קפסולות למופעי תרבות בכיכר ספרא (צילום: יוני קלברמן; הדמיה: גל אסא)
קפסולות למופעי תרבות בכיכר ספרא (צילום: יוני קלברמן; הדמיה: גל אסא)

שדולת הנשים בישראל: ירושלים – בראש רשימת הערים המדירות נשים מאירועים

מדוח של שדולת הנשים בישראל עולה כי בין השנים 2019-2017 - בירושלים נרשמו הכי הרבה אירועי הדרת נשים, לעומת ערים אחרות בארץ; עיריית ירושלים: "העירייה אינה מדירה נשים מאירועי תרבות ומקיימת אירועים תוך התאמה לכלל המגזרים השונים"

פורסם בתאריך: 5.1.21 08:44

בדוח מיוחד לסיכום "עשור של מאבק" של שדולת הנשים בישראל, אותו כתבה עו"ד מרים זלקינד, מקבלת העיר ירושלים דירוג שלילי במצעד הערים, שבהן נרשמו אירועי הדרה של נשים מאירועים באחריות ובמימון הרשות המקומית.

עמותת שדולת הנשים בישראל פועלת מ-1984 לקידום נשים ולשוויון מגדרי באמצעות חקיקה, חינוך, מחקר והעלאת מודעות ציבורית בנושא.

בדוח נכתב כי בשנים 2017-2019 טיפלה השדולה באירועי הדרה שאירעו בלא פחות מ־37 רשויות מקומיות שונות, כאשר העיר בה נרשם שיעור אירועי ההדרה הגבוה ביותר בשנים אלה היא ירושלים עם 14 אירועי הדרה, אחריה העיר תל־אביב עם 6 אירועים, נתניה ופתח תקווה עם 5 אירועים כל אחת ואחריהן – בת ים, חולון, חיפה וראשון לציון עם 4 אירועי הדרה בכל אחת מהערים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשדולה אומרים כי ריבוי מקרי הדרת הנשים ברשויות המקומיות נובע מכך שהן האחראיות למרבית אירועי התרבות והפנאי במסגרתם מתרחשים מקרים אלה. "כי משרד הפנים, הממונה על הרשויות המקומיות, מתעלם זה שנים מהחלטת הממשלה בנושא", כותבת עו"ד זלקינד, "אינו מפרסם חוזר מטעמו האוסר הנהגת הסדרי ישיבה נפרדים בטקסים ובאירועים ממלכתיים ואינו פועל לאסור הצבת שילוט עירוני הקורא לנשים לפנות למסלולים נפרדים או להתלבש באופן צנוע".

עוד נטען בדוח, כי "ללא הכוונה ממשלתית ברורה ואחידה, רשויות מקומיות רבות פועלות לעיתים קרובות בניגוד לדין ותוך הפעלת שיקול דעת שגוי ופגיעה בשוויון בין המינים".

ברשימת הכלים למאבק בהדרת נשים, מציינת מחברת הדוח עו"ד זלקינד שורה של דוגמאות נבחרות של יוזמות שטח מגוונות, אשר ננקטו בעשור האחרון נגד תופעות של הדרת נשים. כמו פעילות פמיניסטיות ירושלמיות שיזמו צעדת מחאה בשכונת מאה שערים נגד סגירת רחובות בפני נשים במהלך חג הסוכות, "מחאת המעיינות" – קבוצות של נשים וגברים התייצבו במעיינות בהרי ירושלים בכל יום שישי לאורך הקיץ כדי לוודא שנשים יוכלו לטבול ללא הפרעה ועוד.

"מידת הנחישות שתגלה החברה הישראלית בעצירת התפשטותן של תופעות אלה", מסכמת עו"ד זלקינד, "תעצב את צביונה של ישראל בעשורים הבאים, כמדינה דמוקרטית בה נשים הן אזרחיות שוות זכויות או חלילה, להפך". עוד מציינת עו"ד זלקינד כי "שדולת הנשים תמשיך לפעול כל העת, במישור הציבורי, המשפטי והחינוכי על מנת שההישגים הרבים בתחום השוויון המגדרי לא ייפגעו וכדי למגר את תופעות ההדרה והאפליה נגד נשים בישראל".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "העירייה אינה מדירה נשים מאירועי תרבות ומקיימת אירועים תוך התאמה לכלל המגזרים השונים. יתרה מכך – עיריית ירושלים פועלת. בין היתר, לקידום נשים, העצמתן ופיתוח מנהיגות נשית בשכונות העיר. היא בין העיריות היחידות בארץ המפעילה מחלקה ייעודית לנושא ומפעילה תוכניות מגוונות לקידום נשים. בנוסף פועלת העירייה לצמצום מעשי ונדליזם על רקע מגדרי על גבי שילוט עירוני ומתקנים דומים, באמצעים מגוונים ומגנה בכל תוקף מעשים שכאלה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    גם בראש הערים המדירות גברים.
    גם בראש הערים שיש בהם הכי הרבה אוכלוסיה שתומכת בהפרדת נשים וגברים בארועים מסויימים.
    אגב כל תחום הכדורגל מדיר שחקניות מליגת הגברים ושחקנים מליגת הנשים.
    גם הכדורסל. והטניס.
    גם יש שירותים נפרדים. כדאי להפסיק עם כל ההדרה הזו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר