חגית משה, כיתה (צילומים: אילן אסייג, יח"צ)
חגית משה, כיתה (צילומים: אילן אסייג, יח"צ)

מחזיקת תיק החינוך חגית משה ל"כל העיר": "מערכת החינוך בירושלים תמשיך להיות פתוחה"

בניגוד לחלק מהרשויות ברחבי הארץ, שהחליטו על סגירת מערכת החינוך בעקבות העלייה בתחלואה, בירושלים ממתינים לקבינט הקורונה, ובינתיים - הלימודים נמשכים כרגיל. סגנית ראש העיר חגית משה ל"כל העיר": "אני מכבדת את ההחלטה של ההורים שמעדיפים לא לשלוח את ילדיהם"

פורסם בתאריך: 4.1.21 18:24

התחלואה בירושלים ממשיכה להמריא, ונראה כי ירושלים  צועדת לקראת סגר מלא. אך בעיריית ירושלים משדרים עסקים כרגיל ותומכים בהמשך פעילות מערכת החינוך במתווה הקיים.

אחד מהגורמים לעלייה בשיעורי התחלואה הוא פתיחת הכיתות במערכת החינוך והחזרה הפיזית של התלמידים לבית הספר והגנים. מספר רשויות בערים ויישובים בארץ כמו רמת גן, קרית יערים, ואפרת הודיעו ביממה האחרונה כי הם סוגרים את מערכת החינוך עד להודעה חדשה, וזאת עוד בטרם תתקבל החלטה הנושא בקבינט הקורונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" מבהירה מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים חגית משה (הבית היהודי) כי "מערכת החינוך תמשיך להיות פתוחה והתלמידים ימשיכו ללמוד יחד עד כמה שניתן על פי ההנחיות", ומוסיפה כי "אנחנו כרשות מבינים את המורכבות לקיים לימודים כסדרם, אבל עבור התלמידים המסגרת חשובה מאוד מבחינה רגשית. ילדים זקוקים לקשרים חברתיים, קשר אישי עם המורה ולהפחית את זמן הלימוד מול מחשב".

על ההחלטה של הורים ירושלמים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר מתייחסת משה ואומרת כי "אני מכבדת את ההחלטה של ההורים שמעדיפים לא לשלוח את ילדיהם".


מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתחנת חיסונים בעיר (צילום: משרד הבריאות)

משה בר סימן טוב (צילום: משרד הבריאות)


מנכ"ל משרד הביראות לשעבר ותושב ירושלים משה בר סימן טוב, שיתף אתמול בדף הטוויטר האישי שלו כי "אני מקבל הרבה שאלות מחברים בעניין הלימודים. היום לא שלחנו את הילדים לבית הספר, למרות שהם פתוחים, בגלל העליה המשמעותית מאוד בתחלואה בארץ בכלל ובירושלים בפרט".

בתוך כך, התחלואה בירושלים ממשיכה להמריא – לפי נתוני עיריית ירושלים המעודכנים ליום ראשון – ישנם בעיר 9,722 חולים פעילים. רוב החולים נרשם במגזר החרדי בעיר עם 334 מאומתים חדשים ביממה, לעומת זאת, במגזר הכללי נדבקו ביממה 250 חולים, 74 במזרח העיר ו-83 חולים – לא משויכים.

עקב העלייה בתחלואה בבתי החולים בירושלים מזהירים מאי ספיקה. סך הכל מאושפזים הבוקר, שני, בבתי החולים בעיר 274 חולי קורונה. לעומת זאת, אתמול, ראשון היו מאושפזים במחלקות 262 מטופלים. במחלקות הקורונה בהדסה מאושפזים הבוקר, שני, 116 חולים, מתוכם 61 במצב קשה וקריטי – 13 מהם מונשמים; בשערי צדק מאושפזים 96 מטופלים. 52 במצב קשה, מתוכם 22 במצב קריטי; ובהרצוג מאושפזים 67 מטופלים – 33 במצב קשה, 32 במצב בינוני, 2 במצב קל.

כיום ישנן כ-30 שכונות אדומות בירושלים: בוכרים, גאולה, רוממה, נוה יעקב, בית וגן, רמות, סנהדריה, רמת אשכול, הר נוף, רמת שלמה, גבעת שאול, גבעת מרדכי, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, לב העיר (נחלאות ומרכז העיר), מוסררה, תלפיות מזרח, פסגת זאב, גוננים, הר חומה, בית חנינא, בית צפאפא, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, עיסאוויה, ואדי ג'וז, שייח' ג'ראח' וכפר עקב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לחגית משה……יושבת במשרד מאחורי מחיצת זכוכית ושולחת גננות ומורים להדבק….הדם שלנו על הידיים שלך……

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר