פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ל"כל העיר": "אנחנו נפגשים עם רבנים בירושלים כדי להביא יותר מתחסנים"

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, מספר בשיחה עם "כל העיר" על המאמצים למגר את התחלואה במגזר החרדי, מבהיר את החשיבות של הגברת האכיפה ומפציר בירושלמים להתחסן

פורסם בתאריך: 29.1.21 13:43

בימים אלו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, שמתגורר ברעות, סמוך למודיעין, נמצא בשיקום לאחר ניתוח גב – מצב אשר לא מונע ממנו להמשיך ולמלא את אחד מהתפקידים החשובים והקשים ביותר בימים אלו. "אני מרגיש הרבה אחריות", מציין פרופ' לוי בשיחה השבוע עם "כל העיר" ממחלקת השיקום בבית החולים ברזילי, באשקלון, שבו עד לא מזמן הוא שימש כמנכ"ל. "מבחינתי, תפקיד מנכ"ל משרד הבריאות הוא מאוד תובעני ומתיש, אשר גוזל זמן רב על חשבון דברים אחרים רבים שאתה אני לעשות – משפחה, ילדים, נכדות. עם זאת, זה בטל בשישים לעומת המשימה החשובה שמוטלת על כתפיי ועל כתפיי משרד הבריאות – לעשות את הטוב ביותר כדי למגר את הקורונה ולהציל חיים. זה מה שמדריך אותי".

מוקדי התחלואה המרכזיים בירושלים נמצאים במגזרים החרדי והערבי. כיצד משרד הבריאות פועל על מנת להגביר את ההתחסנות במוקדים אלו?
"המגזר הערבי מתחסן פחות, המגזר החרדי מתחיל להתחסן יותר. בשני המגזרים הללו בירושלים ישנה באופן כללי עלייה בהתחסנות. התחלואה גבוהה יותר במגזר החרדי ואנחנו מרבים שם את הבדיקות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


וכשאתה רואה את ההפרות הקשות במוקדים של הפלגים הקיצוניים – מה לדעתך עוד צריך לעשות?
"אנחנו מנסים להגביר שם את האכיפה, כולל הגבלת הלימודים. אנחנו מסבירים ונפגשים עם רבנים מהמגזר החרדי בירושלים כדי להביא יותר מתחסנים. רק לפני פחות משבוע – פרויקטור הקורונה (פרופ' נחמן אש, ד"א), יחד עם מרכז הדסק החרדי, נפגשו עם רבנים כדי להשיג שיתוף ולהביא את האוכלוסייה להתחסן ולפעול יותר למען הורדת התחלואה וביצוע הבדיקות".

התחושה ברחובות ירושלים, בשטח, היא שמשרד הבריאות מוציא תקנות, אך המשטרה מתקשה לאכוף אותן – ורואים זאת בעיקר בקושי לאכוף את ההנחיות והסגר במגזר החרדי, בהתפרעויות ובעימותים האלימים בירושלים. האם זה מה שמעכב אותנו מהיציאה מהמגפה?
"ברור שזה חלק מהעניין. יש תחלואה בכל המגזרים. בסופו של דבר המשטרה עושה הרבה, אך אינה יכולה לאכוף בכל רחוב ובכל חצר. האכיפה מתחילה במשמעת שלנו, בהבנה של כל אחד מאיתנו – בפני איזו תחלואה קשה אנחנו עומדים ומהן הסכנות העומדות בפנינו ובפני משפחתנו, הורינו וילדינו. אם זה לא יתחיל מאיתנו – אין כוח שיוכל לאכוף את התקנות בכל מקום".

בתקופת הקורונה מתחזק עוד יותר השיח אודות הצורך בהעברת סמכויות לרשויות. האם אתה מאמין שזה צעד שיכול להוביל להורדת התחלואה בירושלים?
"זה שיח שקיים כבר זמן רב, ואנחנו לחלוטין מבינים עד כמה חשובה הפעילות של ראשי הרשויות, עד כמה הם רוצים ועד כמה הם מכירים את העיר שלהם. אנחנו פועלים יחד איתם ויש להם הרבה מאוד סמכויות. אנחנו מברכים על כל נטילת סמכות או התערבות של ראשי הראשויות ואנו עובדים יחד. ראש העיר משה לאון מעורב מאד, דואג מאד, יוזם ומדבר איתנו רבות – גם בתחום החיסונים וגם בתחום הבדיקות, הבידודים והסגרים. אני סבור שהנושא קריטי עבורו, וזה מה שחשוב".


מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)


מתי ייפתחו החיסונים עבור בני ה-30 ומעלה?
"אני מעריך שנפתח את ההתחסנות לשאר האוכלוסייה בעוד כשבועיים. אני מאמין שלקראת סוף מרץ אנחנו נסיים לחסן את כל האוכלוסייה ברת החיסון בארץ – תלוי בהיענות התושבים. בימים אלו ישנה היענות טובה. עכשיו אנחנו מחסנים את תלמידי י"א-י"ב, בני 40 ומעלה וקשישים. עדיין חותרים להמשיך ולחסן את אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה שעוד לא התחסנה, ומחסנים גם את מרותקי הבית".

פרופ' לוי מתייחס השבוע למאבקם של בתי החולים הציבוריים, ביניהם הדסה ושערי צדק בירושלים, לתקצוב הוגן ממשרד האוצר: "יש לי הערכה עצומה עד אין קץ על הפעילות שלהם לאורך כל השנה ובתקופה האחרונה בגל הקורונה שלישי. אני יודע בדיוק מה הקושי שהם חווים, גם בטיפולים הנמרצים וגם במחלקות האשפוז. גם בטיפול בחולי הקורונה וגם באלו שאינם חולי קורונה. אין ספק שהמאבק שלהם הוא מאבק צודק, שנועד לסדר את התקציב שלהם כך שהם יוכלו באמת להשקיע את כל מרצם וזמנם בטיפול בקורונה, ולא בדאגה ליכולת לקנות ציוד ותרופות או לשלם שכר לעובדים. הם באמצע מלחמה קשה, והם ללא ספק צריכים את הסיוע הממשלתי על מנת לעמוד בה בגבורה, כפי שהם עושים, אך עולה המון כסף. אנחנו מתדיינים על זה עם האוצר. לא פשוט לנהל מאבק שכזה כשאין לך תקציב".

"ציינתי בפני מנכ"לי בתי החולים שאני סבור שבעת מלחמה כזו לא נכון לעשות עיצומים", מספר פרופ' לוי. "זה בסדר לעשות מחאה, שאני גם מבין אותה, אך לא עיצומים או אי קבלת חולים. אני מכיר את פרופ' מרין ואת פרופ' רוטשטיין ואני לא חושב שהם יתנו לפגוע בחולים. אנחנו מחויבים למצוא פתרון, ושר הבריאות והנהלת משרד הבריאות עוסקים בכך. זה הגיע גם הגיע לשולחן ראש הממשלה. אני מקווה שנמצא את הפתרון הראוי במהרה".

לסיום, פרופ' לוי קורא לירושלמים ולירושלמיות להגיע להתחסן: "אזרחי ירושלים, תבואו להתחסן, זה חשוב מאין כמותו. אך שהחיסון לא יסיח את דעתכם – גם אחריו יש לשמור על התנהגות קורונה נכונה: עטיית מסכות, שמירת מרחק והפסקת כל אותן ההתקהלויות שאנו רואים בטלוויזיה בכלל המגזרים. עלינו להיות ממושמעים ולהתאזר בסבלנות בכדי שנוכל באמת למנוע תחלואה, ולצאת בהקדם האפשרי לחיים נוחים יותר".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חזי לוי קשה לומר שאתם אמינים. עם החרדים אתם מדברים, משכנעים, מתחננים אבל לנו הרסתם את החיים עם כללים דרקוניים. סגרתם את כולנו. הכנסתם לדכאונות ימצבים רפואיים קשים. התפקיד שלכם זה לא להתחנן לחרדים אלא להעניש אותם על זה שבגללם החיים של כולנו נהרסים. התבלבלת!!!

  2. י.ש

    למה בגללנו אתם סובלים. כם לנו נהרדסו החיים, אני עובדת בכמה בתי ספר, כולם סגורים, וכולם חרדים כמובן. אם אצלנו יש יותר חולים, ואתם מפחדים, אז בבקשה, תפתחו לנו גטאות, נרגיש יותר טוב מהזילזול שלכם. אני לא מאמינה שאני במדינה יהודית, וכל היום אני שומעת חרדים מפיצי מחלות וכו', ממש כמו הג'יד ששמענו באירופה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מציעה לך פרופ ' לוי , להפגש גם עם אזרחים שסגרו עסקים, שחיים מהיד לפה,שנמצאים במצב כלכלי ונפשי קשה בעקבות הגזרות שלכם !
    אולי תלמד משהו נוסף על תופעות לוואי של קורונה !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר