שרה זיסל משי זהב ז"ל, יהודה משי זהב בהלוויית אימו (צילום: מנדי הכטמן)
שרה זיסל משי זהב ז"ל, יהודה משי זהב בהלוויית אימו (צילום: מנדי הכטמן)

אחרי שאיבד את אמו לקורונה: יו"ר זק"א יהודה משי זהב במתקפה על ההנהגה החרדית

אחרי שאמו, שרה זיסל משי זהב, נפטרה אתמול מנגיף הקורונה, בגיל 81, בנה, יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, תוקף בשיחה עם "כל העיר" את התנהלות ההנהגה החרדית בעת ההפרות החמורות של סגר הקורונה: "הם לא למדו שפיקוח נפש דוחה הכל? מה שווה כל התורה שלהם, כל הרבנות שלהם?"

פורסם בתאריך: 20.1.21 18:56

הטרגדיה הקשה של משפחת משי זהב: כשלושה שבועות חלפו מאז שנפטר משה משי זהב (59) ממחלה קשה – אתמול, שלישי, הלכה לעולמה האם שרה זיסל משי זהב (81), תושבת מאה שערים, לאחר שנדבקה מנגיף הקורונה.

בנה, יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, תוקף בשיחה עם "כל העיר" את ההנהגה החרדית ואת התנהלותה בעת משבר הקורונה, בצל ההפרות הקשות של הסגר שנרשמות באולמות האירועים ובמוסדות החינוך: "מה קורה להנהגה שלנו? היא לא רואה מה שאנחנו רואים? שיסתכלו על לוחות המודעות בשכונות החרדיות, שיסתכלו על מודעות האבח, כל שעתיים הן מתחלפות כמו סרט נע", זועק משי זהב, "כל פעם שמות חדשים, עוד אחד ועוד אחת שנפטרים. הרי אין פה בית, חצר, חסידות, מגזר שאין בו מישהו שנפטר. איך הם לא רואים את זה? יש איזה עיוורון שתפס אותם? הרי בעוד כמה שנים נשאל את עצמנו – איפה היתה ההנהגה שלנו? זה פשוט לא ייאמן, היינו בתקופות האלו, אם זה בשואה שהיו מנהיגים שאמרו לאנשים שלהם 'אל תברחו', וכולם נשרפו על קידוש השם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"תסתכלו מעבר לחלון", ממשיך ואומר משי זהב בשיחה, בזמן שהוא יושב שבעה על אמו בביתה במאה שערים, "כמה אנשים נפטרים. זה מצב חירום, דם נשפך ברחובות, והמנהיגים שלנו מתעסקים בפילוסופיה, בוויכוחים של מה יותר חשוב, מה הם לא למדו מה שלמדתי מגיל אפס? הם לא למדו שפיקוח נפש דוחה הכל? הם לא למדו שלא תעמוד על דם רעך? מה שווה כל התורה שלהם, כל הרבנות שלהם?", כך מתבטא בחריפות משי זהב.

משי זהב ממשיף ואומר כי "רק אתמול נפטרו 93 אנשים חדשים, 93 משפחות שעולמן נחרב, שעבורן שום דבר לא יחזור להיות אותו דבר, 93 משפחות שמורידות ים של דמעות, והם – משחקים במה יותר חשוב הישיבה או זה שימותו 500 אנשים. העיקר ש-20 בחורי ישיבה לא יפגעו? מאיפה הם מביאים את הדבר הזה, זו לא התורה שלנו".

על האופן הטראגי שבו אמו שרה זיסל משי זהב ז"ל, נדבקה בנגיף הקורונה, הוא מספר כי "אמא שלי היתה אישה בריאה וצלולה, בת 80, שמעולם לא סבלה לא בריאות ולא בדרכי הנשימה. היא מעולם לא אושפזה. ההורים שלי גרים במאה שערים, ואנחנו שמרנו עליהם כל השנה, אחי גר איתם רק כדי לשמור שאף אחד לא ייכנס אליהם הביתה. אבל בחג החנוכה, כשכולם חשבו שזה סוף עידן הקורונה, ואחי היה בחו"ל, הם התפתו ועשו מסיבה בביתם. כל מי שהיה במסיבה נדבק, ואחרי כמה ימים לאמא שלי התגלו תסמינים, ומאז כל השאר ידוע".

משי זהב נפרד מאימו וסופד לזכרה: "אמא הקדישה את כל כולה לחסד ולנתינה", הוא מתאר בעצב, "עליה נאמר אשת חיל, היא היתה אישה חזקה, לימדה אותנו ללכת תמיד עם האמת ולא לפחד מכל דבר, היתה מלכת השבט".

"במסגרת התפקיד שלי, אני כמעט כל יום נוגע במוות, משפחות שכולות וכו'", ממשיך ומשתף משי זהב בגילוי לב ואומר, "אבל, לפעמים, אתה חושב שאתה יכול להסתכל למוות בעיניים, אבל בסוף כשזה מגיע לך אישית אז אתה מרגיש את הכאב הצורב והחד".

יהי זכרה ברוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אני מבינה את הכאב של מר משי זהב

    כאשר הוא מאשים את "ההנהגה החרדית". אבל *הנהגה* זה לא רק רבנים, אלא בחירה אישית איך להנהיג את עצמך. הוא בעצמו אמר שההורים שלו התפתו לעשות מסיבה. אף גדול הדור לא הכריח אותם לארח בתקופת הקורונה. זו היתה בחירה שלהם והם האחראים להשלכותיה העצובות. משתתפת בצער המשפחה ובצער כל מי שנדבק כתוצאה מרשלנות בהנהגה האישית.

  2. עזרא עזרא

    משתתף בצערך איש יקר.
    מילים בדורבנות וכל מילה שלך צריכה להכתב ולהאמר בכל כיכר וכל רחוב בשכונות החרדיות.
    חזק וברוך. יהי זיכרה ברוך.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתה בא בטענות לרבנים?
    תבוא בטענות לעצמך שהשתתפת במסיבת חנוכה
    אתה ואחיך הרגתם את אמא שלכם, לא שום רב עשה את זה

  4. חרדי כואס

    חוצפה שכמוהו
    הוא ואימו חגגו נגד ההנחיות ועכשיו הוא בוכה ומאשים את החרדים????
    אתה גם חרדי שחגג במסיבות ואמא שלך בחתונה. כפי שהתפרסם בתיעוד תמונות
    תצעק עליך ואח"כ על החרדים
    חוצפה שכמותך

  5. שמעון

    תבינו,כשמחנכים אדם מגיל 0 ללכת אחרי הרב,אז עוצמים עיניים גם כשהאמירה שלו מושחתת ומסוכנת.הרבנים מעוורים את ציבור שומעיהם.לא אמרו להם לערוך מסיבת חנוכה אבל עורכים חתונות והתועדויות ולימודים בישיבות עם עשרות מאות,אלפי נוכחים ונותנים בכך גושפנקא להתנהלות פושעת אצל כל שומעיהם.בדיוק כמו שאמר משי זהב:למה רובם(כולל בני משפחתי הקרובה ביותר)לא ברחו טרם השואה כשהאדמה רעדה להם?למה לא ברחו לארץ ישראל כבר בזמן השואה כשרבניהם נטשו אותם והיה ברור שרוצחים יהודים-רק כי הרבנים אסרו עליהם.זוהי הכת הזו-ממשמעת וכנועה.(אני דתי ולא מוכן להקשיב לרבנים רק כי יש להם טיטל של פוסקים).יש אגב גם רבים כאלו גם בציונות הדתית הלא חרדית.עוד היום,לצערי.

  6. שאלת תם

    מענין איך זה שיש חילונים החולים בקורונה…
    הרי אין להם רבנים
    והם שומרים על הכללים
    אז איך לעזאזל הם נדבקים?!…….

  7. שאלת תם...

    מענין איך זה שיש חילונים החולים בקורונה
    הרי אין להם רבנים
    והם שומרים על הכללים
    אז איך לעזאזל הם נדבקים?!……

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר