חבר המועצה יהונתן יוסף (צילום: פרטי)
חבר המועצה יהונתן יוסף (צילום: פרטי)

בגיל 41: חבר המועצה יהונתן יוסף התגייס לצה"ל

חבר המועצה יהונתן יוסף, בן 41, מסיעת 'מאוחדים' בעיריית ירושלים, התגייס ליחידה חדשה בפיקוד העורף שתסייע למגזר החרדי בשעת חירום: "תחושה של התרוממות רוח ועשייה משמעותית למען מדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 4.1.21 13:23

חבר המועצה יהונתן יוסף (מאוחדים), נכדו של הרב עובדיה יוסף ז"ל, החליט להתנדב לצה"ל. בחודש שעבר הוא סיים הכשרה בבסיס צה"לי וגויס ליחידה חדשה בפיקוד העורף – פלוגת "מאור", המיועדת לבוגרי המגזר החרדי אשר תסייע לצה"ל בתנהלות מול המגזר החרדי בשעת חירום.

יוסף, שלא התגייס לצה"ל כשהיה בן 18, אך ביצע שירות לאומי, מספר בשיחה עם "כל העיר" על הסיבות שהניעו אותו להתנדב לשירות בגיל, שנחשב ליחסית מאוחר. "תמיד התנדבתי", הוא מציין, "אם זה בשירותי הכבאות וההצלה וגם כיום בתפקידי כחבר מועצה בעיריית ירושלים. אני עשיתי שירות הלאומי, ואין מילואים בשירות הלאומי. למעשה, הקורונה רק חידדה את הצורך החשוב בחיילים המגיעים מהאוכלוסיה החרדית. מבחינתי, זו תחושה של התרוממות רוח ועשייה משמעותית למען מדינת ישראל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יהונתן יוסף ויוסי לוי (צילום: עמותת 'נצח יהודה')

יהונתן יוסף ויוסי לוי (צילום: עמותת 'נצח יהודה')


"פיקוד העורף נתקל בשנה האחרונה באתגרים ובקשיים מול הציבור החרדי וגם במחסור בכוח אדם", מסביר יוסף, "אמנם, פיקוד העורף הוא לא מה שהיה הג"א בשנת 91', אבל הוא עדיין לא גדול ורחב דיו כדי להתפרס על כל הארץ ולתת מענה לאוכלוסיה בצורה מיטבית וזאת מבלי לגרוע מהעבודה המדהימה שהם עשו ועושים אך תמיד יש מקום לשדרוג. כוח אדם איכותי מהציבור החרדי הוא כמו כפפה ליד עבור פיקוד העורף. בפיקוד העורף זקוקים לכוח אדם ולאנשים שדוברים את השפה, שמבינים את הצרכים והניאונסים המגזריים", מוסיף יוסף, "והם אמרו, גם נגייס חרדים וגם ניתן להם תחושה של שותפות במדינה ובצה"ל לצד שירות משמעותי".

לדברי יוסף, "אנחנו היינו הנחשונים, הפלוגה נקראת 'מאור', כי הא הוקמה בחג החנוכה, יש ביקוש אדיר לסבב השני, בכל שלושה חודשים צה"ל יגייס כ-100 חרדים, אני מניח שהמחזור הבא יהיה גדול יותר. היחידה מיועדת לחבר'ה יותר בוגרים, לא 19-18, אלא למבוגרים חרדים. הגיוס ליחידה כוללת הכשרה, מטווחים וגם מסע כומתה".


פלוגת מאור (צילום: עמותת נצח יהודה)

פלוגת מאור (צילום: עמותת נצח יהודה)


מנכ״ל עמותת נצח יהודה יוסי לוי, שליווה את תהליך גיוסו של חבר המועצה יוסף, אומר ל"כל העיר" כי "יהונתן יוסף מלווה תוכניות רבות הנעשות בבית העמותה בירושלים לטובת אלפי החיילים החרדים, כגון טקס הזיכרון החרדי לחללי צה"ל בהיכל שלמה ועוד. אולם, לא חלמתי שגם יהונתן יעלה על מדים וישרת בצה"ל".

לדברי לוי, "לאחר תהליך לא קצר זה אכן קרה, ובגיל 41 אני מעריך את אומץ ליבו והנחישות לבוא ולשרת ולתרום, בפרט כשליח ציבור חרדי בירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    לא שמעתי שמישהו התרגש כאשר הילדים שלי והנכדים שלי התגייסו..כך צריך להיות.לעבוד ולהתגייס

  2. יפת

    ירושלמית חילונית, הנכדים שלך לא מעניינים אותנו. תחזרי לאספרסו ושיפשוף נעים לך.

  3. 1

    למי שלא יודע זה נכד של הרב עובדיה יוסף זצ"ל
    בנו של חכם יעקב זצ"ל

  4. גם אני ירושלמי

    לירושלמית המגיבה מס 1 – קשה להתעלם מדבריך שיש בהם טעם וראויים למחשבה.

    עם זאת יש מקום להעריך את המעשה של חבר מועצת העיר, על רקע ובהשוואה לגישה החרדית שהיא מיסודה אנטי ציונית .

    כמו כן, כדאי לציין שהמעשה של חבר המועצה ושל עוד מעטים מהחרדים אינו מטשטש אלא מבליט מאד את הגישה האנטי ציונית של החרדים ואת אי השתתפותם בנשיאה בעול הבטחון והצבא ובחוסר כבוד וחוסר הכרת הטוב כלפי החיילים וצהל.

  5. דורי

    עוד בזבוז כסף מיותר של ציבור משלמי המיסים, על יחידות צבאיות שאין בהן שום תוחלת אמיתית ושנועדו להכשיר את השרץ שנקרא השתמטות חרדים מצה"ל. יש יחידות שלמות של בטלנים בשחור לבן בצבא שבהן אישה היא מוקצה מחמת מיאוס.

  6. יוסי

    "שירת שירות לאומי", לא "ביצע".

    לא ברור למה גבר צריך לשרת שירות לאומי ולא לשרת שירות צבאי.

  7. מיותר לחלוטין

    וכמה עולה למשלמי המיסים כל התענוג הזה? הרי צה"ל משלם לחבר'ה האלו משכורת שמנה, כי כולם מבוגרים בעלי משפחות. הם בטח לא מקבלים שני גרושים כמו הילדים שלנו שעושים שירות צבאי אמיתי, ולא צבא בכאילו. צר לי, אבל נשמע כמו דרך נוספת לקבל כספים מהמדינה בלי לעשות כלום..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונתן האם אתה שומר על החוק לגבי נשים..?..

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונתן מה עם השומה שלך בגב שהראית?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר