השר רפי פרץ (צילום: דוברות השר)
השר רפי פרץ (צילום: דוברות השר)

למרות המשבר הפוליטי: השר רפי פרץ חילק 420 מיליון שקלים לפרויקטים בירושלים

רגע לפני שהכנסת התפזרה - שר ירושלים ומורשת רפי פרץ חילק 420 מיליון שקלים למימון פרויקטים עירוניים, לפני שהכסף יחזור למשרד האוצר

פורסם בתאריך: 23.12.20 08:28

רגע לפני שהכנסת התפזרה, ומשרדי הממשלה השונים מתקיימים במתכונת זמנית של תקציב חודשי, עקב אי אישורו של תקציב המדינה, שר ירושלים ומורשת רפי פרץ חילק 420 מיליון שקלים עבור פרויקטים עירוניים של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ושל החברה לפיתוח מזרח ירושלים.

למעשה, התקציב החודשי בו פועלים משרדי הממשלה לא מאפשר להם להעביר כספים לפרויקטים, אך התקציב המיועד לפרויקטים שהחליט פרץ לממן, כפי שפורסם ב"כלכליסט", מגיע מסכום כסף של 11 מיליארד שקלים שקיבל משרד  ירושלים ומורשת, כתוספת תקציבית בעת הגדלת תקציב בחודש ספטמבר 2020.



מכיוון ששנת התקציב עומדת להסתיים ונותרה שארית תקציב לא מנוצלת, חתם השר פרץ בשבועיים האחרונים על הסכמי מסגרת עם גופי הביצוע של משרדו, והגיע לכדי סיכום עם שלושה גופים עירוניים שיקבלו את התקציב ויבצעו פרויקטים בעיר במימון ממשלתי.

במסגרת הפרויקטים המיועדים לביצוע, נמנים סיוע כלכלי למלונות ועסקי התיירות בירושלים שנפגעו בקורונה, שדרוג תשתיות חיוניות במזרח ירושלים, מימון קמפיינים למשיכת תיירים ואירועים בבירה, סיוע למוסדות אקדמיים ומטרות נוספות בעלות חשיבות עירונית.

בשבוע שעבר השתתף השר פרץ בכנס שדולה למען התיירות בכנסת, ואמר בין השאר כי "מדינת ישראל נמצאת באחד המשברים הכלכליים הגדולים בהיסטוריה הקצרה שלה. משבר הקורונה גרם לעצירה של הפעילות הכלכלית בחודש מרץ ומאז המשק לא חזר לתפקוד מלא". השר פרץ תיאר את המציאות העגומה של התיירות בירושלים, ואת הצעדים, שלדבריו נקט המשרד עם פרוץ המשבר: "נכנסתי לעובי הקורה, הזרמנו חמצן מיידי והתחלנו בקמפיין להבאת תיירים מישראל לירושלים. שתבינו, כ-80 אחוזים מהתיירות בירושלים בנויה על תיירות חוץ. תיירות שמגיעים מחו"ל לאורך כל השנה. בחגים ובאירועים, והכל נעצר. עמדנו בפני אתגר לא קטן. הצלחנו להביא בחודשים יולי ואוגוסט, ומעל לחצי מהמלונות שבו לעבוד. יתרה מכך, סבסדנו מהמשרד סיורים קבוצתיים בירושלים בכדי לתת עבודה למורי הדרך וגם להביא את עם ישראל לירושלים".

"העסקים מחזיקים בשיניים", הוסיף השר פרץ, "מי שרוצה לבוא לראות איך עם ישראל צמא להגיע לעיר יכול לבוא לראות את התור ב"קדוש" בעיר או בשוק מחנה יהודה. אגב, השבוע גם פתחנו את הגן הבוטני לפעילות מותרת. יש מגוון של פעילויות מותרות ואנחנו פועלים במרץ להביא כמה שיותר אנשים לעיר".

הסכמי המסגרת עליהם חתם השר פרץ מהווים התחייבות לביצוע הפרויקטים בעתיד, כאשר מבחינת משרד האוצר, התקציב מומש והכסף לכאורה כבר יצא, זאת למרות שבפועל התקציבים נותרו בקופת המשרד וישמשו אותו בשנת 2021, בה שאר משרדי הממשלה עלולים להמשיך להתנהל בתקציב חודשי אם לא יאושר תקציב המדינה בקריאה שנייה ושלישית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חבל על הכסף

    בשביל מה להזרים כסף ציבורי לעיר,בשביל שיהרסו את בניית קו הרכבת הקלה שאמורה לעבור בבר אילן
    או בכדי שחרדים שבכל פעם שמשעמם להם יחסמו את הכניסה לעיר את הרכבת הקלה,ויגרמו סבל גדול ונזק לאזרחים שרוצים להגיע לבתהם או למקום חפצם,כאשר סביר להניח שבינהם יש גם קשישים,חולים,וכו' שנגרם להם סבל קשה.
    העיר הזו חשוכה צריך להפסיק לתקצב אותה שתכלכל את עצמה עד שתגווע,כסף ציבורי לא צריך להזרים לעיר כזו,זה פשע ובזבוז כסף ציבורי להעביר לעיר כזו עוד ועוד כספים.

  2. מאור

    רק שלא ילך הכל לחרדים, כרגיל. לא נשמע לי הגיוני שהפרץ הזה יעביר כסף לטובת "סטודנטים"

  3. נו

    סליחה, מי שחוסם את העיר זה הקריים מיניסטר, יותר מכולם ביחד. ובטח שיעביר גם לסטודנטים, למה נראה לך שלא? דרך אגב, סיכוי טוב שהוא באופן אישי מכיר יותר סטודנטים מחרדים. מה זה התגובות המגעילות האלה. זה גם לא ממש נכון שהכל הולך לחרדים כרגיל. לגמרי לא נכון. הוא מעביר כספים לפרויקטים בעיר וצריך רק לברך על זה ולהגיד תודה או לשתוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר