מחלף סחרוב (צילום: באדיבות מוריה)
מחלף סחרוב (צילום: באדיבות מוריה)

עם הפנים ל-2021: אושרו עשרות פרויקטים עירוניים בהיקף של 2.2 מיליארד שקלים

אושרו תוכניות העבודה של חברת מוריה לשנה הבאה - בראש: סיום הקמת מחלף סחרוב ובניית חניון הענק בכניסה לעיר

פורסם בתאריך: 23.12.20 18:53

מה שבטוח – 2021 הולכת להיות שנה הרבה יותר טובה: השבוע אושרה תוכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2021 בהיקפי ביצוע על סך של כ-2.2 מיליארד שקלים.

מדובר בתוכנית הכוללת ביצוע פרוייקטי תחבורה, פיתוח ותשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור שיבוצעו במהלך השנה הקרובה, בהשקעה כספית חסרת תקדים של כ-2.2 מיליארד שקל, ההשקעה השנתית הגדולה ביותר בתחומים אלו בעיר ירושלים בעשורים האחרונים. בישיבת הדירקטוריון, צוין כי תוכנית העבודה של שנת 2020 עמדה על תקציב של כ-1.8 מיליארד שקל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בין השאר השנה צפוי להגיע לסיומו פרויקט מחלף סחרוב, שייפתח לתנועה בתצורתו הסופית. המחלף צפוי להקל על פקקי הענק באזור. כמו כן, עוד אושר בתוכנית העבודה – שלבים נוספים במגה-פרויקט בכניסה לעיר, שיכלול הקמת חניון גדול ברחוב שז"ר. "במהלך 2021 צפויות להסתיים בשדרות שז"ר עבודות השלד של קומות החניון התת-קרקעי בן 5 קומות המכיל כ-1,300 מקומות חניה", מדגישים בעירייה. "בנוסף, במסגרת הפרויקט מבוצעת הפרדה מפלסית לתחבורה ציבורית ולכלי רכב פרטיים ומעבר תת-קרקעי להולכי רגל".


חניון שז"ר (צילום: באדיבות מוריה)

חניון שז"ר (צילום: באדיבות מוריה)


כמו כן, אושר ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הכוללות סיום הארכת הקו האדום לנוהניעקב ולהדסה עין כרם. אורכו הסופי של הקו האדום יתארך מ-13.8 ק"מ ל-22 ק"מ.

זאת ועוד, העבודות להקמת הקו הירוק יימשכו בכלל המקטעים, בהם צומת פת, מלחה, רמת אשכול, גילה ועוד.

בנוסף, ברבעון השני של 2021 תחל מוריה בביצוע עבודות הכרייה בצומת הגבעה הצרפתית של 4 מנהרות באורך כולל של 4.5 ק"מ, ובעומק מקסימלי של כ-40 מטרים, מתחת לשלושה צמתים ראשיים – צומת הגבעה הצרפתית. "מדובר בפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בשנים האחרונות בצפון ירושלים שיביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור", מבהירים בעירייה.

עוד אושר: פרויקט הכפלת כביש המנהרות (60) ופרויקט הכביש האמריקאי במזרח ירושלים, הכולל הקמת כביש חדש מרכזי המחבר בין השכונות במזרח העיר מצפון לדרום ומדרום לצפון, באורך כ-10 ק"מ.

בתחום התחבורה הציבורית – דירקטוריון מוריה אישר את המשך העבודות להקמת הנת"צים בכביש בגין דרום ובכניסה לעיר – דרך רחוב ירמיהו ושמגר-שפע חיים ועד להר חוצבים. בשנת 2021 יחלו העבודות על הקמת מסוף וחניון האוטובוסים במחלף גולדה מאיר בצפון ירושלים. המתחם ישתרע על פני כ-20 דונם ויכלול כ- 215 מקומות חניה לאוטובוסים.

במוריה מתכוונים השנה לעלות הילוך בכל הקשור להקמת 17 מבני חינוך חדשים במערב ובמזרח העיר, הכוללים 122 כיתות לימוד חדשות של בתי ספר ו-7 גני ילדים, אשר חלקם יימסרו לקראת חודש ספטמבר 2021, לפתיחת שנת הלימודים הבאה.

ובמסגרת הפיתוח האורבני – יבוצעו השנה פרויקטי פיתוח בשכונות החדשות, כדוגמת מורדות ארנונה, הכוללים עבודות תשתיות, הקמת מערכת כבישים ועוד. כמו כן, יוקמו פארקים וגינות ציבוריות כדוגמת שדרוג גן סאקר, מגרשי ספורט, הקמת מערך שבילי אופניים ושבילי הליכה, שדרוג רחובות ועוד.


ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ראש העיר משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


התוכנית אושרה בדירקטוריון החבר לפיתוח ירושלים מוריה בראשות יו"ר הדירקטוריון ראש העיר משה ליאון. "מדובר בבשורה ענקית לתושבי ירושלים ובאחד הצעדים החשובים לפיתוח העיר", מדגיש ליאון. "תוכנית העבודה של מוריה לשנת 2021 תמשיך את מהפכת הבנייה והתשתיות שעוברת העיר ותצעיד אותה כמה צעדים קדימה. נמשיך לבנות את ירושלים ולקדם אותה במהירות קדימה".


מנכ"ל מוריה גלעד בר אדון (צילום: באדיבות מוריה)

מנכ"ל מוריה גלעד בר אדון (צילום: באדיבות מוריה)


מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מוסר: "כחלק מיישום מדיניות עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, חברת מוריה תמשיך לאורך שנת 2021 את מהפכת פיתוח התשתיות והתחבורה בירושלים עם היקפי ביצוע משמעותיים, בהשקעה כוללת של כ-2.2 מיליארד שקלים. אנו רואים בכך זכות גדולה לצד שליחות אמיתית להיות חלק מהותי בעיצוב עתידה של העיר ירושלים וביצירת תשתיות תחבורתיות ואורבניות מתקדמות ורחבות היקף".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נגה

    איזה קו ירוק בדיוק? הרי הודיעו שהרכבת לא תעבור דרך רח בר אילן? גם הודיעו שהמפעל המגלומני בכניסה לעיר יהיה פיל לבן. אולי כדאי לא סתם לזרוק מיליונים על שטויות שהופכות את חיי התושבים לגיהנום ולא יעזרו כלום לתושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר