קניון מלחה (צילום: איל ורשבסקי)
קניון מלחה (צילום: איל ורשבסקי)

בעקבות התנגדות התושבים: התוכנית לבניית מגדל בגובה 24 קומות מעל קניון מלחה תיבחן מחדש

התוכנית של קבוצת עזריאלי לבנייה לגובה מעל קניון מלחה נבלמת בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שהחליטה לבחון בתוך חודש חלופות בינוי נוספות, זאת לאחר ששמעה את עמדת התושבים

פורסם בתאריך: 3.1.21 10:08

בעקבות התנגדות התושבים – הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לבחון את צמצום מספר הקומות בבינוי בתוכנית להרחבת קניון  עזריאלי מלחה, לאחר ששמעה את התנגדות התושבים. בהחלטתה ציינה הוועדה כי יוצגו בפניה בתוך חודש חלופות בינוי בהתאם למדיניות הרכבת הקלה, הכוללות בינוי בגובה של עד 18 קומות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, מדובר בתוכנית המקודמת בוועדה המחוזית מאז שנת 2018 באחד ממתחמי המסחר הוותיקים והמצליחים בירושלים ששטחו כ-50 דונם. התוכנית עליה המליצה לאישור הוועדה המקומית ירושלים, מציעה תוספת שני מגדלים בגובה 24 קומות לדיור מוגן ולתעסוקה וכן תוספת שטחי המסחר ותוספת מבנה לצרכי ציבור. סך הכל מוצעת במסגרת התוכנית, תוספת של כ-280 יחידות דיור מוגן, 38,000 מ"ר עבור תעסוקה, 8,300 מ"ר עבור חזית מסחרית ו-12,700 מ"ר עבור תוספת לשטח הקניון עצמו.

בוועדה המחוזית מוסרים כי התוכנית מציעה שיפור ניכר של איכות המרחב הציבורי בתחומה, ביטול שטחי חניה עיליים לטובת יצירת טיילת וכיכר כניסה לקניון, שילוב חזיתות מסחריות הפונות אל הרחובות הסובבים, וכן פיתוח ושדרוג של גן פתוח ובו שרידים ארכיאולוגיים הצמוד לקניון.


עו"ד עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים (צילום: יח"צ)

עו"ד עמיר שקד, יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים (צילום: יח"צ)


"הוועדה המחוזית שמעה את ההתנגדויות והחליטה כאמור על בחינת חלופות בינוי נוספות טרם קבלת החלטתה בעניינה של התוכנית", מדגישים בוועדה המחוזית, "וזאת בהמשך לטענות, לפיהן הבינוי המוצע בתוכנית חורג ממדיניות הבנייה של הוועדה המחוזית הקובעת כי לאורך צירי הרכבת הקלה גובה המבנים לא יעלה על 18 קומות".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", ביולי 2016, אימצה הוועדה המחוזית את המדיניות להעצמת היקפי הבינוי ועירוב השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה. על פי מדיניות זו, המקום הנכון להעצמת הבינוי והשימושים הוא לאורך צירי מערכת הסעת המונים העוברת בצירים משמעותיים בעיר ונותנת מענה ראוי להתניידות במרחב שלא באמצעות הרכב הפרטי. אזור מלחה עתיד להיות אחד ממוקדי התחבורה הציבורית המשמעותיים בעיר וישולבו בו מספר קווי רכבת קלה, תחנת רכבת כבדה ובימים אלה נבחנת גם הארכת קו הרכבת המהיר המגיע מתל אביב עד למלחה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר