אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לקראת הסגר המלא בירושלים: כ-12,000 מאומתים בעיר; כ-300 מאושפזים במחלקות הקורונה

התחלואה בירושלים לא נבלמת - רף החולים הפעילים בעיר הגיע לכ-12,000, ובמחלקות הקורונה בבתי החולים בעיר מדווחים על זינוק במספר המטופלים במצב קשה. כל הנתונים

פורסם בתאריך: 6.1.21 15:59

לקראת הסגר המלא שייכנס לתוקפו החל ממחר, חמישי, 7.1, בשעת חצות – נראה כי התחלואה בירושלים לא נבלמת. לפי הנתונים של משרד הבריאות הנמצאים בעיריית ירושלים, נכון להיום, רביעי, ישנם בירושלים 11,859 חולים פעילים. ביממה האחרונה אותרו 1,668 חולים חדשים, 452 החלימו. רוב החולים נרשם במגזר החרדי בירושלים – 1,034 מאובחנים חדשים; 393 – מאומתים חדשים במגזר הכללי; 109 חולים חדשים במזרח העיר; ו-132 – לא משויכים למגזר מסוים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במשרד הבריאות מודאגים מהתפשטות ה"מוטציה הבריטית" – כפי שפורסם ב"כל העיר" בתחילת השבוע אותרו בירושלים, בגבעת זאב ובבני ברק חולי קורונה שנדבקו במוטציה.

השכונות האדומות בירושלים הן: בוכרים, גאולה, נוה יעקב, רוממה, בית וגן, רמת שלמה, רמות, סנהדריה, רמת אשכול, הר נוף, גבעת שאול, גבעת מרדכי, הגבעה הצרפתית, גבעת המבתר, לב העיר (נחלאות, מרכז העיר), מוסררה, בית צפאפא, פסגת זאב, ארמון הנציב, גוננים, הר חומה, בית חנינא, קרית היובל, רמת שרת, מלחה, בקעה, תלפיות, ארנונה וגילה.

לצד זה, קופות החולים עדיין ממשיכות לבצע את מבצע החיסונים לבני הגיל השלישי ולאוכלוסיות בסיכון בירושלים – רק אתמול, שלישי, חוסנו 10,276 אנשים; עד כה בוצעו בעיר כ-120 אלף חיסונים.

במחלקות הקורונה בבתי החולים בירושלים מדווחים על זינוק במספר המאושפזים, שהגיע לשיא מאז שפרצה במגפה לפני 10 חודשים. בהדסה מסרו הבוקר כי במחלקות הקורונה מאושפזים 116 חולים, מתוכם 69 במצב קשה וקריטי – 19 מהם מונשמים; בשערי צדק מאושפזים הבוקר, רביעי, 101 מטופלים – 57 במצב קשה, מתוכם 27 במצב קריטי; ובהרצוג מאושפזים 80 חולי קורונה, כמחצית במצב קשה.

בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים והחשש מתרחישים של עשרות אלפי מאומתים ביום, כפי שהוצגו אמש בישיבת הממשלה  -השרים אישרו כי החל ממחר בחצות, ולמשך שבועיים לפחות, ייכנס לתוקפו סגר מלא. הסגר יכלול השבתה של כלל מערכת החינוך, ילדי הגנים והכיתות ילמדו באמצעות זום. הסגר לא חל על החינוך המיוחד, שימשיך לפעול כסדרו.

כפי שפורסם ב"כל העיר", מקומות העבודה ייסגרו, למעט מקומות עבודה חיוניים. מחר, רביעי, צפויים שרי האוצר והבריאות להכריע אילו מקומות עבודה יוחרגו.

במסגרת הסגר – תוגבל היציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד, כמו למשל למרכולים ולפארם, רק ביישוב המגורים. הגבלת המרחק תיאר עד 1,000 מטרים מהבית.

הממשלה החליטה להחמיר את איסורי ההתקהלויות – עד 5 בחלל סגור ועד 10 במרחב פתוח. בנוסף, האיסור על שהייה בבית של אחר יישאר על כנו.

בנוגע לתחבורה הציבורית – מספר קווי האוטובוסים יצומצמו בכ-50 אחוזים.

בעלי המסעדות לא יורשו לבצע איסוף עצמי, אך, נכון לעכשיו, שירותי המשלוחים יימשכו, אלא אם כן תתקבל הודעה אחרת.

מה מותר? ההגבלות לא יכללו יציאה לחיסון נגד הקורונה, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורטיבית יחידנית – כמו הליכה וריצה, העברת קטין בין הוריו הגרושים או הפרודים, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית  -בכפוף להגבלות ההתקהלות ושמירת המרחק החברתי.

כפי שפורסם מוקדם יותר הבוקר ב"כל העיר", בניגוד להנחיות הורה הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, לפתוח כרגיל את תלמודי התורה החרדיים, כאשר מוסדות החינוך לילדות צפויים להיסגר. יש לציין כי אתמול הסכים הרב קנייבסקי על סגירת תלמודי התורה, לפי מתווה שהציע לו ראש העיר משה ליאון. במסגרת המתווה יחוסנו צוותי ההוראה של תלמודי התורה, שיעברו ללמוד מרחוק למשך שבועיים לכל היותר. יש לציין כי מאז ראשי מוסדות הלימוד החרדיים הפעילו לחץ על הרב קנייבסקי, שכאמור, החליט כי תלמודי התורה ילמדו כרגיל, בניגוד לתקנות הסגר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר