רפי רביבו, מאיר מיכה (צילומים: נועה גרטנר, עבד)
רפי רביבו, מאיר מיכה (צילומים: נועה גרטנר, עבד)

יציאה מהסגר? המסעדנים הירושלמים זועמים: "תמיד נזכרים בנו אחרונים, צוחקים עלינו"

בעלי המסעדות בירושלים זועמים על אופן ניהול המשבר והיציאה מהסגר על ידי הממשלה - רפי רביבו, בעלי "ג'קו סטריט": "אנחנו רוצים עזרה מהירה יותר"; מאיר מיכה, בעלי "פינתי": "את המסעדות דפקו הכי הרבה"

פורסם בתאריך: 4.2.21 08:26

חוסר העקביות בהחלטות קבינט הקורונה וממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו ממשיך לטלטל את בעלי העסקים בירושלים, אשר ממשיכים לנהל מלחמת ההישרדות יומיומית מול מגבלות הקורונה. נכון להבוקר, חמישי, הסגר צפוי להסתיים מחר, שישי, ב-7 בבוקר, אם הממשלה לא תשנה את החלטתה. כך או כך, בעלי המסעדות בעיר דרוכים לקראת ההחלטה סופית, ומקווים שזו לא תתקבל ברגע האחרון, על מנת לאפשר להם זמן להיערכות.

רפי רביבו, בעלי מסעדת "ג'קו סטריט" ו"ג'קו סאן", בשוק מחנה יהודה, כבר הפיק לקחים מסגרים קודמים ואימץ את אופציית המשלוחים כברירת מחדל, לפחות בתקופה הזו. אך בשיחה עם "כל העיר" הוא נשמע פסימי בנוגע לחזרה של המסעדות לשגרה, ולכל הפחות לאירוח פיזי של לקוחות במסעדה. "אני לא חושב שיפתחו אותנו בקרוב", אומר רביבו, "אני לא רואה איזה שינוי שיוביל לפתיחה, בכל מקרה אנחנו התאמנו את עצמנו למצב ועובדים באמצעות משלוחים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"אף אחד לא מאמין להם", מבהיר רביבו בשיחה בכל הנוגע ליחס הממשלה למסעדנים, "כמו שאמרו לנו שיהיה סגר במשך שבוע, ואנחנו כרגע כבר עומדים על חודש. גם בפעם הקודמת אמרו לנו שיפתחו שתוך שבועיים-שלושה, וזה לא באמת קרה, עד שהתחלואה לא תרד לאפס אנחנו מאמינים שלא יפתחו אותנו. יש העדפות לגופים ולארגונים הגדולים יותר כמו מלונות וכו', תמיד נזכרים בנו אחרונים וזה מה שיקרה".


מסעדת ג'קו סטריט (צילום: אנטולי מיכאלו)

מסעדת ג'קו סטריט (צילום: אנטולי מיכאלו)


"לעירייה יש לי רק שבחים, הם עושים מה שהם יכולים בכל הנוגע לסיוע", מציין רביבו ומוסיף: "אבל לא הממשלה – סתם לדוגמא, במקום לאפשר לאנשים לצאת לדובאי ולהיות שם בבתי מלון ובמסעדות, יכלו לעשות את זה כאן בארץ, במקום לסגור אותנו. אנשים חזרו משם חולים. לדעתי, חלק מהסיבה לסגר הזה כי השמיים היו פתוחים, אבל אנחנו כן כבעלי עסקים, כעצמאיים, מנסים עכשיו לשנות דברים דרך הבחירות לכנסת, אנחנו ניאבק על דמי אבטלה לעצמאיים ועל זכויות נוספות. אסור לשכוח שאנחנו משלמים הרבה כספים בכל חודש למסים, לארנונה ולמס הכנסה. ברגע של משבר כזה, אנחנו כן רוצים לראות סוג של עזרה מהירה יותר ובלי כל הרגולציה והבירוקרטיה שיש בשביל לקבל את המענקים האלו".


"קיר התהילה" במסעדת פינתי במרכז העיר (צילום: מאיר מיכה)

מסעדת "פינתי" (צילום: מאיר מיכה)


גם בעלי מסעדת "פינתי" במרכז העיר, מאיר מיכה זועם על התנהלות הממשלה והוא ממתין בציפייה דרוכה למפגש פיזי עם הלקוחות, ועובד בימים אלה במתכונת משלוחים. "שיחליטו כבר מה הם רוצים", מדגיש מיכה בשיחה עם "כל העיר", "יוצאים מהסגר, לא יוצאים מהסגר, זה לא שאנחנו חנות בגדים שהסחורה על המדף – אצלנו זו לוגיסטיקה. צריך להכין את האוכל, להפעיל מקררים, להחזיר עובדים – אי אפשר להחזיר אותם מהרגע להרגע. אני מרגיש צוחקים עלינו, את המסעדות דפקו הכי הרבה בכל המשבר הזה, עשו לנו את זה כבר בסגר השני, אז הודעתי לעובדים שהם חוזרים מהחל"ת, ואז הוחלט להאריך את הסגר, וכולם כעסו עלי ואמרו לי 'מה, אנחנו יויו שלך?' אז אנחנו היויו של הממשלה הזו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת העם

    רק הליכוד יכול לגרום להתדרדרות כלכלית (חוב מאות מיליארדים), חברתית, רפואית, דיורית, מוסרית ועוד…
    בעלי מסעדות, תנקמו בקלפי ותצביעו בעד מועמד שמייצג את העם ולא את האינטרסים האישיים שלו.
    המשפט מתחיל השבוע, 8/2 .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר