הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)
הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)

נבנה לפני כ-50 שנה ברחוב הלא נכון: הסוף של הגשר המיותר במעלות דפנה

כ-50 שנה לאחר שנבנה ברחוב הלא נכון: אתמול פורק גשר הולכי הרגל ברחוב קרל נטר במעלות דפנה. צפו

פורסם בתאריך: 22.12.20 16:46

כ-50 שנה לאחר שנבנה: גשר הולכי הרגל ברחוב קרל נטר במעלות דפנה פורק אתמול, שני. מדובר בגשר שהוקם בטעות ברחוב קרל נטר, כאשר במקור הגשר אמור היה להיבנות בשדרות לוי אשכול. עבודות ההריסה בוצעו במסגרת פרויקט סלילת הרכבת הקלה באזור.

מדובר בגשר שנחשב לאחד מליקויי הבנייה הגדולים של ירושלים. הגשר תוכנן בשנות ה-70 על מנת להקל על חציית שדרות אשכול עבור תלמידי תיכון רנה קסין, אך למעשה אירעה טעות בתכנון – במקום שהגשר יחצה את שדרות אשכול הוא נבנה מעל רחוב קרל נטר, שלמעשה, מדובר ברחוב צדדי ובעל תנועה מעטה, ובמשך כל השנים הגשר בקושי היה בשימוש.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת העבודות לפירוק הגשר, רחוב קרל נטר נחסם השבוע לתנועה לשני הכיוונים, במקטע שבין שדרות לוי אשכול לרחוב שרגאי.



כפי שפורסם ב"כל העיר" ביולי השנה החלו עבודות התשתית לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה באזור שכונות מעלות דפנה ורמת אשכול. במסגרת העבודות התשתית ישודרגו המדרכות, יינטעו עצים וייבנו שני חניונים לטובת תושבי ובאי העיר. העבודות מבוצעות על ידי חברת מוריה בשעות היום, בין השעות 19:00-7:00. עבודות התשתית נערכות ברחובות: שדרות לוי אשכול, במקטע מארץ חפץ ועד לרחוב ששת הימים, ברחוב שרגאי ובחלק מרחוב קרל נטר. בעירייה הבטיחו כי בשלב זה לא צפויים שינויים בהסדרי התנועה והתחבורה הציבורית תמשיך כסדרה, אך כן ייתכנו שינויים במיקום תחנות האוטובוסים.


הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)

הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)


הקו הירוק הוא הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת".


הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)

הריסת הגשר ברחוב קרל נטר (צילום: רועי בדיחי ואלון זקן)


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ירושלמית כאובה

    חרא של מדינה
    הורסים את כל היופי העתיק דל ירושלים
    רכבת הקללה רק גורמת לפקקים ולשיבושים בכבישים ימח שמו של מי שהגה את הרעיון של הרכבת המטופשת הזאת

  2. שמעון

    למה להרוס גם אם הגשר מיותר והוא משמש מישהוא למי הוא מפריע???

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה צריך להשאיר אותו על כנו כסמל לטמטום ולחלמאות הישראלית. למען יראו ויראו.

  4. yoyo

    אותי מעניין, מי היה אחראי על זה, והאם נתן את הדין? סביר משנות ה 70 ועד היום לא קרה כך, וטוב שאנחנו בתקופה אחרת. חלם מוחלט. ה ' ישמור

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר