חבר הכנסת יצחק פינדרוס (צילום: דוברות חבר הכנסת יצחק פינדרוס)
חבר הכנסת יצחק פינדרוס (צילום: דוברות חבר הכנסת יצחק פינדרוס)

על רקע ההפרות במגזר החרדי – ח"כ יצחק פינדרוס תוקף: "למשטרה אין תוכנית אכיפה סדורה"

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה, לשעבר מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים, מדבר בשיחה עם "כל העיר" על המתחים בחברה החרדית על רקע משבר הקורונה, ומשיב לשאלה האם חברי מפלגתו יקימו קואליציה עם מפלגה שאינה הליכוד

פורסם בתאריך: 21.1.21 18:27

יצחק פינדרוס, 49, שמתגורר ברובע היהודי בעיר העתיקה, חבר כנסת מטעם מפלגת דגל התורה, יו"ר סיעת יהדות התורה, לשעבר סגן ראש העיר ירושלים, לא מבין מדוע הציבור זועם על הפלגים הקיצוניים במגזר החרדי שמפרים את הנחיות הקורונה בסגר, לטענתו ההפרות נרשמות בכלל המגזרים – ומפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה.

"המשטרה מתמודדת עם אכיפת תקנות הקורונה לפי כותרות", טוען ח"כ פינדרוס, "זאת אומרת, אם יוצאת כותרת על ההפגנות בבלפור הם רצים לבלפור, יוצאת כותרת על מאה שערים אז הם רצים למאה שערים, יוצאת כותרת על מסיבות בתיכונים אז הם רצים לתיכונים. רואים שלמשטרה אין תוכנית סדורה לאכיפת תקנות הקורונה, לצערי הרב, ואנחנו רואים את זה – יש תקופה שיש חוסר אכיפה ויש תקופה שיש יתר אכיפה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בגל הנוכחי ישנם פלגים קיצוניים בחברה החרדית שאינם נשמעים להנחיות הסגר.
"באופן כללי העליות והירידות בתחלואה עוברות ממקום למקום. זאת אומרת, היו תקופות בהן העלייה המרכזית היתה במגזר הערבי, היו תקופות שהייתה במגזר הכללי והיו תקופות שבמגזר החרדי. אני כן חושב שהממשלה צריכה להעביר כמה שיותר סמכויות לעיריות – קל יותר לעירייה להתמודד באופן ישיר מול שכונות ואוכלוסיות ספציפיות. על כולם להישמע להנחיות, מי שלא שומע להנחיות צריך לטפל בכך. בסוף כולנו גרים באותה עיר והתחלואה משמעותה שגם אם יש מישהו שמפר את ההנחיות במגזר מסוים הוא משפיע על כולם. צריך לעשות הכל כדי שישמרו ההנחיות בכל המגזרים".

מצד אחד תושבים רבים בעיר מרגישים שישנה אכיפה סלקטיבית של ההנחיות בקרב המגזר החרדי, מצד שני – תושבים חרדים מתלוננים על אכיפת יתר. מי צודק?
"אני אתחיל מזה שלמשטרה ניתן אתגר בקורונה שהיא לא בדיוק יודעת כיצד להתמודד איתו, ואנחנו רואים את זה כל הזמן. בסוף לצערי הרב במקום לעבוד בצורה מוסדרת ולדאוג שכולם יקיימו את ההנחיות ויעשו את מה שצריך בשביל להוריד את התחלואה. המשטרה יכולה להשתפר. אני מקווה שהחיסונים יביאו לכך שזה יהיה הגל האחרון. אם לא, המשטרה תצטרך לשפר את תורת הלחימה שלה".

האם לדעתך גל ההפגנות של החרדים מצביע על חוסר אמון בין המגזר לשלטון?
"אני לא חושב. באופן כללי בקורונה יש יותר הפגנות בכל מני נושאים, אנשים מוציאים את חוסר הסבלנות מהקורונה והמגבלות באופן הזה. המתחים היו קיימים תמיד אבל הם מתעצמים בתקופת הקורונה".


חבר הכנסת יצחק פינדרוס (צילום: דוברות חבר הכנסת יצחק פינדרוס)

(צילום: דוברות חבר הכנסת יצחק פינדרוס)


לגבי מבצע החיסונים המואץ – ח"כ פינדרוס מדגיש כי במגזר החרדי דווקא האוכלוסיה נוהרת להתחסן. "המגזר מתחסן, בנתונים זה לא תמיד בא לידי ביטוי משתי סיבות – ישנו מספר מחלימים גבוה ואחוז האוכלוסייה החרדית מתחת לגיל 18 הוא כמעט פי שניים מהמגזר הכללי. אם מחברים את מספר המחלימים ואת מספר המתחסנים מהאוכלוסייה הבוגרת אני חושב שניתן לראות שהאוכלוסייה החרדית, באופן יחסי, מתחסנת יותר מהאוכלוסייה הכללית".

מסערה אחת לסערה אחרת – מהי דעתך על החלטת העירייה לא לפנות אשפה ממאה שערים, כעונש על תקיפת עובדי תברואה?
"ענישה קולקטיבית היא לא הדרך הנכונה. אני מאוד מקווה שמשטרת ישראל תשים את ידה על העבריינים ותעצור את הדבר הזה כדי שעובדי התברואה יוכלו לחזור. תושבי השכונה לא צריכים לסבול. יחד עם זאת, אני יכול להבין שעד שהמשטרה לא שמה את ידה עליהם, ברור שעיריית ירושלים לא צריכה לשלוח את העובדים שלה ולתת להם להיות שק חבטות".

האם מפלגת דגל התורה עוסקת בסיוע לבעלי העסקים שנפגעו בירושלים בעקבות המשבר?
"גם הרב גפני כיו"ר ועדת כספים, וגם אני כממלא המקום שלו, עוסקים עוד מתחילת משבר הקורונה בתוכניות ממשלתיות בנושא. הצלחנו להכניס עצמאים לתוך המענקים, הצלחנו להוריד את הגיל לזכאות ל-23, הצלחנו להכניס דמי משפחה. אנחנו כל הזמן פועלים למען האנשים שפרנסתם נפגעה ואני חושב שזו עוד לא התוכנית האחרונה. אין לי ספק שבחודשיים הקרובים אנחנו נראה עוד תוכנית כלכלית, לאחר שנבדוק אם ישנם דברים שפספסנו בתוכניות הקודמות".

פינדרוס, שימש בעבר כראש עיריית בית"ר עילית – אחד ממוקדי הקורונה בארץ, לאחר מכן בין השנים 2013-2008 הוא היה, כאמור, סגן ראש העיר ירושלים, ובשנים 2019-2016 היה מ"מ ראש העיר ירושלים. לשאלה האם הוא מרוצה מתפקוד העירייה בעידן ראש העיר משה ליאון, הוא משיב: "אני חושב שמאז שעזבתי, לא נעים לומר, העירייה השתדרגה מאוד. רואים את זה כמעט בכל התחומים – ניקיון, שדרוג כבישים, מערכות השירותים והמינהלים הקהילתיים. רואים את המאמצים של העירייה להחדיר את תפיסת הלקוח בכל המחלקות ובכל האגפים ושאפו על העניין הזה. זה נושא שנלחמתי עליו המון בעשר השנים שהייתי בעיריית ירושלים. גם בכנסת אני פועל כל העת בנושאים הקשורים לירושלים ואנחנו מגבים את העירייה, ראש העיר ותושביה בכל המאבקים בכדי שירושלים תהיה על ראש שמחתה של מדינת ישראל כפי שהיא מצהירה תמיד".

לקראת הבחירות לכנסת – האם יהדות התורה תתחבר עם מפלגות שאינן הליכוד? עם מי תשבו ועם מי לא?
"אנחנו רוצים להביא מקסימום קולות ולעשות הכל כדי שהפעם תהיה הכרעה, ולא תהיה עוד מערכת בחירות חמישית מיד אחרי. נסכים לשבת עם מי שמעוניין במדינה יהודית, שנותנת שירות לאזרחיה. כרגע, ממה שאנחנו רואים מהפרסומים, המפלגות היחידות שמעוניינות בכך שייכות לגוש הימני".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דתי שפוי

    לא נעים לפינדרוס להאשים הרבנים שתומכים ואף מעודדים הפרת הסגר , אז מי אשם ?!
    המשטרה כמובן !!
    כמה פאטטי!

  2. ירושלמי

    לא מובן איך אחד כזה היה בין חמשת סגני ראש העיר ירושלים , איך ?!

  3. אלי

    המשטר. היתה צריכה לשבור לכם ידיים ורגליים שרק כך תל ו לכבד את שלטון. חוק במדינת ישראל

  4. אלי

    חבורה לש פרזיטים אוכלי חינם השוטים היו צא כים לפרק לכם את הצורה המכוערת שלכם

  5. רננה

    פינדרוס האפס. כמה רץ אחרי הכיסא ממקום למקום. מביתר לעוד מקום.. ממש אפס.. שילך כבר הביתה

  6. חרדים נמאסתם!

    נמאס להיות הפראייר של החרדים, מספיק מספיק , שישלמו מיסים ילכו לצבא ויעשו את המטלות של המדינה.

  7. אריאל

    אין עליך פינדרוס כולכם התעוררתם פתאום רואיל את הפנים האמיתיות דל החברה החרדית חבורת הזבל התנהגות שלכ מביישת את אחרוני הפרחחים והפושעים ולכם לא נשאר אלא לכעוס על המשטרה שלא מעלימה עין מגעיליפ נמאסתם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר