמסרטן אפשרי על ידי ארגון הבריאות העולמי.
    מכל בליל הדברים של ראש המועצה – שאינו מומחה בעניין – לא ברור מה הכורח לשים אנטנה דווקא ליד בית ספר ולא במקומות אחרים. להגיד שבמרחק 100 מטר יש קרינה אפסית – קשקוש. יש הרבה מחקרים שמראים על השפעות ביולוגיות ובמיוחד בטווח של 300 מטר. לא הכל צריך להיות סרטן: יש פגיעות בדנא, במערכת החיסון ועוד שלל תופעות נוירולוגיות ולבביות.
    להביא מישהו שימדוד את הקרינה זה כסתח, כי התקן בארץ גבוה וממש לא מחמיר. לכן הסיכוי שהקרינה לא תעמוד בתקן הגבוה שואף לאפס.
    אם אין קליטה, נכון שהנייד מתאמץ ופולט יותר קרינה, אבל זו לא סיבה לשים אנטנה דווקא ליד בית הספר. ההבדל בין אנטנה לשימוש בנייד הוא שבאנטנה החשיפה היא על כל הגוף, בכמה תדרים במקביל, 24 שעות 7 ימים בשבוע. אין אפשרות להחליט לכמה קרינה נחשפים ומתי להחשף.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר