בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

היעדר הנגישות לאנשים עם מוגבלויות במבנים עירוניים: בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית ירושלים

על רקע היעדר נגישות בכ-400 מבנים לאנשים עם מוגבלויות - בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט המחוזי נגד עיריית ירושלים בסך 40 מיליון שקלים; העירייה: "רואה חשיבות רבה בביצוע התאמות הנגישות; תגובה מפורטת תינתן בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 13.1.21 16:51

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית ירושלים בסך 40 מיליון שקלים – הרקע: הפרת החובה מצד העירייה לביצוע התאמות נגישות במבנים עירוניים עבור אנשים עם מוגבלויות.

בבקשה לתביעה ייצוגית שהגישה תושבת ירושלים, המרותקת לכיסא גלגלים, נטען כי במהלך ביקורה בלשכת רווחה במרכז העיר התברר כי הגישה למבנה אינה אפשרית עבור אדם המתנייד בכיסא גלגלים, זאת מחאר ויש בכניסה למבנה מדרגה המונעת מעבר, כמו כן קיים שבביל גישה משובש שאינו מאפשר מעבר לאדם המתנייד בכיסא גלגלים או המתקשה בהליכה.

על פי כתב הבקשה לתביעה ייצוגית, עיריית ירושלים קבע כבר בשנת 2017 כי המבנה אינו נגיש לאנשים עם מוגבלויות אך חרף כל זאת בעירייה לא טרחו לתקן את המפגע.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בפעם אחרת, ביקרה המתלוננת בלשכת הרווחה ברחוב בר יוחאי בשכונת קטמון אך גם שם אותרו מגבלות נגישות. לטענת התושבת, היא הופלתה לרעה יחסית לאנשים ללא מוגבלות, על ידי הדרתה מהשירותים הניתנים על ידי עיריית ירושלים לכלל הציבור, בנוסף היא טוענת כי מחדליה של העירייה גורמים לה ולאנשים כמוה תחושות שליליות של חוסר ביטחון ועוגמת נפש בשל הצורך להיות תלוי בזולת.

סכום הפיצויים אותו מבקשת התובעת מהעירייה עומד על כ-40 מיליון שקלים שינתן לחברי הקבוצה שניזוקה ממחדלי העירייה כאשר להערכתה מדובר בלפחות 4,000 תושבים.

בבקשה לתביעה ייצוגית צירפה התובעת רשימה של 408 מבנים עירוניים, שבהם אותרו ליקויי נגישות במסגרת בדיקה שערכה העירייה ונחשפה במסגרת עתירה מינהלית שהוגשה בתחילת השנה.

ברשימה מופיעה בין השאר שורה של מרכזים ומתנ"סים קהילתיים, מועדוני קשישים ונוער, לשכות רווחה, שירותים ציבוריים ומקוואות שאינם מונגשים בצורה מספקת לאנשים עם מוגבלויות.


רשימת מבנים עירוניים עם ליקויי נגישות (צילום מסך)

רשימת מבנים עירוניים עם ליקויי נגישות, מתוך כתב התביעה (צילום מסך)


"אי ביצוע התאמות נגישות בבניינים הקיימים", נכתב בבקשה, "אינו שונה מהותית מנסיבות שבהן העירייה היתה מכריזה בריש גלי, שהיא אינה נותנת שירות לאנשים עם מגבלה, העובדה שהעירייה נותנת שירות לכלל הציבור, אך אינה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות ליהנות ממנו, מפלה אותם וגורמת לתחושות שליליות בשל כך שהעירייה לא הפנימה, שהמבקשת ואנשים כמותה מהווים חלק בלתי נפרד מהחברה".

במענה לפניית "כל העיר", מהעירייה נמסר בתגובה: "הבקשה לאישור תובענה ייצוגית התקבלה בעיריית ירושלים לפני מספר ימים. תגובה מפורטת לטענות תינתן במסגרת ההליך המתנהל בבית המשפט. העירייה רואה חשיבות רבה בביצוע התאמות הנגישות ומבצעת התאמות שכאלה באופן רציף. החוק והתקנות קבעו לוחות זמנים והמועד האחרון לביצוע התאמות נגישות במבנים קיימים טרם חלף. העירייה מסייעת בכל דרך לאנשים עם מוגבלות ותמשיך לפעול באופן נחוש כדי למלא אחר הוראות החוק".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ייצוגיות מכת מדינה

    מי עורכי הדין שמסתתרים מאחורי התביעה ויוזמים אותה במקרים רבים?
    המטרה של עורכי הדין היא בעיקר לטובתם האישית ולא הציבורית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר