אוהל המחאה (צילום: מטה המאבק)
אוהל המחאה (צילום: מטה המאבק)

מאבק הדסה ושערי צדק: מאהל מחאה הוקם הבוקר מול משרד האוצר

"ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות - תתביישו; החזית של מדינת ישראל מופקרת": מנהלי בתי החולים הציבוריים, ביניהם הדסה ושערי צדק, מחריפים את מאבקם מול משרד האוצר לקבל תקציב הוגן, נוכח העומסים, והקימו אוהל מחאה

פורסם בתאריך: 17.1.21 12:26

מנהלי בתי החולים הציבוריים, שמנהלים מאבק לתקצוב הוגן נוכח העומסים הכבדים במחלקות, הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר. מדובר במאבקם של שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ו-3 בתי החולים בנצרת, במחאה על קריסת בתי החולים. בתי החולים התריעו כי משרד האוצר לא יענה לדרישותיהם הם יצטרכו לעבור ביום רביעי הקרוב, 20.1, למתכונת חירום.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ציין כי "החזית של מדינת ישראל שמאפשרת לה לתפקד מופקרת. אנחנו רוצים לתת את הלב והנשמה למטופלים שלנו, אבל אין לנו את המשאבים. הלב שלי מתכווץ בגלל שלא אוכל לתת תרופה לחולה שנמצא בחדר המיון. אנחנו מרגישים מושפלים, בתי חולים מסוג ב'".

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עפר מרין אמר עם הקמת אוהל המחאה כי "במשך 30 שנה טיפלתי באלפים רבים של מנותחי לב, פצועי טראומה, טיפלתי במדי צה"ל במשלחות צה"ל ברחבי העולם. אם יש יום אחד בקריירה שאשמח למחוק – זה היום הזה. אחרי חצי שנה של בקשות חוזרות ונשנות למשרד האוצר, ושום דבר לא קורה , אנחנו עומדים בבושת פנים פה.
אני פונה לראש הממשלה ולשר באוצר – בואו תפרקו איתנו את האוהל הזה, שנחזור למטופלים שלנו. עד שהדבר הזה לא ייפתר נמשיך לשבת פה יום אחרי יום. בצער רב ביום רביעי נצטרך לעבור למתכונת חירום".


ראש העיר משה ליאון במאהל המחאה, הבוקר:


למאהל המחאה הגיע ראש העיר משה ליאון על מנת לתמוך במנהלי בתי החולים: "את מצבם של בתי החולים אני מכיר מצוין, כבר ב-2003 כתבתי את 'דוח ליאון', שבו התרעתי על הבעייתיות הזו", אמר ליאון. "ישנו עיוות רציני מאוד בתקצוב בתי החולים, עיוות שחייבים לתקן. בימים אלה של הקורונה אנו רואים את ההתגייסות ואת הקושי של הצוותים הרפואיים לעמוד בעומס, אבל דווקא עכשיו, עלינו לתקן את העיוות התקציבי ממנו סובלים בתי החולים. ישנה נוסחה מפורטת שהגשתי למשרד הבריאות עוד ב-2003 בדוח ליאון. אני הגעתי לכאן היום, כראש העיר ירושלים, על מנת לתמוך בכם אבל בעיקר בשני בתי החולים שבעיר, הדסה ושערי צדק שאמונים על כל תושבי העיר הגדולה בישראל ואסור לנו לאפשר להם לקרוס".

מנהל מעייני הישועה שלמה רוטשילד: "אין לנו אבא ואין לנו אמא. אנחנו לא יודעים אין לשלם לספקים ולעובדים שלנו בסוף החודש. אין עם מי לדבר במשרד האוצר. ומה אנחנו מבקשים? שאמבולנס יוכל להיכנס ביום רביעי להדסה או שערי צדק, ולא לנסוע למרכז. אנחנו דורשים פתרון למען חולי ישראל. ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות, תעצרו את האבסורד הזה".

מנכ"ל לניאדו, נדב חן, הוסיף: "ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות צריכים להתבייש במצב הזה. לא אנחנו. אין לנו אפשרות יותר לטפל במטופלים שלנו. הגיעו מים עד נפש. זו הזדמנות אחרונה להציל את בתי בחולים, אנחנו לא רוצים להיות פה. האזרחים של ירושלים, נתניה, בני ברק ונצרת שווים כמו כל אזרחי המדינה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שני

    כולו 2000 מאושפזים בכל הארץ מקורונה, ופחות עשרות אלפי מאושפזים בשל מחלות אחרות (כמן שפעת, דלקת ראות, ניתוחים אלקטיביים). אז מה כל הרעש והצלצולים? תפסיקו לשלם שכר שבשמיים לרופאים בכירים ולתת להם להשתמש במתקני ביה"ח לעשיית ניתוחים "בשחור" ומצבכם ישתפר פלאים – בהדסה קורם כול, בה שכחו מה זה רפואה ציבורית

  2. אסתשי

    אם הדסה ושערי צדק היו משתמשים בתקציבים שיש להם בלי לבזבז בלהתחרות אחד בשני אז אולי היה להם תקציב די והותר‼️
    מעט ישרה להיה מזיק לכם‼️‼️

  3. נוני

    בושה וחרפה לממשלת ישראל ,ראשית לטפל בבעעה ולאחר מכן להתחשבן עם הכספים שמימיודע לאן הלכו …

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר