עמוס סער ז"ל, זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילומים: דוברות בתי המשפט, שלומי הלר)
עמוס סער ז"ל, זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילומים: דוברות בתי המשפט, שלומי הלר)

נפתח משפטו של הנאשם ברצח עמוס סער ז"ל – המשפחה: "אנחנו לא נוותר לרוצח"

כשנה לאחר הרצח המזעזע של קב"ט בתי המשפט בירושלים עמוס סער ז"ל - השבוע נפתח משפטו של הנאשם ראובן ולר, כשבמוקד שאלת כשירותו לעמוד לדין. אלמנתו של הנרצח אורלי סער: "הרס לנו את כל החיים, הוא צריך לרצות את מלוא חומרת העונש"

פורסם בתאריך: 12.1.21 18:36

כשנה לאחר הרצח המזעזע של קב"ט בתי המשפט בירושלים עמוס סער ז"ל בפתח ביתו בהר חומה, ביום שני השבוע נפתח משפטו של הנאשם ברצח, ראובן ולר (33), בבית המשפט המחוזי בירושלים. אל הדיון הגיעו אלמנתו של עמוס סער ז"ל, אורלי סער וילדיהם.

כזכור, עמוס סער ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים במשמר בתי המשפט, נדקר למוות במדרגות בניין מגוריו בשכונת הר חומה ב-25.12.19. הנאשם ברצח, שכנו של סער ז"ל, נעצר זמן קצר לאחר מכן ויממה לאחר האירוע הוארך מעצרו. בכתב האישום תואר כי בעת שסער ז"ל אכל מרק ולמד את פרשת השבוע – ולר דפק בדלת ביתו ודקר אותו למוות באמצעות סכין, וזאת על רקע סכסוך שכנים. בדיון הארכת המעצר הראשון נטען מצד נציג המשטרה כי החשוד כשיר לעמוד לדין, וזאת לאחר בדיקה פסיכיאטרית שעבר בסמוך למעצרו.

במהלך הדיון שנפתח השבוע, הגיע הפסיכיאטר שבדק את ראובן ולר לאחר אירוע הרצח, והציג את חוות דעתו לפיה הוא אינו כשיר לעמוד לדין וכי לא היתה לו שליטה על מעשיו בזמן הרצח.

בשיחה עם "כל העיר" מתארת אורלי סער ז"ל את הרגעים הקשים באולם בית המשפט, שבו נכח הנאשם ראובן ולר: "היה לי קשה, לא ציפיתי שיביאו אותו", היא מספרת, "לראות אותו חי ולחשוב שעמוס נרצח על ידו. עמוס היקר והאהוב שלנו נרצח, עברנו שנה מאוד מאוד קשה, זה שינה לנו את כל החיים, לי זה שינה את כל החיים, לילדים שלי זה שינה את כל החיים, וחשוב לי לזעוק את הזעקה, של כולנו, אנחנו לא יכולים שאנשים שרצחו והוגדרו כלא שפויים יחזרו ויטיילו בחברה שלנו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)


"יש מצב שבעוד כמה שנים, אם יחליט בית משפט שהוא לא שפוי", מביעה אורלי סער את חששה ואומרת, "הוא יחזור לחברה שלנו, ואז הוא ירצח את הבן אדם הבא ויגידו 'הכתובת היתה על הקיר'?, אנחנו רוצים שבן אדם כזה יסתובב לנו בחברה?".

אורלי סער מציינת בשיחה עם חששה הכבד, בעקבות פרסום פרשת הרצח המשפחה מעין כרם, שבו הנער הרג את הוריו ואחיותיו, ריצה עונש של שש שנים ולאחריו הוא שיקם את חייו. "יש מצב שראובן ולר ייצא בעוד חמש-שש שנים ואז הוא יתחתן ויקים משפחה. ויש מצב שבעוד שנתיים ישחררו את ראובן ולר לחופשה, הוא גר בניין לידי, אני צריכה לראות אותו כשהוא בחופשה? זה פשוט הזוי. בזמן שהוא רצח את בעלי, הרס לנו את כל החיים, אנחנו מתמודדים עם כל כך הרבה דברים, אנחנו בטראומה קשה, ועל מה? אני עדיין לא יודעת על מה".

אורלי סער מוסיפה ואומרת כי "אסור לנו שאנשים כאלה יחזרו לחברה, הוא צריך לרצות את מלוא חומרת העונש. אם אנחנו רוצים חברה מתוקנת, חברה בלי אלימות, אנחנו לא יכולים להרשות למקרים כאלה לעבור על סדר היום, לא מעניין אותי אם הוא שפוי או לא, הוא צריך לשבת בכלא, הוא רצח את עמוס על מפתן ביתו, במקום הכי בטוח שלו, בצורה אכזרית".


אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)

אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)


בפוסט שפרסם בפייסבוק, שעות לפני הדיון בבתי המשפט, רם סער, בנו של עמוס סער ז"ל הוא כותב בין השאר כי "היום לאחר שנה של התמודדויות, הכלה של הרבה כאב, כעס גדול וקבלה של המוות אנחנו לא מתכוונים לוותר לראובן הרוצח".

"היום יש דיון בעניינו האם הוא כשיר לעמוד לדין בגין בעיות נפשיות, מה שאומר משפט הרבה יותר מהיר וגזר דין משמעותית פחות חמור, ברמה של עוד 10 שנים הרוצח הזה מסתובב ברחוב", כותב סעור ומוסיף, "אז מה איתנו כחברה, כעם, אנחנו מוכנים לקבל חקיקה הזויה כזאת שמי שרצח ומקבל איזשהו סעיף נפשי גם לא יקבל את העונש המגיע לו וגם לא יורשע ברצח, שזה בדיוק מה שהוא עשה, אז אני רם סער, הבן של עמוס סער, לא אנוח עד שיתנו לפח אשפה הזה את העונש שהוא צריך לקבל וגם זה לא יהיה מספיק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה

    לדאוג שברוצח ימח שמו , יועבר לגור לאחר קיצויעונשו , בבנין של אב בית הדין שגזר את דינו !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר