יעקב מזרחי ז"ל עם ילדיו של גדי בן חמו (צילום: גדי בן חמו)
יעקב מזרחי ז"ל עם ילדיו של גדי בן חמו (צילום: גדי בן חמו)

קטל הקורונה: הטרגדיה של השומר האהוב מבית הספר בפסגת זאב יעקב מזרחי ז"ל

אבל בממ"ד פסגת זאב - השומר האהוב יעקב מזרחי ז"ל נפטר אתמול, ארבעה חודשים לאחר שנדבק בקורונה; אחד ההורים גדי בן חמו: "עצוב לנו ממש, אנחנו לא ידענו איך לספר לילדים"; בתו טובי יונה: "הוא היה האבא הפרטי שלי, אבל גם האבא של כל הילדים בבית הספר"

פורסם בתאריך: 21.1.21 15:10

אבל כבד נפל אתמול, רביעי, בשכונת פסגת זאב בירושלים וביישוב אדם בבנימין, עם היוודע מותו של יעקב מזרחי ז"ל, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ונפטר בשערי צדק. בן 60 במותו.

"אנחנו לא מצליחים לעכל את זה, ולדבר עליו בלשון עבר", מספרת בכאב בשיחה היום עם "כל העיר", טובי יונה, בתו של מזרחי ז"ל, "אבא שלנו היה אישיות יוצאת דופן, הפיץ כל כך הרבה שמחה ואהבה, היכן שלא היה".

יעקב מזרחי נולד וגדל בשכונת גבעת שאול, הוא התייתם מאמו בגיל 5, וכעבור כמה שנים גם מאביו. את ילדותו הוא העביר בבתי יתומים שונים ובמשפחות אומנה, אך התמודד בגבורה עם תלאות החיים. הוא התגייס לצה"ל, ובמהלך שירותו הוא הכיר את אשתו עליזה, ובהמשך הקים משפחה – נולדו לזוג ארבע בנות. המשפחה התגוררה בנחלאות, בנוה יעקב ובעשור האחרון ביישוב אדם. "הוא מצא כאן את הנחלה שלו", מתארת בתו טובי יונה. "הוא אהב לטפל בגינה, לשבת בחוץ ולטייל עם הכלב שלו. כל כך צנוע. הספיקו לו הדברים הקטנים, השמחות הקטנות כמו לדוג בים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


יעקב מזרחי ז"ל עם רעייתו עליזה (צילום: פרטי)

יעקב מזרחי ז"ל עם רעייתו עליזה (צילום: פרטי)


לאחר שנים של עבודה אינטנסיבית בעסק המשפחתי "אורי ובניו" בשוק מחנה יהודה, החל יעקב מזרחי ז"ל לעבוד כמאבטח בבית הספר הממלכתי דתי בפסגת זאב, והפך לחלק בלתי נפרד מהווי בית הספרי. מזרחי היה אהוב על ההורים והתלמידים ובקרב כל מכריו, "הוא הפך להיות סמל קהילתי כזה", מספרת הבת יונה, "הוא זכר את כל השמות של כל ילד וילד בבית הספר. תמיד מאיר פנים לכולם, עם חיוך ומילה טובה".

מזרחי נדבק בקורונה לפני כארבעה חודשים, ומאז ניהל מאבק עיקש מול הנגיף. לפני כמה שבועות נרשם שיפור במצבו, ומשפחתו נערכה לקראת שחרורו ממחלקת הקורונה בשערי צדק. אך, למרבה הצער, בימים האחרונים מצבו הדרדר, וכאמור, אתמול הוא הלך לעולמו.

"ב-1 בספמבר, ביום פתיחת הלימודים, הוא קם בבוקר ולבש את המדים והתכונן ללכת לעבודה", כף מספרת טובי יונה, "אמא ראתה שהוא חלש והלכה איתו לרופא המשפחה, שהציע לו ללכת להיבדק בבית החולים מחשש שנבדק בנגיף הקורונה. לאחר מספר בדיקות העבירו אותו לטיפול נמרץ, וביצעו בו החייאה לאחר שמצבו הדרדר. גם בשלב הזה, לא היו בטוחים שיש לו קורונה, וחיברו אותו לאקמו. אחרי חודשיים הוא פתח את העיניים והתחיל להגיב ולתקשר. אנחנו האמנו שהוא חוזר הביתה ואפילו התחלנו להכין את הבית לקראת הגעתו, כולל הנגשה. נאמר לנו שיהיה מדובר בתהליך של שיקום ארוך, חלק מהרופאים אפילו הגדירו את מה שקרה לו כנס רפואי".

"ואז, ביום שבת הודיעו לנו שהמצב לא טוב והתחילה קריסת מערכות", מתארת יונה. "שלשום קראו לנו להיפרד ממנו, והסבירו לנו שזה עניין של שעות. זה הדבר הכי אכזרי בעולם, שכל הבנות שלו ואשתו שכל כך קשורה אליו לשבת לידו ופשוט לחכות למוות שלו, אז ישבנו, דיברנו, השמענו לו שירים, ביקשנו סליחה וכל הדברים שעושים לפני שנפרדים, וזהו. אתמול, ביום רביעי, הדופק שלו ירד עד לאפס, עד שהוא נפטר בשעה 1:15 בלילה".

"ילדים קטנים שלומדים בבית ההספר שבו הוא עבד כותבים עליו בפייסבוק ושואלים: 'יעקב למה הלכת?'. הוא היה האבא הפרטי שלי, אבל גם האבא של כל הילדים בבית הספר".


יעקב מזרחי ז"ל עם ילדי בית הספר (צילום: גדי בן חמו)

יעקב מזרחי ז"ל עם בנו של גדי בן חמו (צילום: גדי בן חמו)


"אנחנו ממש לא ידענו איך לספר לילדים", מספר בכאב גדי בן חמו, תושב פסגת זאב שילדיו לומדים בבית הספר ממ"ד פסגת זאב. "'יעקב השומר', כך כולם כינו אותו בבית הספר. מעולם לא שאלנו לשם משפחתו, כי הוא היה חלק מכל המשפחות בבית הספר".

בן חמו מוסיף ואומר כי "הילדים מאוד אהבו אותו, גם אנחנו ההורים – בעצם כל מי שהכיר אותו. יעקב ידע את שמו של כל ילד בבית הספר, גם את שמות ההורים הוא ידע. הכיר, התעניין, חיבק, צחק וגם התעצב כשהיה קשה לאחד הילדים".

"על הקורונה לא הפסקנו לצחוק. הוא חווה איתנו את כל מעלליה", ממשיך ומספר בן חמו. "יום אחד, פתאום הוא לא ישב בבוטקה שלו בפתח בית הספר. אמרו לנו שהוא חלה בקורונה הארורה. דאגנו, אבל היה ברור לנו שיעקב חזק והוא יחלים. אבל המצב הדרדר, ואנחנו התפללנו עבורו, דאגנו לו. הוא נלחם, ארבעה חודשים הוא נלחם. אבל לבו הטוב והנעים כבר לא יכל יותר. אתמול התבשרנו שיעקב השומר איננו. עצוב לנו ממש. גם לילדים, גם לכל מי שהכיר אותו. נוח על משכבך בשלום ושמור עלינו גם מלמעלה".

יעקב מזרחי ז"ל, בן 60 במותו, הותיר אחריו אישה, עליזה, ארבע בנות ונכדים.

יהי זכרו ברוך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. רות חי

    זכרונו לברכה.
    תנחמו מן השמיים.
    לא הכרתי אותו אישית, אך במשך כמה חודשים כל יום כשהייתי עוברת ברחוב ליד בית הספר בדרכי לביתי, היה מיוזמתו מאיר לי פנים ודורש בשלומי ללא הכרות מוקדמת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב הלב הכרתי אותו באופן אישי.תמיג היה אומר לי שלום ומה נשמע.חבל על דאבדין ולא נשכחים…

  3. לירון כהן

    אדם יקר בעל חסד בסתר ,דאג לכל הסובבים אותו וחיילים איש חם, יחסר לכולם יהי זיכרה ברוך

  4. יאיר, רחל ויואל חייט

    ברוך דיין אמת
    איש מיוחד,י קר ואהוב
    הכיר כל ילד בבית הספר
    חבל לנו בלכתו
    השאיר לנו זכרונות טובים
    מנוחתו בגן עדן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר