מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)
מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)

משרד הבריאות: חולים במוטציה הבריטית אותרו בירושלים ובגבעת זאב

במשרד הבריאות מציינים כי ככל הידוע מדובר במקרי הדבקה ללא רקע הכולל נסיעה לחו"ל; גם ביישוב אפרת התגלו מקרי הדבקה של המוטציה הבריטית החדשה

פורסם בתאריך: 4.1.21 09:35

משרד הבריאות מודיע כי אמש, ראשון, אותרו בירושלים, בגבעת זאב ובבני ברק, חולי קורונה שנדבקו ב"מוטציה הבריטית". "על פי תוצאות ריצוף, שבוצעו עבור הוריאנט האנגלי ("המוטציה הבריטית") לנגיף קורונה, מתוך 96 דגימות התקבלו 7 דגימות חיוביות לווריאנט", מציינים במשרד הבריאות, "מהיישובים גבעת זאב, ירושלים ובני ברק. ככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע נסיעה לחו"ל".

במשרד הבריאות מוסרים כי בסך הכל המקרים שזוהו עם הוריאנט האנגלי עד כה – 30 אנשים, מתוכם 6 חוזרים מחו"ל ודאיים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מקרים נוספים של חולים במוטציה הבריטית התגלו ביישוב אפרת בגוש עציון. "בדקות האחרונות הגיע מידע מאומת ממשרד הבריאות כי תושבי אפרת באו במגע עם המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה שאינה באה לידי ביטוי בהחמרת המחלה אלא בהדבקה יותר נרחבת", ציינו אמש באפרת. "כרגע עדיין לא ברור היכן התגלתה ומה השלכותיה ולכן בעצה עם משרד הבריאות תיסגר ביום שני כל מערכת החינוך – כולל מעונות היום, צהרונים, משפחתונים פרטיים, מועדוניות הנוער, הסעות ומסגרות החינוך המיוחד של אפרת, בנוסף לא יצאו תלמידים מאפרת שלומדים מחוץ לעיר וכן לא יכנסו לאפרת תלמידים מחוץ לעיר עד להודעה חדשה".

במשרד הבריאות מוסיפים כי "כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים משרד הבריאות".

יש לציין כי עד כמה שידוע למומחי הרפואה – המוטציה הבריטית אינה מסוכנת יותר מהאחרים, למרות שהיא מתפשטת מהר יותר. השאלה הגדולה היא האם החיסון נגד הקורונה יעיל נגד המוטציה – המומחים במשרד הבריאות טוענים כי הוא ככל הנראה פחות יעיל, אך נושא זה עדיין נמצא בבדיקה.

בתוך כך, התחלואה בירושלים ממשיכה להמריא, ונראה כי ירושלים  צועדת לקראת סגר מלא. לפי נתוני עיריית ירושלים המעודכנים ליום ראשון – ישנם בעיר 9,722 חולים פעילים. רוב החולים נרשם במגזר החרדי בעיר עם 334 מאומתים חדשים ביממה, לעומת זאת, במגזר הכללי נדבקו ביממה 250 חולים, 74 במזרח העיר ו-83 חולים – לא משויכים.

עקב העלייה בתחלואה בבתי החולים בירושלים מזהירים מאי ספיקה. סך הכל מאושפזים הבוקר, שני, בבתי החולים בעיר 274 חולי קורונה. לעומת זאת, אתמול, ראשון היו מאושפזים במחלקות 262 מטופלים.

במחלקות הקורונה בהדסה מאושפזים הבוקר, שני, 116 חולים, מתוכם 61 במצב קשה וקריטי – 13 מהם מונשמים; בשערי צדק מאושפזים 96 מטופלים. 52 במצב קשה, מתוכם 22 במצב קריטי; ובהרצוג מאושפזים 67 מטופלים – 33 במצב קשה, 32 במצב בינוני, 2 במצב קל.

עקבות התחלואה הגואה, קבינט הקורונה צפוי להחליט על הטלת הגבלות נוספות בסגר, הכוללות השבתה מלאה או חלקית של מערכת החינוך, שתחזור ללמוד מהבית. כמו כן, בשעה שהכבישים עמוסים בכלי רכב, ונראה כי רבים נוסעים למקומות העבודה, ככל הנראה הקבינט יטיל הגבלות נוספות גם על המסחר ושוק התעסוקה.

כיום ישנן כ-30 שכונות אדומות בירושלים: בוכרים, גאולה, רוממה, נוה יעקב, בית וגן, רמות, סנהדריה, רמת אשכול, הר נוף, רמת שלמה, גבעת שאול, גבעת מרדכי, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, לב העיר (נחלאות ומרכז העיר), מוסררה, תלפיות מזרח, פסגת זאב, גוננים, הר חומה, בית חנינא, בית צפאפא, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, עיסאוויה, ואדי ג'וז, שייח' ג'ראח' וכפר עקב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח מודאג

    מדאיג ומקומם שבזמן שהקורונה והמוטציה שלה הולכות ומתפשטות וכולנו עומדים בפני סכנת הדבקה, לא משתמשים בערכות של רניום שיכולות לזהות את המוטציה ולאפשר לבודד נדבקים ולהגן עלינו. לא ברור למה בוחרים לייבא מחול מה שכבר יש וזמין בארץ. זה מקומם. למה מחכים…?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר