פתיחת שנת לימודים בעידן הקורונה - כיתה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)
כיתת לימוד בימי הקורונה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)

הסגר במערכת החינוך בירושלים: רוב תלמודי התורה נותר היום סגור

בעקבות הוראתו של הרב קנייבסקי - רוב תלמודי התורה בעיר נותר היום סגור, למעט כמה תלמודים של הפלגים הקיצוניים האנטי-ציוניים; מחסומי משטרה פועלים בצמתים מרכזיים בירושלים

פורסם בתאריך: 10.1.21 10:34

הבוקר, ראשון, כלל מערכת החינוך בירושלים מושבתת – התלמידים והתלמידות לומדים מרחוק. על רקע החשש להפרות הסגר מצד תלמודי התורה, הבוקר, רוב התלמודים לא נפתחו, וזאת בהוראתו של מנהיג הזרם הליטאי הרב חיים קנייבסקי. תלמודי תורה בודדים, בהם של הפלגים הקיצוניים האנטי-ציוניים, שאינם כפופים לקנייבסקי, בהם של חסידות סאטמר, נפתחו. המשטרה טרם הגיעה למקום כדי לאכוף את תקנות הקורונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תלמוד התורה "חכמת שלמה", שכפוף לקנייבסקי, שפעל בשישי האחרון, 8.1, ונפתח בסגר הקודם בניגוד להנחיות – הבוקר הוא נותר סגור – תלמידיו לומדים מרחוק באמצעות מכשירי "טלפונים כשרים". יש לציין כי קנייבסקי הורה על סגירת התלמודים למספר ימים בלבד.


הרב חיים קנייבסקי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הרב חיים קנייבסקי (צילום: אוליבייה פיטוסי)


כפי שפורסם ב"כל העיר", בליל הסגר הראשון, שבין חמישי לשישי, נרשמו הפרות ביניהם אירוע המוני באולם אירועים בדרום ירושלים – המשטרה פשטה על המקום. כמו כן, פוזרה מסיבת טבע שהתקיימה בניגוד להנחיות סגר הקורונה ביער מיר הסמוך לפסגת זאב.

במסגרת הסגר ההדוק משטרת ירושלים פרסה מחסומים בצמתים מרכזיים ברחבי ירושלים. אלה לא יפעלו בין השעות 18:30-15:30, אך לאחר מכן הם יחזרו לפעילות. במשטרה ציינו כי יערכו סיורים רגליים על מנת לאכוף הפרות של תקנות הסגר.


סגר ראש השנה בירושלים - אזור העיר העתיקה (צילום: אוהד צויגנברג)

(צילום: אוהד צויגנברג)


במסגרת הסגר נראה כי התנועה בכבישי העיר מצומצמת באופן יחסי לשבוע שעבר. לפי מתווה הסגר – היציאה מהבית מוגבלת ל-1,000 מטרים, למעט עריכת קניות של אוכל. בנוסף, מוגבלת השהייה במקום סגור – עד 5 אנשים ובמקום פתוח – עד 10 אנשים, חל איסור על שהייה בבית של אחר.

בנוגע לתחבורה הציבורית – מספר קווי האוטובוסים יצומצמו בכ-50 אחוזים; כמו כן, בעלי המסעדות לא יורשו לבצע איסוף עצמי.

מה מותר? ההגבלות לא יכללו יציאה לחיסון נגד הקורונה, טיפול רפואי, טיפול סוציאלי, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורטיבית יחידנית – כמו הליכה וריצה, העברת קטין בין הוריו הגרושים או הפרודים, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית – בכפוף להגבלות ההתקהלות ושמירת המרחק החברתי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. די לצביעות

    למה לא להתייחס לחוליגנים מבלפור שעושים מסיבת טבע כל מוצ"ש בשם הדמוקרטיה

  2. אמא מרמות המאמינה שנפש בריאה בגוך בריא אינה קלישאה

    אני מצדיעה למי שסם פס על הסגר כי המדינה משגעת למה בשם השם יש החרגה להפגנות לבדיקות ראייה ועוד מלא דברים שלא ממש חיונים אבל לתת שיגרה שיכולה להיות לעיתים קריטית לילד לשלמותו הנפשית ולרצונו להמשיך במערכת עד סופה זה אסור? אני כותבת כאמא לשתי בנות בוגרות אחת בחינוך המיוחד ואחת לאחר שנות לימודים עם הקלות בבגרויות . אני חרדה פשוטו כמשמעו על ילדי ישראל! עינם להם ולא יראו …

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר