בחירות 30.10.18 בירושלים לראשות העיר קלפי (צילום: אוליבייה פיטוסי)
(צילום: אוליבייה פיטוסי)

בדקה ה-90: לאחר שהגיעו להסכמות – בוטלו הבחירות במינהלים הקהילתיים החרדיים

בזמן שהקלפיות בשישה מינהלים קהילתיים עדיין פתוחות להצבעה עד השעה 22:00 - במינהלים החרדיים הוחלט ברגע האחרון על ביטול הבחירות, ועל שיבוץ של נציגי הנהלה בתיאום מראש, וזאת באישור ועדת הבחירות המרכזית

פורסם בתאריך: 22.12.20 17:22

חגיגה לדמוקרטיה? הבחירות בשישה מינהלים קהילתיים בירושלים יצאו לדרך הבוקר בשעה 8:00, אך במינהלים הקהילתיים החרדיים בית וגן ואשכולות, בוטלו הלילה ברגע האחרון וזאת לאחר שהושגה הסכמה בין המועמדים ובתמיכת רבני השכונות ומנהיגי הקהילות.

ביטול הבחירות במינהלים אלו יש לציין אושרו על ידי ועדת הבחירות למינהלים בראשות השופטת בדימוס בלהה כהנא וראש מינהל אגף חברה לשעבר רני רוזנהיים. ל"כל העיר" נודע כי לפי ההסכם במינהל בית וגן, תתקיים חלוקה בהרכב ההנהלה בין נציגי המגזרים השונים, כמו אשכנזים, ספרדים ודתיים לאומים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הודעת הרבנים על ביטול הבחירות במינהל בית וגן

הודעת הרבנים על ביטול הבחירות במינהל בית וגן


במינהל הקהילתי 'אשכולות' החולש על מספר שכונות בצפון העיר כמו שמואל הנביא וסנהדריה, הרכב ההנהלה יתחלק בין נציגים המזוהים עם הסיעות בעירייה כמו ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל.

לדברי אבישי כהן, תושב בית וגן, "אם נבחרו מועמדים בצורה מסודרת לייצג את התושבים ואותם מועמדים הסתדרו ביניהם אז זה ההליך הכי דמוקרטי שיש, ואין בחירות מכורח זה שאנחנו מבינים שאם אלו כל הנציגים שבאו לייצג את התושבים והם החליטו להסתדר אין עם זה בעיה, ייצוג התושבים עדיין יתקיים במודל הזה, כולל ייצוג לנשים, לציבור הדתי לאומי והחרדים העובדים".


הפרסום על ביטול הבחירות במינהל אשכולות

הפרסום על ביטול הבחירות במינהל אשכולות


בנוסף, במינהל קהילתי גינות העיר, המורכב ממספר שכונות, התקיימו היום בחירות, אך בחלק מהמקומות הגיעו הנציגים לסיכומים מראש. ישנם קולות במינהל ובשכונות שהתנגדו למהלך. כך או כך, הבחירות עדיין בתוקף ומתקיימות כסדרן.

בינתיים, עד כה (השעה 17:17) הצביעו כ-8,000 תושבים ותושבות בבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים. כפי שפורסם ב"כל העיר", הבחירות לנציגי הנהלות המינהלים הקהילתיים בשכונות הר חומה, פסגת זאב, בקעה רבתי, מינהל קהילתי דרום, גינות העיר ובית צפאפא. ניתן ללכת להצביע עד השעה 22:00, כאשר תושבים מגיל 17 ומעלה יוכלו לקחת בהן חלק ולהצביע באתרי ההצבעה השונים, העומדים כולם בדרישות התו הסגול.

במעמד הבחירות יש להציג תעודת זהות וספח ובו כתובת עדכנית בשכונה, תושבי השכונות אשר אין בידם ספח מעודכן יידרשו להציג רישיון נהיגה, חוזה שכירות ואישור ארנונה על שמם.


ראש העיר משה ליאון, היום (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון, היום (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


ראש העיר משה ליאון מסר: "מדובר ביום חג לדמוקרטיה הירושלמית ואני שמח שאחרי שנים ארוכות סוף סוף מתקיימות בחירות למינהלים הקהילתיים. אני מברך על ההליך הדמוקרטי ועל עשיית המינהלים, המסייעת רבות לניהול העיר וחיי הקהילה העשירים בה וקורא לתושבי העיר – צאו לבחור ולהשפיע".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוזר מאד

    הסכמים כאלה מנוגדים לדמוקרטיה!! כל הרעיון של בחירות דמוקרטיות הוא שהתושבים יבחרו את מי שמתאים להם ורק מי שיקבל את רוב הקולות יבחר. מתפלא על השופטת שאישרה זאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר