מפגש הרכבת, קרן בצלאל (צילומים: שלומי הלר, פרטי)
מפגש הרכבת, קרן בצלאל (צילומים: שלומי הלר, פרטי)

אחרי 70 שנה: העירייה פועלת להרוס את הקיוסק המיתולוגי "מפגש הרכבת" בקרית משה; בעליו יוצא למאבק

על רקע תוכנית להעתקת תחנת הרכבת הקלה בקרית משה - עיריית ירושלים פועלת להרוס את קיוסק "מפגש הרכבת". בעלי המקום, קרן בצלאל, יוצא למאבק: "אני נכה, עברתי את גיל 70, כמה עוד נשאר לי לחיות שמציעים לי פיצוי אבסורדי של 400 אלף שקל?"

פורסם בתאריך: 8.1.21 10:01

בעקבות תכנון להזזת רציפי תחנת הרכבת הקלה בכניסה לעיר: עיריית ירושלים פנתה לבית משפט לעניינים מקומיים בירושלים, בבקשה למתן צו הריסה של הקיוסק המיתולוגי בשדרות הרצל "קיוסק הרכבת", הפועל במקום מזה למעלה מ-70 שנה.

בהודעת הבקשה שהגישה העירייה לבית משפט נטען בין השאר כי הריסתו של המבנה הממוקם בצומת הרחובות שדרות הרצל פינת קרית משה, נדרשת, "לצורך קידום תוכניות הרכבת הקלה, התברר כי באזור שדרות הרצל – קרית משה נדרש להוזיז את רציפי התחנה, וכן מתוכננים הסדרי תנועה חדשים בצומת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הקיוסק בקרית משה (צילום: שלומי הלר)

הקיוסק בקרית משה (צילום: שלומי הלר)


עוד טוענים בעירייה כי בנכס בוצעו עבירות בנייה וכי קיים "אינטרס ציבורי מובהק ומיוחד המצדיק את ההריסה שכן מדובר בבנייה המצויה על קרקע שייעודה דרך ציבורית/רצועת מסילה על פי תוכנית 8000 החלה במקום, ואשר מונעת הקמת ההסדר המתוכנן (הקמת תחנת רכבת. ש.ה), האמורה ליתן מענה ציבורי חושב וראוי מאין כמוהו". וכן "נדרש פינוי מיידי של השטח לצורך הקמת ההסדר המתוכנן ושינוי מיקום תחנת הרכבת".


תחנת רכבת הקלה בקרית משה במיקומה הנוכחי (צילום: שלומי הלר)

תחנת רכבת הקלה בקרית משה במיקומה הנוכחי (צילום: שלומי הלר)


קרן בצלאל (70), בעלי הקיוסק מספר בשיחה עם "כל העיר" על הצער בעקבות ההחלטה: "נכנסתי לצער, אני לא מתפקד, לא מצליח לישון, זה מקור הכנסה שלי שחשבתי שיהיה לי לכל החיים, אני נכה, עברתי את גיל 70, כמה עוד נשאר לי לחיות שמציעים לי פיצוי אבסורדי של 400 אלף שקל?".

בצלאל הוא למעשה דייר מוגן בשטח של עיריית ירושלים, שזכאי לפיצויים במידה והוא יפונה. לדבריו של בצלאל: "אבי יצחק, זכרונו לברכה, שירת ביחידת ה'נוטרים', כוח שיטור של יהודים בתקופה בתקופת המנדט הבריטי, וכשקמה המדינה, השטח ניתן לו כפיצוי על כל השנים שעבד כנוטר, והוא בנה את המקום, ומאז מתפרנסת ככה כל המשפחה. היום אני נכה לאחר שנפצעתי בתאונת דרכים לפני 16 שנה, זה מהווה לי מקור פרנסה מאוד חשוב".

בצלאל מוסיף ומספר כי "אני מקבל מהעירייה הודעה במייל שרוצים לפגוש אותי, הודיעו לי שהם רוצים לפנות את המבנה כי הרכבת רוצה לשנות את המיקום של התחנה שלה, למרות שיש לי מכתב מהמתכנן של הרכבת שאומר שאין להם שום כוונה כזאת".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "מפעיל הקיוסק הוא דייר מוגן משנות ה-60, הרבה לפי הגדרת השטח כרצועת מסילה. דייר מוגן הוא בעל זכויות על פי החוק, לרבות הזכות לפיצויים בעת דרישת פינוי ועל פי כל דין. יחד עם זאת העירייה בוחנת נקיטת הליכים משפטיים לאור עבירות הבניה שביצע המפעיל בשטח. השטח לא ניתן על ידי המדינה, אלא על ידי העירייה ובהתאם לכך הדייר קיבל זכות לדיירות מוגנות".

עוד נמסר מהעירייה: "כיום, בשל צורך ציבורי בשטח לטובת קידום תוכנית הרכבת הקלה וביצוע הסדרי תנועה, מקודם פינוי המבנה והמתחם גם באמצעות צווי הריסה ופינוי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. זעליג רובין

    מצב שמצדיק קבלת פנסיה קבועה בגובה הכנסה חודשית ממוצעת של 5 שנים אחרונות מהרשות המקומית בתוספת פיצוי מלא על ערך הנכס ומרכיבים נוספים

  2. עזריה שלום

    הבחור ששוכר את הנכס מה יהיה עליו בתקופה קשה שכזו שהקורונה משתוללת יהפכו עוד בעל עסק למובילה איפה החשיבה וההגיון של הנבחרים שלנו בעירייה.

  3. תומר

    אותו דבר שהעריה עשתה עם הקיוסק בבנייני האומה…מסכנים הם דגים קטנים מול מערכת גדולה ..הם רשעים בערייה

  4. אבי

    גזל מהמדינה שטחים לא לו עכשיו שיגיד תודה שעוד מפצים אותו אם היה תלויי בי היה חיי מקליפות בננות הגנב ששדד אדמות שלא שיכות לו

  5. טל

    גנב שעוד בוכה שלוקחים לו אתה מתפרנס מאדמה שגזלת ללא אישור ועוד יש לך חוצפה להיתלונן

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו התעללות ממש
    אין סיבה להרוס לאדם נכה בסוף ימיו את פרנסתו
    אם ראש העיר לא יתערב לטובתו אז כדאי בבלפור לעשות גם הפגנות נגד מישהו ולא רק נגד מידהו
    אני הראשונה לטובת הצלאל

  7. יוסי

    יהושע חילק את הארץ לכל משפחה נחלה שלנו ארץ ישראל כל יהודי צריך לחלק את הארץ שווה לכל נפש נחלה

  8. יוסי

    יהושוע חלק את הארץ, כל שבט קבל את השתח שלו וכל משפחה קבלה את הנחלה שלה. ארץ ישראל שייך לכל יהודי.

  9. אלישבע

    כל המגיבים פה, זה מקום היסטורי, אחד המאפיינים של שכונת קריית משה, זה מקום שכבר שנים אנשים גודלים עליו, וגם היום, פינה מתוקה לשבת לאכול, בקירבה להכל… די להרוס כל מקום שאנשים נהנים בו. אם זה הרצון להרוס את עין לבן לבנות שכונה, אם זה הקיוסק הזה, אם זה צימצום היער לטובת בנייה, די, יש מספיק שטחים לבנות עליהם במדינה הזאת… וגם הרכבת, מן הסתם אפשר לבנות תוכנית שתאפשר את המשך הקיום של הקיוסק הזה, פשוט לא רוצים לשבור את הראש כי יותר קל להעיף איש בן 70 מהמקום שהוא בנה בשתי ידיים, ודי אם הטענות בשקל שהוא לא קיבל אישור, אם זה היה נכון המקום לא היה שורד 70 שנה, בואו זה נמצא במרכז ירושלים… מקווה שעירייה תחזור בה ותיקי החלטתה נבונה ונכונה שתגבש אותה

  10. חני

    שיתנו לו שטח חיליפי בקרבת מקום. אם מזיזים תחנה שיעבירו את הדיוסק למקום התחנה הישנה. אי אפשר סתם להרוס פרנסה לאיש.

  11. בארי

    היה וזה נכון שהתבצעה בנייה לא חוקית,זו בעיה חמורה שעלולה לעלות כסף רב,ועדיף לבעל הקיוסק לא לנסות להאבק.

  12. יוקי

    בסוף כל האזור של צומת צבי יהודה והרצל עד קופת חולים יהיה ללא תחנת רכבת.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קורה עם הבנינים המכוערים מתחת לגשר המייתרים??? אותם צריך להרוס!!

  14. מ.ו

    דורסנים בשם החוק מפנים ישובים הורסים בתים הכל בשם החוק לאן נגיע אין רחמים במדינה שלנו לפני 70 שנה גזל מי גזל לפני 70 שנה מי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר