מתוך הפוסט שפרסם בפייסבוק, עו"ד אריאל עטרי (צילומים: מתוך פייסבוק, פרטי)
מתוך הפוסט שפרסם בפייסבוק, עו"ד אריאל עטרי (צילומים: מתוך פייסבוק, פרטי)

מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית בירושלים נגד עו"ד אריאל עטרי

הפליליסט הירושלמי עו"ד אריאל עטרי, שמייצג חשוד באונס בת 12, פרסם בפייסבוק פוסט שמתאר את גרסתה של הילדה בחקירה, באופן שזעזע גולשות וגולשים רבים; המרכז לסיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית בירושלים תוקף את הסנגור: "האשמת קורבן מכוערת כלפי ילדה בת 12"; עטרי בתגובה: "קושי בהבנת הנקרא"

פורסם בתאריך: 5.1.21 13:57

עורך הדין הירושלמי, הפליליסט, אריאל עטרי פרסם רשומה (פוסט) ברשת החברתית פייסבוק, שהובילה לסערה גדולה בקרב גולשות וגולשים ולביקורת חריפה מצד המרכז לסיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית בירושלים. בפוסט, שאליו הגיבו מאות גולשים וגולשות, מתאר עו"ד עטרי, שמייצג חשוד באונס של ילדה בת 12, במילותיו ובסגנונו את החקירה המשטרתית של הילדה.

"האם ידעתם שצ'רלי בממלכת השוקולד גם התעסק עם ילדות", כותב עו"ד עטרי בדף הפייסבוק שלו, "כולנו מכירים את הספר צ'רלי והשוקולדה של רואלד דארל, במחשבה שניה אולי לא את הספר – אבל כל מי שיש לו ילדים (או נטפליקס, או שניהם) ודאי צפה בסרט צ'רלי בממלכת השוקולד עם ג'וני דפ, ועם פופקורן". בהמשך הפוסט מציין עו"ד עטרי כי "מה פתאום נזכרתי בצ'רלי ובממלכת השוקולד שלו?! לפני מספר ימים התחלתי לייצג אדם שנאשם באונס של נערה ('ילדה', העירה לי השופטת, אך אני התעקשתי שבת 12 היא כבר נערה). הסיפור – מורכב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בהמשך מנסה עו"ד עטרי להסביר את הקשר לסרט "'צ'ארלי בממלכת השוקולד", כשהוא מתאר את דבריה של הילדה בחקירה: "'כשהוא עשה לי את זה – ראיתי בעיניים שלו שהוא רוצה לקחת אותי לממלכה קסומה.. בעיניים שלו ראיתי את העיניים של צ'רלי בממלכת השוקולד'. לי – אין לי מה להוסיף. לדעת השופטת שהורתה על מעצרו למספר ימים – התיאור הזה אותנטי. איך בדיוק אותנטי?; אינני יודע מה יקרה בעתיד בתיק הזה. אינני יודע גם מה קרה שם. אבל אם מישהו יוכל להסביר לי איך איך האונס והממלכה הקסומה של צ'רלי בממלכת השוקולד – הולכים ביחד – אשמח לדעת".

הפוסט הגיע למרכז לסיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית בירושלים, שהביעו צער על הטקסט: "אין חולק שגם לעברייני מין מגיע ייצוג, אבל בין הטקסט של עטרי לזה אין דבר ומצער מאד לקרוא דברים אלה. חקירה משטרתית על נושא כל כך כואב ורגיש עבור כל נפגע/ת היא חוויה קשה מנשוא, לא כל שכן עבור ילדה בת 12. לא בכדי המחוקק קבע שעד גיל 14 ילדים ייחקרו על ידי חוקרים/ות ילדים – שהינם עובדים/ות סוציאליים/ות ולהם/ן הכלים והרגישות הנדרשת לצורך חקירה רגישה כזו".

במרכז מוספים ומסבירים כי "הרעיון העומד מאחורי חקירת ילד/ה על ידי חוקר/ת ילדים הוא, בין היתר, למנוע מילדים/ות צעירים/ות את המעמד הקשה כל כך של מתן עדות בבית משפט וחשיפה לחקירה נגדית שהיא לרוב קשה וטראומטית מאוד".

"נראה שחסרה הבנה מהותית שילדה בת 12 איננה נערה", מציינים במרכז, "כמו גם ההבנה הבסיסית לגבי המאפיינים וההשלכות הבלתי נסבלות של פגיעה מינית, במיוחד על ילדה בגיל 12".

במרכז מדגישות כי "אנו מאמינות ומקוות שבשנת 2021 הציבור סבור שאכן יש צורך בהגנה על ילדות וילדים מפני טורפים מיניים, ודוחות בשאט נפש את האשמת הקורבן המכוערת כלפי ילדה בת 12".

במענה לפניית "כל העיר" עו"ד אריאל עטרי מסר בתגובה: "התגובה של המרכז מצביעה על קושי ממשי בהבנת הנקרא. הטעות הבסיסית ביותר היא שהמרכז מניח שהפוסט מתייחס למתלוננת שעברה פגיעה מינית מול אדם שפגע בה. כמו פוסטים אחרים שהעליתי בפייסבוק  – הפוסט הוא הזמנה לחשיבה מחדש על מוסכמות. לצערו של ההמון הנבער, משפטם של אנשים במדינת ישראל אינו מוכרע בככרות, כמו בימי הביניים, אלא על ידי בתי משפט, לאחר ששמעו עדים וקבלו ראיות. התגובה מלמדת שגם במאה ה-21 עדיין יש מי שחושבים שיש להם את הזכות להחליט מי קרבן ומי 'טורף מיני' בלי משפט וחבל שכך. המחקרים ונסיון החיים מלמדים שנערה בת 12 יכולה להתנהג בצורה בוגרת ממש כפי שבן 15 יכול להתנהג בצורה שאינה בוגרת. כל אדם צריך להיבחן לגופו. כל קרבן לעבירת מין ראוי להגנה, הן בבית המשפט וודאי מחוצה לו ועדיין, תלונות רבות על עבירות מין, גם כאלה שהוגשו על ידי ילדות ונערות, נמצאות כוזבות. הדבר מחייב זהירות רבה בהסתמכות עליהן. ואולם, באותה מידה, כל אדם שנחשד בעבירת מין שלא בצע ראוי להגנת החוק, ולאור הדמגוגיה הרבה בשיח הציבורי, כאשר רבים קובעים שאדם אשם, גם ללא משפט – אנשים כאלה ראוים להגנה מוגברת על ידי החלק החושב של הציבור".



אם קראת והרגשת קושי ניתן לפנות בכל אחת מהדרכים הבאות לקבל סיוע:

קווי הסיוע והמידע 1202 נשים | 1203 גברים

צ'אט סיוע אונליין KolMila.org.il בימים א'-ה' ושבת בשעות 20:00-24:00

ווטסאפ מרכזי הסיוע 052-8361202
ימים ב', ה' שעות 17:00-20:00 | ימים א', ג', ד' שעות 17:00-23:00

לסדנאות חינוך, הכשרות למניעת הטרדה מינית
והכשרות לנשות ואנשי מקצוע: [email protected]



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. רחל

    חלק מעוכרי הדין ימכרו את נשמתם לשטן עבור כסף,
    אני מאמינה שיום אחד הם יצטרכו לשלם על כל הרע
    שהם עושים ,אפשר לברוח לשקר לכל העולם אבל יש
    דין ויש דיין.!

  2. ליהי

    הכתבה מוטה, והאיש הזה הוא פשוט מרושע. קורא ללקוח שלו "מקסים". בטח, כל מי שנותן לך כסף הוא מקסים, גם אם הוא אנס ופדופיל. חתיכת חלאה, מקווה שיש גיהנום במיוחד בשביל אנשים מתועבים כמוך וכמו הלקוחות שלך. את אמא שלך היית מוכר בשביל בצע כסף.

  3. ניפגעת שזכתה בבית מישפט מחוזי

    מרכז הסיוע צבועות גזעניות סלקציות וגועל נפש של מענה מתועד ומבזה. והאינטרס,שם אפל מאוד ומתואם עם המישטרה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר