תיאטרון פרגוד (צילום: Ester Inbar, ויקיפדיה)
תיאטרון פרגוד (צילום: Ester Inbar, ויקיפדיה)

פרסום ראשון: 15 שנים לאחר שנסגר – מבנה תיאטרון פרגוד יהפוך למוסד תרבות לצעירים

ל"כל העיר" נודע כי בכוונת עיריית ירושלים להקים במבנה הנטוש, שבו פעל מוסד התרבות המיתולוגי בנחלאות, מתחם אמנות חדש לצעירים. עלות ההשקעה - 2.3 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 21.1.21 10:45

פרסום ראשון: אחרי שעמד נטוש במשך 15 שנים – מבנה תיאטרון "פרגוד" המיתולוגי, שברחוב בצלאל בשכונת נחלאות, ישופץ, ובמתחם יוקם מבנה תרבות לצעירים, בעלות השקעה של מיליוני שקלים.

מדובר בתוכנית חדשה, שמתגבשת בעיריית ירושלים, אשר צפויה לקבל את אישור ועדת הכספים העירונית, בראשותו של סגן ראש העיר צביקה כהן (ש"ס). המימון הראשוני לתכנון הפרויקט החדש -כ-585 אלף שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תיאטרון פרגוד, הוקם ב-1969 על ידי אריה מארק, והוא פעל בעיקר כתיאטרון פרינג'. במשך השנים התקיימו בו הופעות מוזיקה שונות, והוא שימש כחממה לעשרות אמנים, ביניהם – מאיר אריאל, אהוד בנאי, דנה ברגר, איגי וקסמן, להקות "סרטן השד", "הברירה הטבעית", "נושאי המגבעת"  ו"אטרף". אף הפנטומימאי חנוך רוזן החל בתיאטרון פרגוד את הופעותיו הראשונות, כשהיה רק בן 17.

המבנה נסגר ב-2006, בהוראת בית משפט העליון, לאחר שחברת הדיור המשלתית "פרזות", שפורקה מאז, והיתה בעלת המבנה, הגישה עתירה המבקשת את פינויו של התיאטרון מהמבנה לטובת הקמת בניין מגורים במקום. החלטת בית משפט המורה על פינוי התיאטרון שמה קץ לסצנת התרבות שהתפתחה ונוצרה במוסד התיאטרון, וסוף למאבק להצלתו בן עשרות שנים, שהחל בתקופת כהונתו של ראש העיר המיתולוגי של ירושלים טדי קולק.

בהצעת ההחלטה שתובא היום, חמישי, לוועדת הכספים העירונית נכתב בין השאר כי "תיאטרון פרגוד היה מוסד תרבות רב תחומית בשכונת נחלאות אשר נסגר בשנת 2006, כעת העירייה מבקשת לשקם אותו ולהפכו למוסד אמנות וצעירים המשלב את מורשת קהילת נחלאות שגרה בעבר בשכונה".

למעשה, המבנה ישמש כמתחם לצעירים, לטובת קידום התרבות הירושלמית, כשזו תחזור לחיים לאחר סגר הקורונה. בנוסף, המתחם יציג את המורשת של בני ובנות קהילות שכונת נחלאות, ביניהן של הכורדים, החלאבים והאורפאלים.

העלות התקציבית הכוללת לתכנון הפרויקט, כפי שעולה מפרטי התכנית עומדת על 2.3 מיליון שקלים וזאת לטובת תכנון והוצאת היתר במסלול תמ"א 38/2.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר