בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

מיליוני שקלים למבני דת רק של אורתודוכסים: הדוח החדש על עיריית ירושלים

ממצאי בדיקת עמותת חדו"ש מגלים שעיריית ירושלים מממנת בעשרות מיליוני שקלים מבני דת המזוהים עם הזרם היהודי אורתודכסי, אך לשאר הזרמים והמגזרים בעיר כמו למבני דת המזוהים עם רפורמים, קונסרבטיביים, נוצרים ומוסלמים לא נשאר. העירייה: "ככל שתוגשנה בקשות לתמיכה ממוסדות דת שאינם יהודיים - אלה ייבדקו וייבחנו"

פורסם בתאריך: 1.2.21 14:04

לפי דוח חדש של עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, עיריית ירושלים העבירה עד תמיכה כספי רק למבני דת של יהודים אורתודוכסיים. הרפורמיים, הקונסרבטיביים, הנוצרים, והמוסלמים – בחוץ.

מהדוח עולה כי תמיכה העירונית במבני דת בעיר עומדת על כ-20 מיליון שקלים בשנה, וכ-105 מיליון שקלים בסך הכל בין השנים 2016-2020. מבחינת הנתונים שקיבלה חדו"ש מעיריית ירושלים עולה כי מדובר בטיפול במבני דת יהודיים של הזרם האורתודוכסי כמו מקוואות, ובתי כנסת אורתודוכסים בלבד וללא תמיכה במבני דת של העדה הנוצרית או המוסלמית בעיר. שמואל אנגל, הממונה לחופש מידע, אף ציין במכתבו כי לפי המידע שנמסר לו מראש מינהלת מבני דת בעיריית ירושלים, האגף תומך במבני דת יהודיים בלבד, אך בכל הזרמים. טענה שבפועל, לא נמצאו לה כל הוכחה בנתוני התקציב שנמסרו מהעירייה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לאור הממצאים החד משמעיים, פנה סמנכ"ל ויועמ"ש עמותת חדו"ש, עו"ד שגיא אגמון, במכתב לראש העיר משה ליאון ובו התייחס לחומרת הדבר לנוכח העובדה שבירושלים קהילות מוסלמיות ונוצריות גדולות, ותושבים לא יהודים מהווים כמעט 40 אחוזים מאוכלוסיית העיר. ככל שניתן להעריך, קיימים כיום מאות מוסדות דת מוסלמיים ודתיים ברחבי העיר. אף בקרב האוכלוסייה היהודית ניתן להצביע על מוסדות דת וקהילות – רפורמיות, קונסרבטיביות, ואף אורתודוכסיות ליברליות ושוויוניו,  לדבריו, "מדובר בהפרה חמורה של חובתה של עיריית ירושלים לפעול בשוויון כלפי כלל תושביה, ללא הבחנה בין דת וזרם דתי", כך על פי המכתב.

מנכ"ל חדו"ש – לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב מסר כי "קשה לחשוב על פער גדול יותר בין היומרה של ראשי העיר להציגה בגאווה כעיר הקדושה לשלושת הדתות המונותיאיסטיות ובירתו של העם היהודי כולו, על כל זרמיו, לבין מדיניותה המפלה באופן בוטה בין יהודים ללא יהודים, ובין יהודים מהגוון של הפוליטיקאים החרדים השולטים בה לבין רוב יהדות העולם הפלורליסטית. חדו"ש תפעל להעמיד את ראשי העירייה על כך שהיא אינה בית הכנסת הפרטי שלהם אלא בירת מדינת ישראל, ואם פנייתנו לא תועיל – ניפגש בבית המשפט".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים מסייעת בתמיכה למוסדות שונים בהתאם לנהלי העירייה ומשרד הפנים. העירייה מפרסמת 'קול קורא' בתחומי הפעילות השונים – חברה, תרבות, קהילה, דת וספורט, שבהתאם להם מוגשות בקשות לדיון והחלטה בוועדת התמיכות. ככל שתוגשנה בקשות לתמיכה ממוסדות דת שאינם יהודיים – אלה ייבדקו וייבחנו בהתאם לאמות המידה הנהוגות ובהתאם לכללי התמיכות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ישראל

    איזה רוב הרפורמים וקונסרבטיבים הם קבוצה מאוד קטנה אפילו המסורתים שבאים לעשות שמחה אם זה ברית מילה פדיון הבן בר מצוה חתונה שבת חתן ולהבדיל אם נפטר להם מישהו חברים לעשות אזכרה לא באים אליהם רק לאוטודקסים אז מי שהם הרוב זה האוטודוקסים לכן הם יותר מקבלים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפורמים יש באמריקה בישראל בקושי יש. ושם הם נגד ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר