כיתה ריקה, רני חזון וייס (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נעם פיינר)
כיתה ריקה, רני חזון וייס (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, נעם פיינר)

השיתוק במערכת החינוך – רני חזון וייס, מנהלת תיכון שחרית ל"כל העיר": "אנחנו לא מעניינים את אף אחד"

רני חזון וייס, מנהלת תיכון 'שחרית' בקטמון, ממובילות הגישה של למידה במרחב הפתוח, אומרת בשיחה עם "כל העיר": "חייבים ללמוד בג'בלאות, יש חורשות, יש פארקים, יש מרחבים מדהימים ופתוחים בירושלים"

פורסם בתאריך: 9.2.21 08:12

התסכול של צוותי ההוראה והתלמידים מחוסר הוודאות מהעתיד הלימודי מחריף ומתגבר – הפערים והקשיים איתם הם מתמודדים נראה שנזנח מסדר היום. רני חזון וייס, מנהלת תיכון "שחרית", מבית האגודה לקידום החינוך בירושלים, בקטמון, ממובילות הגישה של הלמידה במרחב הפתוח מספרת השבוע בשיחה ל"כל העיר" כי "במצב הנוכחי, נראה לי שגם שונאי בית הספר הגדולים רוצים לחזור".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"צריך לעבוד על זה, אחד מהעקרונות של 'שחרית' זה למידת חוץ בית ספרית, ללמוד בטבע, ללמוד במקומות, וכשאנחנו אמרנו את זה זה היה מאוד ייחודי, ואז באה הקורונה, ולנו זה התלבש כמו כפפה על היד, אז נכון שצריך ללמוד את החוקיות של הטבע ואיך להתרכז וכו', אבל מבחינתי זה בסיסי ללמוד בחוץ, חייבים ללמוד בג'בלאות, יש חורשות, יש פארקים, יש מרחב מדהימים ופתוחים בירושלים, כאילו, האוויר כל כך טוב אז לא חבל".

"דווקא ירושלים בהקשר הזה היא פורצת דרך", מסבירה חזון וייס, "אפשר להגיד הרבה דברים, אבל במנח"י היתה התארגנות מהממת ללמידת חוץ בית ספרית, בתחילת שנת הלימודים הם יצרו קשרים עם המוסדות כמו גן החיות לתיאום הלמידה בחוץ. בהיבט הזה – שאפו למערכת החינוך ירושלמית, כי היא ניסתה להיות יצירתית בתוך כל המגבלות, אני לא יודעת להסביר מה קורה במערכת החקיקה, אבל מרגיש לי שאנחנו לא מעניינים את אף אחד, זה לא מספיק מעניין".

כיצד היית פועלת כמנהלת מוסד לו הדבר היה בסמכותך?
"קודם כל אני מביאה את התלמידות ואת התלמידום, בחוץ יש אוויר טוב, יש מרחבים בירושלים. למידה יכולה להתקיים בכל מיני דרכים. התלמידות והתלמידים הם יצורים חברתיים, מה שקורה להם בבית זה שהם הולכים וקמלים, הם מתגעגעים למשימה של הלמידה".

ובכל זאת, קשה להתעלם משיעורי התחלואה שהתגלו במערכת החינוך.
"אני לא חושבת שהאשמה היא שם. זאת מציאות של הדבקות שמתרחשת בכל הארץ. צריך לשמור על זהירות, צריך לדבר על תודעה של ניקיון, על היגיינה, ועל למידה במרחב חוץ בית ספרי. גם לא הכל קורה בתוך בית הספר – הנוער נפגש בפארקים וגם שם הם יכולים להידבק, אז זה בכלל לא קשור לבית הספר".

חזון וייס ממבקשת להציע חשיבה מחדש על השיטה בה פועלת מערכת החינוך והכיוון שאליה היא הולכת, "מה שקריטי בעיניי זה פחות המבחנים", היא מדגישה, "ואני חושבת שלמידה מתקיימת בהרבה מאוד דרכים, ושבגרויות זה לא הכלי היחיד, ושהמורות והמורים עובדים מאוד קשה לייצר למידה רלוונטית ואקטואלית פי כמה מאשר ממה שהכרנו לפני הקורונה. מה שקורה בפועל זה שהפערים רק גדלים, וצריך לשנות את השיטה – יש לתת יותר משקל להערכות הפנימיות, לתהליכים הבית ספריים, לעומת ההיבחנות החיצונית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר