אוטובוסים של חברת סופרבוס (צילום: Yossi.malki-מתוך ויקפדיה)
אוטובוסים של חברת סופרבוס (צילום: Yossi.malki-מתוך ויקפדיה)

המונופול נשבר: סופרבוס תחליף את אגד בירושלים

החלטה היסטורית: חברת סופרבוס זכתה במכרז להפעלת קווי אוטובוס בדרום ירושלים - עד קיץ 2023 יועברו אליה חלק מקווי אגד בעיר בשלוש פעימות, הראשונה בנובמבר 2021

פורסם בתאריך: 1.2.21 11:39

אחרי עשרות שנים – סוף למונופול אגד בירושלים: משרד התחבורה צפוי להודיע בקרוב על זכייתה של חברת סופרבוס, כאחת המפעילות של התחבורה הציבורית בירושלים, במסגרת התוכנית להגברת התחרותיות ושיפור השירות לנוסעים.

לפי התכנון, בתוך כשנתיים, עד קיץ 2023, חברת אגד תחדול מלהעניק שירותי ההסעה במרכז העיר ובחלק מהשכונות בירושלים, כאשר חברת ההיסעים סופרבוס תכנס במקומה ותפעיל שירותי הסעה, בעיקר באזור דרום העיר, ולפי הציפייה יעילים ונגישים יותר כמו תוספת של קווי לילה והתאמת הקווים לרכבת הקלה ומתן דגש לצמצום זמן הנסיעה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למעשה, כניסתה של חברת סופרבוס לירושלים תתבצע בהליך מדורג כאשר בסופו חברת סופרבוס תפעיל כ-54 קווים בירושלים, בתחילה, לקראת סוף שנת 2021, בחודש נובמבר, תתבצע הפעימה הראשונה, ואז תחל החברה להפעיל כ-25 קווים ובהמשך את כל השאר.

בין הקווים החדשים נמצאים קו 508, שיקשר את דרום מערב העיר להר חוצבים דרך בגין, קו 500 שיהיה קו לילה המחבר בין מוקדי בילוי בעיר, קו 504 המחבר בין הר חומה לתחנה המרכזית דרך בגין עם עצירה במלחה, 531 העתיד לקשר את גילה לתחנה המרכזית דרך שדרות בגין.

בנוסף, ייפתחו קווים חדשים רבים, שצפויים לשפר את ניידות התושבים בכל רחבי העיר. בסך הכל יועברו 35 קווים קיימים אותם מפעילה אגד לסופרבוס ויתווספו 17 קווים חדשים, ביניהם ארבעה קווי לילה.


אלעד מלכא (ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


חבר מועצת עיריית ירושלים, אלעד מלכא (התעוררות), שפועל למען תחבורה ציבורית הוגנת ואיכותית בירושלים, מוסר ל"כל העיר" כי "המכרז הוא ראשון מבין שניים שישנו את מפת התחבורה בעיר מקצה לקצה: הכפלת שירות, סוף למונופול אגד בעיר, קווים מהירים ושדרוג האוטובוסים. מעורר תמיהה כיצד חברה שזכתה במכרז להפעלת הרכבת הקלה תפעיל גם שירות אוטובוסים בעיר חרף הוראות המכרז לא לאפשר זאת, נדאג לוודא שההחלטה לא תבוא על חשבון הציבור הרחב".

יוסי סעידוב, פעיל תחבורה ציבורית ומייסד "15 דקות", מוסר: "נוסעי התחבורה הציבורית בעיר מצפים להפעלת הקווים החדשים בהקדם. יותר משנתיים חלפו מפרסום המכרזים, ולצערנו נבחר זוכה רק במכרז אחד מתוך שניים. הדרך היחידה להתמודד עם עומסי התנועה והפקקים היא קידום קווים מהירים והקצאת נתיבי תחבורה ציבורית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

31 תגובות
  1. סעד סעד

    שלום ומבורך אגד סופרפוס שניהם חברות טובות אגד חברה מאז קום המדינה אטובוסים חזקים של אגד אני נוסע באטובוסים בשתי החברות שניהם נותנים שירות טוב אמין ואדיב לשתי החברות תברכו על המאמץ שעושים למען הנוסעים במדינה .

  2. מישי

    נחוצים כמה שיותר קווים מהירים דרך כביש בגין: להר הצופים, גבעת רם, לקניון, לגן החיות, לתלפיות ועוד…

  3. יוסי מירושלים

    אחד החברות הגרועות שיש בישראל .נהגים גרועים עם יחסי אנוש מתחת לכל ביקורת חבל מאוד שהשחיתות נוגעת בכל פינה בארץ

  4. עבודה בעיניים

    איך "המונופול נשבר"? – בסך הכל החליפו את המונופול של "אגד" בירושלים, במונופול של "סופרבוס" בירושלים.
    ..
    זאת כנראה השיטה הישראלית לעורר תחרות: מחליפים מונופול אחד, במונופול אחר…

    סתם ממשלה של נוכלים שעובדים בשביל הטייקונים, נגד האינטרס הציבורי של האזרחים

  5. איום ונורא

    אם מישהו מסוגל לשמוח על זה, כנראה שהוא מעולם לא נסע עם סופרבוס. לא אמינים, לא עומדים בלוחות זמנים, שירות לקוחות מחפיר.

  6. מילה

    יש לנו תחנות אוטובוס מרכזיות בחיפה ובקריות, ובזכות אגד יש סדר מלא. הייתי בקוואר סבא בתחנה המרכזית, יש כאוס מוחלט! אין לוח זמנים, רציף ללא כיתוב שבו יוצא האוטובוס ממנו, אשפה בכל מקום, לבנים שוכבות, נפלתי כשחיפשתי אוטובוס לחיפה. זה היה מלחיץ אותי! גם בתחנת האוטובוס של טל אביב אוניברסיטת, האוטובוסים לא פועלים באופן קבוע, אין צל, אין איפה לשבת, אמי, בת 81, ואני עמדנו מ 11.00 עד 12.30 וחיכינו לאוטובוס, אמי בכתה. ככה זה יהיה איתנו!

  7. דודו

    מחליפים פרה בחמור ! מוסיפים קווים ותדירות כשיש מחסור בנהגים , אם לא היה עכשיו קורונה היה חסר מעל 3000 נהגים וכשתחלוף הקורונה שוב פעם יהיה מחסור חמור של נהגים . ומה ישתנה שסופרבוס יביאו אוטובוסים חדשים ותוך חודש יראו יותר גרועים משל אגד? הרי לאגד יש מוסכים ולסופרבוס אין! בקיצור התח"צ בירושלים יראה כמו בגוש גן מאה חברות ובלאגן גדול

  8. אנה

    שיפור תחבורה זה מבורך אבל זה לא אומר רק עוד אוטובוסים. צריך לקחת בחשבון שהעיר זקוקה לתשתיות בשביל להכניס עוד קווים, שהתחנות יהיו ראויות לשימוש אדם, מוצלות בקיץ ולא עם מושבי מתכת לוהטים, עם גגון לא מחורר לחורף והגנה בפני הגשם. צריך הסברה מעולה, בכל ערוץ תקשורת אפשרי. לוחות זמנים מסודרים, אפליקציות ידידותיות למשתמש, ברורות נגישות. פחי אשפה בתחבורה ובתחנות. תחנות מרווחות אחת מהשנייה שאוטובוסים יוכלו להסתדר אחד מאחורי השני ולא במקביל ואז אנחנו מפספסים את זה שאנחנו צריכים. לוחות זמנים שמחייבים גם את הנהגים. מיספור האוטובוס מכל צדדיו כדי שאפשר יהיה לדעת אם לרוץ אחריו או לא גם אם רואים אותו "מהצד הלא נכון".. ועוד ועוד..מי מבאיח את השיפורים הללו?!

  9. מאיר

    אין על אגד הנהגים יש להם אכפתיות ממקום העבודה רואים זאת ברור בסופר בוס זה חסר

  10. רן

    איפה שאגד עזב נהייה ברדק.עוד תתגעגעו ותעריכו ותתחננו שאגד יחזור.

  11. רפי

    עד כמה שאני יודע בירושליים כבר פועלת חברת אגד תעבורה וגם חברות נוספות ירושלמיות המעילות מספר מאוד מועט של קווים כל אחת.

  12. דני

    סופרבוס רק זולים יותר, אבל במכרזים האלה איש לא בודק מה מקבלים בתמורה. האוטובוסים שלהם צפופים ומאוד לא נוחים לישיבה. דוחסים כמה שיותר מושבים.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהצלחה לחברה סופרבוס ישלהם שירות טוב ונהגים טובים

  14. דני

    אגד באמת טובים בשירות אבל הקווים שלהם איטיים מאוד. אני גר בהר חומה ולוקח לי לפחות ארבעים דקות להגיע לכל מקום נורמלי בעיר. מה זה? למה נסיעה שברכב לוקחת עשר דקות צריכה לקחת באוטובוס 50 דקות? (לתחנה מרכזית)

  15. הנוסע

    מחליפים מונופול במונופול אחר. אם הייתי רוצה לנסוע מנקודה א' ל-ב', וכל האפשרויות שיהיו לי מכאן ואילך יינתנו ע"י סופרבוס במקום אגד – אז מה השתנה? ככה לא מכניסים תחרות, ככה רק מחליפים חתולים שמנים האחד בשני.

  16. דנה

    אני לא מכירה את סופרבוס אבל השירות של אגד נורא ואיום…הרבה המנהגים אגרסיבים( לא כולם) יחס מחפיר…זה קשור באופן כללי במנטליות בארץ…כי מגבים כאן פושעים ועבריינים על חשבון תושבים שומרי חוק ומכאן מתחילה הבעיה.

  17. יחאאל

    חכו עוד תקללו את הרגע שסופר בוס תפעיל קווים בירושלים
    חכו ותיראו

  18. ריקי

    חבל מאוד שסופרבוס מחליפה את אגד בירושלים בעיר הכי חזקה ומרובת תושבים. אגד היא חברה מקצועית ומקצוענית, אמינה, נהגים אדיבים, עומדין בזמן על שניה.. חבל מאוד

  19. דוד

    אל תחשבו שסופרבוס יותר טובה מאגד לא הייתי רוצה שסופרבוס יעבוד בעיר שלי

  20. מאור

    כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת לא נוכל לוותר על המכוניות הפרטיות.
    וכל עוד ביבי בממשלה נסחט ע"י החרדים, נמשיך לחיות בכפייה דתית.
    הפעם מצביעים ליברמן. אין ברירה אחרת

  21. לא רוצה לומר

    מסכנים שמחליפים לכם את אגד. באמת.
    עם כול הנפילות של אגד בירושלים, לא חושב שחברה אחרת תצליח לקיים תחבורה ציבורית באופן מקצועי כמו אגד בעיר כמו ירושלים, שאגד מכירה את העיר ירושלים ונותנת לה שירות שנים ארוכות.
    ואם כבר מוציאים למכרז, שיפעילו קווים של חברות אחרות לצד הקווים של אגד ולא במקום, ורק כך תהיה תחרות אמיתית.
    אבל כשמשרד התחבורה משלם לחברות על סמך הק"מ שהם מבצעות, אין שום רצון לשפר את השירות והנוסעים נשארים קורבנות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר