בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
בניין משרדי הממשלה ג'נרי 2 בקריית הממשלה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מתחם המשרדים בקרית הממשלה: תביעת הענק של חברת שיכון ובינוי נגד המדינה

חברת התשתיות והנדל"ן שיכון ובינוי הגישה תביעת ענק בהיקף של 71 מיליון שקלים נגד המדינה - לטענתה היא טרם קיבלה את התשלום עבור הקמת מתחם משרדים "ג'נרי 2" בקרית הממשלה; משרד האוצר: "נגיב כמקובל בפני בית המשפט"

פורסם בתאריך: 13.1.21 16:05

שבע שנים מאז שהחלה הבנייה להקמת מתחם המשרדים הענק בקרית הממשלה – 'ג'נרי 2', ושלוש שנים מאז שהסתיימה בנייתו: חברת 'שיכון ובינוי' הגישה באחרונה תביעת ענק לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המדינה בסך של 71 מיליון שקלים, שלטענתה לא שולמו. "תמציתה של התובענה – מדינת ישראל מסרבת לשלם כדין עבור מבנה שהוקם עבורה", טוענת החברה בפתח כתב התביעה בת ה-370 עמודים.

"תביעה זו עניינה מחדל קיצוני וחריג של מדינת ישראל", כך נטען בין השאר בתביעה, "המדובר בפרויקט דגל של המדינה שהינו אחד הפרויקטים המורכבים והמאתגרים שבוצעו בישראל בשנים האחרונות בתחום מבני ציבור, לצורך בנית מבנה שנועד לאגד בתוכו משרדי ממשלה רבים ויחידות סמך שונות, ואכן אלה דרים בו היום ומנהלים פעילותם ממנו מזה כשנתיים תמימות, אך תמורה ראויה בגינו עבור מי שביצע את הקמתו – אין".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חברת שיכון ובינוי טוענת כי במהלך התקופה, מאז סיום ביצוע העבודות, המדינה התחמקה מתשלום. "למעשה די בהצגת העובדה הפשוטה כי הסכם שנחתם במקור על ביצוע עבודה בסך של כ-350 מיליון שקלים, הפך להסכם בסך מצטבר של כ-540 מיליון שקלים בכדי להמחיש את השינוי הדרמטי בפרויקט. כבר בתחילת הפרויקט התברר, כי המדינה דורשת מן התובעות לבצע פרויקט השונה באופן מהותי מן הפרויקט אשר הוצג במכרז, ואשר אליו התובעות התכוננו". בהמשך נטען כי "כך למשל, החליטה המדינה על הוספת מתחם תת קרקעי של חדרי מצב, מדובר בשינוי בעל השלכות רבות, כגון – עצירת עבודות, תכנון מחדש, שינויים שהתווספו תוך כדי ולאחר הביצוע והשקעת משאבים אין קץ, כאשר כל אלה התווספו לשינויים וחריגים רבים ותכופים נוספים".

עוד טוענים התובעים כי "שינוי דרמטי שכזה, יש לו השלכות כבדות, והמדינה מסרבת לשאת במלואן כנדרש, הקבלן התכונן לפרויקט X ניגש למכרז וחתם על הסכם ביחס לפרויקט X והנה מבקשים ממנו לבצע פרויקט Y, שהוא מורכב וגדול בהרבה מהפרויקט במתכונתו הראשונה".

החברה מדגישה בתביעה כי"אין כל הצדקה כי המדינה לא תשלם על מלוא ההוצאות והנזקים אשר נגרמו לקבלן, לא ניתן להאשים את הקבלן על החלוטתיה של המדינה אלא שהמדינה כשלה והיא מסרבת לשלם את התשלום המתחייב".

"נראה שהמדינה סבורה, שלא בצדק, כי מעמדה מאפשר לה לעשות ככל העולה על רוחה", מסכמים התובעים, ודורשים, כאמור, תשלום העומד על כ-71 מיליון שקלים.

במענה לפניית "כל העיר" נמסר בתגובה ממשרד האוצר כי "תגובת המדינה לטענות המועלות בכתב התביעה תינתן בצורה מסודרת, כמקובל, בפני בית המשפט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אדי

    מה שברור, שיש הרבה שמנסים לסחוט מהמדינה כספים, כאילו הקופה הציבורית מופקרת.
    הייתי מציע שפעם הבאה לפסול את החברות הסחטניות מזכיונות במכרזים.
    דיי עם החזירות והעושק של שיטת מצליח.
    לפעמים זה בא לידי ביטוי בבנייה זולה ודפוקה, ולפעמים בבתי משפט, ולפעמים עושים הכל לסחוט עוד ועוד

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר