מעצרים בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)
מעצרים בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

נמשכת המתיחות בעיר העתיקה: רחובות נחסמו לתנועה

וידאו - אחרי הפיגוע הרצחני: במסגרת פעילות ממוקדת כוחות משטרה ומג"ב עצרו שישה מתושבי העיר העתיקה בחשד להצתה על רקע לאומני

פורסם בתאריך: 18.6.17 16:26

לאחר הפיגוע הרצחני שבו נהרגה לוחמת מג"ב סמ"ר הדס מלכא, מתוך חשש לפיגועים נוספים חסמה המשטרה חלק מהרחובות סמוך לשער שכם. נראה כי המתיחות עדיין נמשכת באזור העיר העתיקה, כוחות רבים של משטרה ומג"ב פרוסים באזור.
במשטרה ירושלים מציינים כי החל משבת ועד כה אותרו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב הפועלים בירושלים מעל 350 שוהים בלתי חוקיים שהורחקו מירושלים ומשטחי ישראל. רוב השוהים הבלתי חוקיים אותרו באזור רחוב סולטאן סולימאן, צלאח א דין ושער שכם במסגרת הבידוק הקפדני שמבצעים השוטרים. מבדיקה עלה שרובם נכנסו לשטחי ישראל ללא היתר כדין. במשטרה ציינו כי הפעילות בשטח המתבצעת כל העת מבוצעת בהתאם להחלטה אודות ביטול היתרי ביקורי משפחות לאלתר, וזאת בעקבות ממצאי חקירת הפיגוע מהם עלה כי שלוש המחבלים נכנסו לשטחי ישראל ללא היתר. פעילות הכוחות ופריסתם המוגברת בשטח תימשך כל העת למען בטחונם של כלל תושבי העיר והבאים בשעריה גם בימי הרמדאן.
כיום, ראשון, שישה מתושבי העיר העתיקה נעצרו לפנות בוקר במהלך פעילות מעצרים ממוקדת ונחקרו בחשד להצתה ונסיונות הצתה על רקע לאומני.
מתוך מעצר החשודים בעיר העתיקה (צילום: משטרת ישראל)
***
לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל נדקרה למוות 
פיגוע משולב בשער שכם 
***
מהמשטרה נמסר כי : "כוחות משטרה ומג"ב פשטו לפנות בוקר על בתיהם של 6 תושבי העיר העתיקה כשבידיהם צווי מעצר וחיפוש ועצרו החשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית. חקירת המשטרה החלה לפני מספר שבועות בעקבות מספר אירועים בהם בוצעו הצתות ונסיונות הצתה, ידוי אבנים , השלכת בקבוק תבערה וירי זיקוקין בסמוך לבית של יהודי ברובע המוסלמי. באירועים לא היו נפגעים. פעילות חקירתית ומודיעינית ממוקדת הובילה לאיתור זהותם של החשודים, 6 תושבי העיר העתיקה בהם 5 קטינים,  המעורבים באירועים שכנגדם הוצאו צווי מעצר וחיפוש על ידי בית המשפט. לפנות בוקר, כאמור , פשטו הכוחות על בתי החשודים שנעצרו והובאו לחקירה ביחידה המרכזית. מהחקירה עולה כי החשודים, עפ"י החשד, פעלו מתוך מטרה להדיר רגליהם של יהודים מביתם ברובע המוסלמי תוך נסיונות להצית ולגרום לנזק סמוך לביתם. בסיומה של החקירה יובאו החשודים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.
רס"ר הדס מלכה (צילום: משטרת ישראל)

רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: משטרת ישראל)

 

 

במשטרה הדגישו כי לא יאפשרו לאף גורם באשר הוא לנסות לפגוע בחיי השגרה ובשקט בעיר העתיקה בפרט ובירושלים בכלל. חיי השגרה בעיר העתיקה בהם חיים זה לצד זה בני כל הדתות ישמרו וכל נסיון לפגוע בשגרת החיים הבטוחה יתקל ביד קשה ונחושה ומעצר של כלל המעורבים, כפי שנעשה בפעילות זו. כלל החשודים שנעצרו ונחקרו בגין שורת עבירות על רקע לאומני, יובאו בפני בית המשפט והמשטרה תפעל להביאם לדין בגין מעשיהם החמורים.
בתוך כך, בצד נסיונות של גורמים מוסלמים קיצוניים לשבש את שגרת הביקורים בהר הבית היום, ראשון, במהלך הימים האחרונים של הרמדאן, פעלה משטרת ירושלים בנחישות והביקורים בהר הבית התקיימו כבשגרה. בתוך כך עצרו השוטרים שני חשודים שתקפו שוטרים, שנפגעו וטופלו במקום. החשודים הובאו לחקירה במרחב דוד בסיומה יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר