פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' עופר מרין (צילומים: תומר אפלבאום, הרברט בישק)
פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' עופר מרין (צילומים: תומר אפלבאום, הרברט בישק)

מנכ"לי בתי החולים הדסה ושערי צדק: אנחנו על סף קריסה כלכלית

בתי החולים בירושלים ובערים נוספות בארץ טוענים כי הם עומדים על סף קריסה כלכלית ויוצאים למאבק - מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין: "בית החולים חי מהיד לפה"; מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין: "המקום היחידי שלא מבין את גודל השעה זה משרד האוצר"

פורסם בתאריך: 12.1.21 11:40

בתי החולים הציבוריים בארץ, ביניהם הדסה ושערי צדק, טוענים כי הם על סף קריסה כלכלית ופתחו במאבק מול משרד האוצר. באסיפות חירום שהתקיימו אתמול בכלל בתי החולים בירושלים, לצד בתי החולים לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת – האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה, ציינו ראשי המאבק כי במשרד האוצר ישנה אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים.

מנכ"ל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מציין כי "אנחנו יוצאים למחאה אחרי שנה שאנחנו עומדים בחזית המאבק בקורונה, הצוות נותן את נשמתו למטופלים. בית החולים חי מהיד לפה, ובחודש הבא תהיה לנו בעיה לעמוד בתשלום המשכורות לאנשי הצוות ולספקים, פניתי בעניין לצמרת משרד האוצר ועדיין לא נענתי".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין מדגיש כי "המקום היחידי שלא מבין את גודל השעה ואת הצורך בהנשמת בתי החולים – זה משרד האוצר. הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. אנחנו דורשים הסכם לא דיבורים".


מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)

מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בפנייה ששלחו בתי החולים לשר האוצר ישראל כץ נכתב בין השאר כי בתי החולים הציבוריים סובלים מזה שנים רבות משחיקה מתמשכת של מקורותיהם ומאפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים, ואינם זוכים לתמיכה משמעותית בפעילותם. משבר הקורונה החריף את המצב והוביל את בתי החולים הציבוריים להתמודד שוב לבד מול הפגיעה החמורה בהכנסות". מנכ"לי בתי החולים מתריעים בפני השר כץ כחי "המערכת במשרד האוצר מסרבת להציע פתרונות. לא נוכל להסתכל בעיני משפחות המטופךלים וךהגיד שלא עשינו דבר כדי להציל את בתי החולים".


מחלקת הקורונה החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)


כמו כן, עוד מדגישים המנהלים כי "נדחקנו למקום בו האחריות הציבורית והערכית שלנו כמנהלי בתי החולים הציבוריים מחייבת אותנו לצאת למאבק ולצעדים ארגוניים שטרם נראו בבתי החולים הציבוריים בישראל; זהו מאבק שאנחנו לא רוצים בו, אלו הם צעדים שעשינו הכל על מנת להימנע מהם, אך לצערנו הבטחות שניתנו לא קוימו, מנגנונים מקצועיים עם אנשי האוצר לא הוקמו ושעון החול שלנו אוזל".


שר התחבורה ישראל כץ (צילום: מגד גוזני)

השר ישראל כץ (צילום: מגד גוזני)


מאז פרוץ המגפה במרץ 2020, בתי החולים בירושלים, הדסה ושערי צדק, מפיעלות מחלקות קורונה. השבוע נרשם שיא במספר החולים במצב קשה. נכון להבוקר, שלישי מאושפזים בהדסה 128 חולים, מתוכם 45 מטופלים במצב קשה וקריטי – 22 מהם מונשמים. ובשערי צדק נכון להבוקר, שלישי, מאושפזים 111 מטופלים. 62 במצב קשה מתוכם 23 במצב קריטי.

מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה, נדב חן, מוסיף כי "פנינו לכל גורם אפשרי, כולל שתי פגישות עם שר האוצר עצמו. הובטח לנו שנושא סגירת שנת 2020 ותשלום לספקים יבוצע עד סוף השנה – הכספים לא הגיעו. אנחנו פועלים באותו מגרש משחקים של כלל בתי החולים, מטפלים באותם חולים אבל לא זוכים לתקצוב שוויוני, כמו בתי החולים הממשלתיים. אנחנו מבקשים דבר אחד פשוט – שוויון".

מנהל בית החולים מעייני הישועה שלמה רוטשילד: "לצערנו הגענו לנקודת האין ברירה. האחריות הציבורית והערכית שלנו לקהילה מחייבת אותנו לצאת למאבק ולצעדים ארגוניים חסרי תקדים, שטרם נראו בבתי החולים הציבוריים בישראל, כשלנגד ענינו בריאות המטופלים, איכות ובטיחות הטיפול והצוותים המלווים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלירן

    לכל מנהלי בתי החולים בישראל הכסף הולך לכיוון אחר… כך שהכתובת לכאורה זה בג"ץ 70-90 אלף שקל בחודש משכורת בית של נשיא 70 מליון ש"ח בשנה ועוד… יש הרבה מנכ"ל משרדים שצרכים לקזז להם במשכורות עכשיו אתם מבינים לאן הולך הכסף??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר