הרכבת הקלה בשלג 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שלג בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הציפייה לשלג ירושלמי – חזאי ירושמיים ל"כל העיר": "חלון ההזדמנויות מצטמצם"

אחרי לילה עם ממטרים כבדים וצפי לגראופל בהמשך היום - בועז נחמיה, חזאי "ירושמיים", מנתח בשיחה עם "כל העיר" את הסיכויים לראות עיר לבנה בחורף 2021

פורסם בתאריך: 20.1.21 07:37

אחרי לילה עם ממטרים כבדים – עד כה ירדו כ-80 מ"מ גשם, גם היום, רביעי, צפוי לרדת לאורך גשם וברד, הקור ימשיך להיות עז – 5 מעלות ביום. עד הצהריים, לפי תחזית ירושמיים, ייתכנו גם סופות רעמים עם גראופל – גשם מעורבב עם שלג קל מאוד, שלא נערם. אחר הצהריים צפויה היחלשות של הסערה. אבל הירושלמים יודעים כי חורף בלי שלג, זה לא חורף אמיתי.

כבר שנתיים שירושלים לא זוכה לפתיתים לבנים, וחלפו כבר למעלה משבע שנים מאז הסופה העוצמתית, שבה נערמו בעיר כ-70 ס"מ של שלג. בסופה זו נרשמו מפגעים ברחבי העיר – עצים קרסו, כבישים הושבתו, בתי הספר לא פעלו כמה ימים ושכונות שלמות נותקו מאספקת החשמל כשבוע ימים. חיילי צה"ל הגיעו לירושלים וסייעו באספקת מזון וציוד לחימום לנזקקים, קשישים וילדים. כמו כן, נגמ"שים הוזעקו לפלס את כביש היציאה מהעיר שהיה חסום לתנועה.

גם השנה, כמו כל חורף, הירושלמים והירושלמיות, צמאים לראות עיר לבנה. המומחה למזג האוויר הירושלמי, בועז נחמיה, חזאי "ירושמיים", אומר בשיחה עם "כל העיר" כי חורף 20/21 מאופיין כיבש, באופן יחסי, עם עליות ומורדות של קור וחום. למרבה ההפתעה, כל זה לא משנה את הסיכוי לשלג שאולי יגיע לירושלים בהמשך, אבל הסיכויים לכך מתחילים להצטמצם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"החורף הזה מתנהל בסך הכל לפי הציפיות", מציין נחמיה בשיחה, "גם ככה הוא לא היה צפוי להיות חורף רציני וזה מה שקורה, הוא מגיע במכות של קור, אבל בין המכות האלה יש זמנים ארוכים כאלה של חום. זה פשוט מהשנים האלה שהחורף פחות קשה ורציף, אבל השבוע האחרון והימים הקרובים די יאזנו את החום שהרגשנו לפני כמה ימים. גם מבחינת הגשמים – נגיע לכמות יפה של כ-100 מ"מ בסך הכל, שזה הממוצע בחודש ינואר. אחר כך אנחנו נראה הפחתה בפעילות החורפית, ואנחנו שוב חוזרים לדפוס של 'חורף יבש'.

"השבוע הזה רק מדגיש שהחורף השנה מגיע בפולסים", מדגיש נחמיה, "בא והולך. בסך הכל זה דפוס של חורף יחסית עלוב, יבש וחם יותר מהרגיל".


בועז נחמיה (צילום: פרטי)

בועז נחמיה (צילום: פרטי)


"זה משהו שהיה צפוי מראש", מבהיר נחמיה, "לא מפתיע. הסיכוי שיירד שלג בחורף הזה לא תלוי באופי של החורף. היו 'חורפים דפוקים', שירד בהם שלג, וכן חורפים שהיו גשומים ומצוינים, ולא ירד בהם שלג, או ירדו כמה פתיתים לחצי שעה. זה לא משקף".

אז יירד שלג או לא?
"הסיכוי לשלג כמו כל חורף, עומד על 70 אחוזים", מסביר נחמיה, "הגענו לאמצע ינואר ועדיין לא ירד שלג, זה כמובן מוריד את הסיכויים שיהיה שלג כי ינואר זה חודש עם שלגים. אבל אי אפשר לדעת מה יקרה עד סוף החודש, ככל שעובר הזמן הסיכוי יורד, כי חלון ההזדמנויות – חודשי דצמבר ינואר, פברואר, מרץ – מצטמצם ופוחת".


סופת השלג בירושלים 2013 (צילום: אוליביה פיטוסי)

היציאה מהעיר חסומה – סופת השלג בירושלים 2013 (צילום: אוליביה פיטוסי)


על הסיכוי שסופת השלג שהתרחשה ב-2013 תחזור השנה לירושלים, נחמיה שולל על הסף ואומר כי "הסופה של 2013 זה סופה של פעם ב-50 שנה", אומר נחמיה, "אני מבין שאנשים קיבלו מזה טראומה, כי התחזיות לא כל כך דיברו על זה והכמות באה בהפתעה. אבל סופה כזאת מתרחשת אחת לעשרות שנים. אנחנו הירושלמים מחכים לשלג של חמישה או עשרה סנטימטרים, שלא ירד קרוב לשש שנים, וגם את זה קשה להשיג עכשיו".

ירידת הגשמים המתמשכת בתחילת עונת החורף, הביאה לפריחה משמעותית של הטבע בהרי ירושלים, ונהירה של המונים מהבתים לטייל בטבע ולתפוס שמש בין גל אחד של גשמים וקור לשני, "זה נכון שהיתה כמות של גשמים בתחילת החורף, או יותר נכון בתחילת עונת הגשמים, בחודשי נובמבר אוקטובר שהיתה עונה ממש טובה, והכי טובה בחמש שנים האחרונות, והמכה הזאת הביאה לצמיחה של הרבה ירוק, ואז הגיע תקופה ארוכה מאוד של שמש, וזה גרם לפריחה של דברים שצומחים לפני הזמן, לפני שבוע התחילו לפרוח כלניות, וגם שקדיות למשל, זה תקופה מצוינת לצאת, אנשים פחות יוצאים בחורף לטבע, ומעדיפים לצאת באביב ובקיץ, כשהטבע קצת בדעיכה, אני ממליץ לצאת עכשיו בחורף ובתחילת האביב, זה התקופה הכי טובה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

6 תגובות
6 תגובות
  1. מזי

    אל תדבר בשמי.
    לא צמאה לשלג ולא בטיח!
    איכס.
    אני חושבת על דיירי הרחוב החתולים, ועל כל מי שבשבילם זה סבל.
    איכססססס

  2. נ.ש.כ

    שנה שעברה בבית וגן שהייתי בבית ספר הימלפרב ירד שלג בכמויות ענק אבל עדיין נשמח לראות עוד

  3. ככ

    כן כן בא לי שלג!!! בדיוק ההסחת דעת שצריך בסגר! איזה כיף אם ירד שלג !

  4. מועי

    שלג זה בריא לכולם ועל עריית ירושלים לדאוג לכל האומלסים בצורה הכי טובה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר