תלמידים ותלמידות בית ספר (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ההיערכות במערכת החינוך לאחרי הסגר: המהפך של בתי הספר בירושלים

יוזמה חינוכית חדשה, שצמחה מתוך הנהגת ההורים העירונית, תחזק את הקהילות סביב בתי הספר ותסייע למשפחות להתמודד עם אתגרי התקופה

פורסם בתאריך: 11.1.21 12:29

יוזמה חינוכית חדשה צמחה לאחרונה מתוך הנהגת ההורים העירונית ובשיתוף עיריית ירושלים: ועדי הורים שקידמו יוזמות לחיזוק קהילת בית הספר בו לומדים ילדיהם.

היוזמה נולדה מתוך תפיסה של ועדי ההורים, כגורם אשר ביכולתו לחבר בין משפחות בית הספר, לחזק את תחושת הערבות ההדדית, השייכות והחוסן, ולגבש קהילה חזקה סביב בית הספר שתסייע למשפחות להתמודד עם אתגרי התקופה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במהלך חודש נובמבר הופץ 'קול קורא' של מנח"י ושל רשות הצעירים, שהזמינו את ועדי ההורים הבית ספריים להגיש יוזמות קהילתיות שכאלה. מתוך עשרות הצעות נבחרו כ-45 יוזמות מגוונות, בעלות השפעה חברתית וקהילתית רחבה. בין היוזמות הנבחרות:

  • בניית מתקנים מעץ לגני הילדים בשכונה – מיזם 'בונים למען הקהילה' באורט פלך בנים, אשר לוקחים אחריות על המרחב השכונתי, בהובלת תלמידי בית הספר ובשיתוף המנהל הקהילתי והתושבים.
  • הפיכת גבעה בשכונה לאתר טבע עירוני – יוזמה של בית ספר היובל, שחלם לאמץ גבעה עם ממצאים ארכיאולוגיים במרכז השכונה ולטפח אותה על ידי תלמידי בית הספר ומשפחותיהם, כך שתהפוך לזירת מפגש קהילתית ותשרת את כלל תושבי השכונה.
  • ספסלי נתינה לשיתוף חברתי של פריטים שונים – מיזם של בית ספר אגרון, שיזם פרויקט קיימות לטובת משפחות בית הספר וכלל תושבי השכונה. מיזם "ספסלי נתינה" הוא מיזם חברתי שנולד מתוך רצון לשתף אחד את השני, ללא עלות, בפריטים שאין לנו צורך בהם, אך עבור אחרים הם בעלי ערך. הספסלים יתוחזקו על ידי משפחות בית הספר והמוצרים שיאספו בהם ישמשו את כלל תושבי השכונה.

בימים אלה יוצאות היוזמות לדרך למימוש והגשמה, בליווי רכזות פרויקט "שכונה צעירה" של רשות הצעירים בעיריית ירושלים.

ראש העיר משה ליאון: "שוב ירושלים מוכיחה עד כמה החברה והקהילה הם ערכים חשובים ומובילים בה. מדובר ביוזמה יוצאת דופן, בעזרתה יצמחו מבתי הספר קהילות חברתיות חדשות ויוכלו לתת תמיכה ולסייע לחבריהם. נמשיך לקדם את הקהילתיות ואת החינוך בעיר".

אריק קפלן, יו"ר ארגון למערכת החינוך בירושלים: "אני מברך על היוזמה החשובה. אנו בהנהגת ההורים העירונית רואים בוועדי ההורים המוסדיים כוח חינוכי וקהילתי ואנו מאמינים שיחד עם הנהלת המוסד החינוכי ניתן לשנות תפיסות ולקדם פרויקטים בית ספריים וקהילתיים, שבסופו של דבר ישפיעו ויתרמו לילדינו ולכל הקהילה. מדובר ביוזמה חדשנית שתקוותינו שתימשך ותתפתח ותביא לא רק לחיזוק ילדינו, אלא גם לחיזוק הקהילתיות והרגשת השייכות הירושלמית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר