אולם מועצת העירייה, אטליז עדיקא, מסעדת בסרביה (צילום: טל הרדה, פרטי)
אולם מועצת העירייה, אטליז עדיקא, מסעדת בסרביה (צילום: טל הרדה, פרטי)

המשבר הכלכלי בירושלים: הדרישה של בעלי העסקים בעיר – פטור מלא מאגרת השילוט

בהמשך לפטור מתשלום שהעניקה עיריית ירושלים על השלט הראשון - כעת, בעלי העסקים בירושלים מבקשים פטור גם על השלטים הנוספים; בעל אטליז בתלפיות ל"כל העיר": "אם העירייה רוצה לעזור לעסקים, שתעשה את זה כמו שצריך. שיתנו פטור מלא"

פורסם בתאריך: 13.1.21 19:27

הקרב על ההישרדות הכלכלית: בתחילת שנת 2021 נשלחו דרישות תשלום מעיריית ירושלים לבעלי עסקים בעיר, על השילוט שתלוי בחזיתות בתי העסקים.

כפי שפורסם, בעירייה הודיעו כי על רקע המשבר הכלכלי של הקורונה, יינתן פטור על אגרות שילוט גם השנה, אבל מתברר כי מדובר על פטור מתשלום על שלט אחד. כעת באופוזיציה העירונית בירושלים דורשים פטור מלא מתשלום על כלל השלטים.  לטענת בעלי העסקים מדובר באלפי שקלים בשנה, שיכולים לסייע להם בעת המשבר.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר", מספר אורי עדיקא, בעלי אטליז בתלפיות, על הנטל הכלכלי המשמעותי בעת משבר הקורונה: "בתקופה כזו כל הוצאה היא משמעותית וגדולה, בייחוד שבעירייה טוענים כי בעלי עסקים מקבלים עזרה – על מה הם מדברים? עם כל המצב הקשה שישנו היום, אם העירייה רוצה לעזור לעסקים, אז שתעשה את זה כמו שצריך. שלא יתנו פטור על שלט אחד, שיתנו פטור מלא, גם על השלט השני והשלישי".

עוד טוען עדיקא כי "אנחנו, בעלי העסקים והאזרחים, מכסים את הארנונה של שני מגזרים נוספים שיש בירושלים. למה אני צריך לשאת את הנטל הזה עלי, החלטתי שאני מוריד שלט אחד כדי לחסוך בהוצאות. כולם אומרים לי לשים דגלים שחורים על השילוט".

ג'ניה, מבעלי מסעדת 'בסרביה' במרכז העיר, הופתע גם הוא לקבל דרישת תשלום מהעירייה על השלטים והפוסטרים התלויים בחזית העסק: "קודם כל זו דרישת תשלום על שנה שלא עבדתי בה, על שלטים ופוסטרים שתלויים מחוץ לעסק בשנת 2020, בכל שנה שילמתי תשלום על שלט. השנה הזאת קיבלתי מכתב ובו דרישת תשלום על 4 שלטים, כולל על פוסטרים שבורים, שצולמו על ידם בזמן הסגר ובזמן שהעסק שלי סגור. פתאום הם מנסים להרוויח מכל דבר שלא קשור, הם מחפשים מאיפה להוציא, עכשיו הם גם גורמים לנו להסתבך בבירוקרטיה של לבוא ולבקש ביטול – בזמן שהם לא ממש נגישים ועובדים".

האופוזיציה בעיריית ירושלים קוראת להרחיב את הפטור מאגרת שילוט לעסקים בעיר. יו"ר האופוזיציה חבר המועצה עופר ברקוביץ (התעוררות) מציין כי "העסקים הקורסים מחייבים יצירתיות ונחישות מצד קובעי המדיניות, ומחייבים צעדים משמעותיים למען העסקים הקטנים, גם אם העירייה צריכה להכניס את היד לכיס".


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


לדברי ברקוביץ, "הארנונה העסקית בירושלים היא מהגבוהות בארץ, והשכירות וההוצאות דורשות משאבים רבים. זו גם הזדמנות לתקן את העול המיותר והמכביד על העצמאיים. נעלה את הנושא במועצת העירייה הבאה כדי להביא לביטול האגרה. לעירייה יש תקציב גדול של 10 מליארד שקלים, אין שום סיבה לגבות מעסקים את האגרה הזו. נקווה שליאון יהיה ענייני ויקבל את ההצעה".

במענה לפניית "כל העיר" מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים פועלת לטובת העסקים בעיר וכבר באגרת השילוט שנשלחה אליהם לאחרונה העניקה להם, באישור משרד הפנים, פטור מלא לשלט אחד ושורה של הטבות לשלטים נוספים. כל בעל עסק שיעמוד במדיניות העירונית ויציב שלט אחד לא ייאלץ לשלם אגרת שילוט".

עוד נמסר כי "העירייה אישרה מול משרד הפנים מתווה מיוחד שייטיב עם העסקים בעיר לאורך זמן, גם לאחר משבר הקורונה. בעלי העסקים מכירים את המתווה, הייחודי בישראל, ומוקירים אותו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דישראלי

    לפחות הזדמנות שהערייה לא תנצל לאחד הדגמים של השלטים. כל בלי פרופורציה, בלי טעם ובלי תיאום עם הסביבה והנוף.. ובסוף הכל יוצא מוזנח..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר