שלט שגרירות ארה"ב, השטח שבו מתוכנן להיבנות אחד המתחמים של השגרירות (צילומים: אוליבייה פיטוסי, יפעת ראובן)
שלט שגרירות ארה"ב, השטח שבו מתוכנן להיבנות אחד המתחמים של השגרירות (צילומים: אוליבייה פיטוסי, יפעת ראובן)

לא מחכים לטלפון מביידן: התוכנית להרחבת שגרירות ארה"ב בירושלים אושרה להפקדה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה להפקדה את התוכניות להרחבת מתחמי שגרירות ארה"ב בשכונת ארנונה, שכוללות עקירת עשרות עצים. מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי: "מדובר על בינוי, שהינו מנוף לצמיחה ולפיתוח של אלפי מקומות עבודה, מנוע לקידום דיפלומטיה, ביקורים ונסיעות לעיר"

פורסם בתאריך: 15.2.21 17:26

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה להפקדה היום, שני, 15.2, את התוכניות עבור מתחמי שגרירות ארה"ב בירושלים.

כפי שפורסם לפני כחודש ב"כל העיר", הארגונים הירוקים ופעילים נוספים מתנגדים לתוכנית ההרחבה, בין השאר מתוך חשש לעקירת 331 עצים. אלה צפויים להגיש את התנגדותם לוועדה המחוזית.  התוכנית הובאה לאישור בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לפני כחודש, לפני השבעתו של ג'ון ביידן לנשיא ארה"ב, והחשש שמא הוא יבקש לעכב את האישור של התב"ע לבניית המבנה החדש של השגרירות בעיר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי האדריכל יגאל לוי ביוזמת שגרירות ארה"ב, מתחם אחד עבור השגרירות ימוקם על שטח של כ-31 דונם, במתחם הרחובות – דרך חברון ממערב, חנוך אלבק ממזרח ודניאל ינובסקי מדרום, ובצמוד לקו הכחול של הרכבת הקלה. התוכנית מציעה הקמת מבנה משרדים בגובה 10 קומות ומבנה נוסף עבור מגורי סגל בגובה 4 קומות.
מיקומו של המתחם, לאורך דרך חברון, נבחר בין היתר בשל העובדה שהוא מצוי בצמוד לציר הרכבת הקלה (הקו הכחול) אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי, שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר.


השטח שבין הרחובות חנוך אלבק, דרך חברון וינובסקי, שבו מתוכנן להיבנות אחד המתחמים של שגרירות ארה"ב (צילום: יפעת ראובן)

השטח שבין הרחובות חנוך אלבק, דרך חברון וינובסקי, שבו מתוכנן להיבנות אחד המתחמים של שגרירות ארה"ב (צילום: יפעת ראובן)


המתחם השני עבור השגרירות ימוקם על שטח של כ-74 דונם, במתחם הרחובות – דוד פלוסר, רחוב קורץ, רחוב כפר עציון ומורדות שכונת ארנונה. בתחום התוכנית קיים מתחם הקונסוליה האמריקאית הכולל מבני משרדים ומבנה ששימש בעבר את מלון "דיפלומט". התוכנית מציעה הרחבה של מבנה הקונסוליה הקיים בגובה 5 קומות, מבנה עבור מגורי סגל ומבנה לשימושים תומכים בן 4 קומות.

בוועדה המחוזית מציינים כי "התוכנית שמה דגש על הממשק של המתחמים עם סביבתם, וקבעה בין השאר הוראות להרחבת המדרכות, גינון ונטיעות עצים, שבילי הליכה ושבילי אופניים. בנוסף קבעה הוועדה הנחיות לשינויים בבינוי שמטרתם לשמר את העצים הבוגרים הקיימים במתחם. לאור חשיבותם ורגישותם של מתחמים אלו, נקבעו בהוראות התוכניות כי תנאי להיתר יהיה הצגת הבקשה ותוכנית הבינוי בפני הועדה המחוזית".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון שירה תלמי-באבאי מוסרת כי "מעבר לחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל, מדובר על בינוי שהינו מנוף לצמיחה ופיתוח של אלפי מקומות עבודה, מנוע לקידום דיפלומטיה, ביקורים ונסיעות לעיר ועידוד השיח הבינלאומי ומיקומה החשוב של בירת ישראל במסגרתו. מיקומה המרכזי של השגרירות, על ציר רכבת קלה מאושר, המיועד לבינוי אינטנסיבי תוסיף מוקד של פעילות כלכלית ותעצים את מגמת עירוב השימושים".

חבר הוועדה המחוזית עופר ברקוביץ מוסר: "אני גאה על אישור התוכנית של השגרירות האמריקאית בירושלים. זהו מהלך היסטורי וחשוב שידידיתנו הגדולה ביותר מפעילה את השגרירות שלה מירושלים, בירת ישראל. בירכתי במהלך הדיון בוועדה את נציגי מחלקת המדינה של ארצות הברית בשפתם, ביקשתי להביע את הערכתי הרבה לצעד החשוב הזה. אנחנו קוראים לשגרירויות נוספות לפעול מירושלים, ואני מאמין שהמיקום הנכון עבורם יהיה ברובע הכניסה לעיר החדש שנבנה, באינטרקציה עם שטחי משרדים ותעסוקה נוספים. לצד זאת הבעתי את הצורך בתיקונים חשובים בתוכניות השגרירות כדי להוריד את גובה החומות של השגרירות ולהקטין את הפגיעה בעצים הירושלמים הותיקים, וגם לעגן פיתרון למלון דיפלומט ולאזרחים הותיקים שם במקום חלופי כתנאי למימוש התוכנית".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר