הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב שטראוס (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)
הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב שטראוס (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

כאב הראש החדש של מתכנני הרכבת הקלה בשכונת גאולה: מחאת התושבים נגד הפרויקט

אחרי המחאות הקשות ברחוב בר אילן - תושבי שכונת גאולה מתנגדים להצבת תחנות של הרכבת הקלה באזור: "התחנות יהרסו את צביון השכונה, ויביאו אנשים שאינם תואמים לאופי ואורח חייהם של התושבים"

פורסם בתאריך: 10.2.21 19:02

כאב הראש החדש של מתכנני הרכבת הקלה בשכונת גאולה: אחרי מחאות הענק ברחוב בר אילן נגד הקו הירוק של הרכבת הקלה – כעת, התושבים פותחים בחזית חדשה נגד הקו הכחול של הרכבת הקלה. היום, רביעי, יצאו התושבים בשיירת רכבים לעבר משרדי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במרכז העיר. התושבים מתנגדים להצבת תחנות בשכונה, מתוך חשש לפגיעה בצביון השכונה, כך לדבריהם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



הקו הכחול של הרכבת הקלה, ישתרע לאורך 31 קילומטרים: משכונות גילה ותלפיות בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפונה. הקו יכלול מקטע תת קרקעי באורך 2.5 קילומטרים, 2 ק"מ בקו הכחול  ובו 3 תחנות תת קרקעיות באיזור השכונות החרדיות גאולה ובר אילן.


הקו הכחול של הרכבת הקלה בכביש גולדה מאיר (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

הקו הכחול של הרכבת הקלה בכביש גולדה מאיר (הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)


בהתנגדות שהוגשה לוועדה המחוזית בשם עמותת "תושבי גאולה", ושעליה חתומים מאות תושבי השכונה, נכתב בין השאר כי "השכונה שבה מתוכננות שלוש תחנות, הוקמה לפני קום המדינה על ידי אנשים חרדים אדוקים, אנשי היישוב הישן שהקפידו לאורך כל השנים לשמור על ציביון ואורח חייהם ושכונותייהם, כידוע", מציינים התושבים במכתבם, "הם אף הצליחו עד היום הזה להמשיך עם אותו אורח החיים ביחד עם שמירה על ציביון השכונה". לטענת התושבים, "התחנות המתוכננות הללו יהרסו את צביון השכונה, ויביאו לשכונה אנשים מחוץ לשכונה שאינם תואמים לאופי ואורח חייהם של התושבים, ובמקביל יכניסו לשכונה השפעות הרחוב ומושגים שאינם תואמים את אופי השכונה, דבר אשר תושבי השכונה מקפידים להתרחק מהשפעות הללו".

עוד טוענים התושבים בהתנגדותם, "תושבי השכונה משלמים מהונם וכספם כדי לגור בשכונה זו למרות הצפיפות השוררת בשכונה ועל אף שהם יכולים להתגורר בשכונות אחרות – הכל כדי להיות מובדלים ומרוחקים מהשפעות הרחוב".

במכתבם מתריעים התושבים כי בכוונתם "לפעול בכל צורה חוקית כדי לעצור את הקמת התחנות", ומבהירים כי הם "מוותרים על ההשקעה האסטרונומית אשר התחנות הללו יעלו לרשויות ושולחים בחזרה את כל כספי הציבור הכללי ושלא ייטיבו עם אף אחד, טוב היה לו היו עושים תיאום עם הגורמים שמייצגים את השכונה".

בין 3,000 המתנגדים שהגישו התנגדויות לתוכנית, נמצא הרב נתן קרמר מעמותת "ירושלים שקופה", אשר מתייחס בין השאר למחאות החרדים הקיצוניים בכביש בר אילן בחודשים האחרונים ולהתרחשות דומה גם בשכונת גאולה, "שלוש תחנות הללו מתוכננות בשכונת מאה שערים והסביבה, שידוע שאנשי היישוב הישן מתבצרים בה כבר שנים רבות, וכבר בשנתיים האחרונות מביעים מחאתם על הקמת תחנות האלה וכפי שהיה מפורסם בחדשות הם אף עצרו את עבודות הכנה של הרכבת הקלה".

לטענת הרב קרמר, "האמור יגרום שציר הרכבת הקלה יתקע באופן סדרתי בתחנות הללו על ידי אנשי היישוב הישן, דבר אשר ישפיע על כל העיר, להפגנות הללו אין פתרונות פיזור כמו פרשים משטרתיים, בואש, כדורי גומי וכדומה".

עוד מוסיף הרב קרמר וכותב "הדבר הזה כבר קורה היום במידה מסוימת עם קווי אוטובוסים שעוברים בשכונות הללו, אין הצדקה להשקיע סכומים אסטרונומיים בהקמת התחנות הללו, בו בזמן שזה לא ייטיב עם אף אחד, אלא להיפך, יפגע בכל המטרה של הקמת הרכבת הקלה, ויתן הזדמנות לאנשים הללו לתקוע את כל מערכת הסעת המונים בעיר".

במענה לפניית "כל העיר", מהוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים נמסר: "כמקובל בהליך התכנון, ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית בשלב ההתנגדויות, והוועדה תבחן כל התנגדות בלב פתוח ונפש חפצה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. ירושלמי

    אסור להיכנע לתכתיבים של ארגון פשע, מדובר בקבוצה אנרכיסטית ידועה, המשטרה חייבת להילחם בה.
    והשקר ההיסטורי הוא שהבונים הראשונים של מאה שערים היו לא מהקבוצות הקיצוניות הללו,
    קבוצות חסידים אלו נשארו בחול בזמנו.
    היו חרדים אבל ממש בדעה הפוכה לאותם קיצוניים!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השכונות הדתיות מבקשות לשמור על אופי וציביון השכונות הוותיקות בירושלים. ומאחר שהתחבורה הציבורית נועדה לשפר את שירותי התחבורה הציבורית שמגישים לציבור המתגורר בשכונות אלו

  3. דוד

    מצב מדכא מאד.. חזרה לימים חשוכים ושחורים. איפה המנהיגים השפויים מתוך החברה החרדית?.. יהודה משי זהב, למה השתתקת?

  4. ירושלמית כאובה

    רכבת הקללה!!!
    סתם גורם לפקקים והורס את היופי העתיק של ירושלים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור להיכנע להם!!!!
    הרוב הדומם של תושבי השכונות המדוברות בעד הרכבת הקלה.

  6. העצבני מהשפלה

    מציע לתושבי גאולה או ליתר דיוק לכל החרדים הגרים בתוך ירושלים . שיקומו ויעזבו ושילכו לקיבינימאט . הכי רחוק שיש . יקבלו צינור מים חצי צול , קו לפינוי אשפה , וקו חשמל . צעבר לזה לא מגיע כלום .

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודקים, הקו הכחול מיותר
    ראו מה עשה בפילוג תושבי המושבה הגרמנית.
    לבטל את הקו.
    משה לאון תתעוררררר

  8. חוצפת ליאון

    "תושבי השכונה משלמים מהונם וכספם כדי לגור בשכונה זו למרות הצפיפות השוררת בשכונה ועל אף שהם יכולים להתגורר בשכונות אחרות – בדיוק מתאר את שכונת קרית משה. שכונה ותיקה שבגלל עבודות הרכבת הפכה לסיוט. יש עבודות ביום – רעידות חזקות בכל הכונה, ובלילה- עבודות על כביש 16, על רחוב בית הדפוס. הורסים את תחנת הקמח הישנה והטובה ובונים בתי עסק בשביל ראשי עיריית ירושלים. עסקים שלא ניתן להגיע אליהם באוטובוס מקריית משה הסמוכה. רק ברגל!!
    לא מגוחך שמי שגר בשכונה לא יכול לנסוע למרכזי הקניות ברחוב בית הספוד, או לקופת חולים מאוחדת, לסניף הכי קרוב?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר