ההרים המושלגים - מבט מקמפוס הר הצופים (צילום: האוניברסיטה העברית)
ההרים המושלגים - מבט מקמפוס הר הצופים (צילום: האוניברסיטה העברית)

40 טון מלח, 250 כלים הנדסיים: השלג בירושלים 2021 – סיכום האירוע במספרים

סיכום "חג השלג" בירושלים: בעירייה מביעים סיפוק מיישום הלקחים משנים קודמות וחושפים את הנתונים שאפשרו לנהל את האירוע בהצלחה

פורסם בתאריך: 18.2.21 20:00

אחרי טמפרטורות של אפס מעלות, ולאחר שירושלים נצבעה בלבן וכוסתה בלמעלה מ-10 סנטימטרים של שלג, בעירייה מסכמים בסיפוק את ניהול האירוע שהחל ביום שלישי ונמשך עד היום (חמישי), ומציינים כי ההצלחה התאפשרה בזכות יישום הלקחים משנים קודמות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


אגף חירום וביטחון ריכז את אירוע השלג והפעיל את החמ"ל העירוני החל מיום שלישי, לרבות הפעלת מערך של חפ"קי סיור לאיתור מפגעים וטיפול באירועים. האגף גם קיים קשר רציף והערכות מצב עם כלל הגורמים והוביל שיתופי פעולה מול רשויות שכנות וגורמי חירום והצלה.

אגף התברואה הזמין והפעיל כ-250 כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). הכלים הופעלו בכלל האזורים בשטח ובמהלך ליל רביעי פיזרו את השלג ופילסו צירים ראשיים. לפנות בוקר (חמישי) הוזעקו כלל עובדי התברואה, כ-800 במספר, בכדי להחזיר את העיר לשגרה ולטפל בפינוי האשפה. בעירייה מציינים כי פונו כ-1,000 טון אשפה, 90 אחוז מהאשפה בעיר, וזאת על אף אתגרי מזג האוויר. עוד צוין כי האגף הפעיל מנופים לפינוי גזם במשך כל ליל רביעי ובמהלך חמישי.

אגף האכיפה העירוני סייע בפתיחת צירים, מתן מענה לאנשים בודדים שנזקקו לעזרה, סייע בשינוע על פי הצורך, תפעל סגירת רחובות באמצעות השיטור העירוני, נענה לכל בקשה בדבר פתיחת צירים, לרבות צירי גישה לבתי חולים בעיר, ואף חילק מזון לחיילים בשעות הבוקר.


שלג בירושלים, 2021 (צילום: דוברות המשטרה)

שלג בירושלים, 2021 (צילום: דוברות המשטרה)


מערך הרובעים סייע במתן מענה לפינוי צירים אדומים, סייע לתושבים שנתקעו עקב שיבושי התחבורה הציבורית ואף חילץ את מי שנתקע עם הרכבים בצירים השונים. המערך דיווח על מפגעים לחמ"ל ולמוקד העירוני 106, כמו גם לכלל גורמי החילוץ וההצלה.

באגף שפ"ע מציינים כי במהלך כוננות השלג קרס עץ ותיק בגובה של מעל 30 מטר על אוטובוס סמוך לבית החולים 'ביקור חולים'. באירוע לא היו נפגעים. כמו כן, התבצע פיזור של כ-40 טון מלח ברחבי העיר למניעת קפיאת צירים ראשיים (אדומים). עוד טיפל האגף במפגעים של כ-400 עצים שנפלו בשטחים ציבוריים וכן משטחים פרטיים לציבוריים.

במחלקת המאור דיווחו על רחובות בודדים בהם נותק החשמל בעקבות קצר חשמלי, אך גם במקרים אלו ניתן מענה מהיר. האגף לשיפור פני העיר ימשיך לפעול להחזרת מצבה של העיר לשגרה.


טיילת ארמון הנציב בשלג (צילום: יוסי זמיר)

טיילת ארמון הנציב בשלג (צילום: יוסי זמיר)


במוקד העירוני 106 מדווחים כי מאז שהחלה כוננות השלג ביום שלישי התקבלו כ-4,500 שיחות נכנסות, כאשר כ-2,100 מתוכן עסקו בנושא מזג האוויר. 30 אחוז מהפניות, 600 במספר, עסקו במפגעים, ו-70 אחוז בבקשות למידע בנושאים השונים, כגון: גינון, הסדרי תנועה, בירור מפגעים, תחבורה ציבורית, חינוך וסיוע אישי. באתר העירוני של עיריית ירושלים נרשמו מיום ראשון בבוקר עד חמישי 97,144 כניסות בכל השפות, בקרב 71,637 משתמשים ו-246,710 דפים שנצפו.

מינהל קהילה ורווחה ביצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב, הפעיל מערכי חירום קהילתיים וצוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה, וכן תיגבר כוננים לסיור בחירום.

ראש העיר משה ליאון: "אנחנו מסכמים ימים מורכבים ומתוחים שהסתיימו בחזרה לשגרה תוך זמן קצר. הלימודים התקיימו והעיר סוגרת את אירוע השלג הגדול בשנים האחרונות ללא אירועים חריגים. אני רוצה להודות למנכ"ל העירייה ולכל מנהלי ועובדי עיריית ירושלים, משטרת ירושלים, כיבוי אש, חברת חשמל וגורמי ההצלה, על עבודה המאומצת לאורך הימים האחרונים למען תושבי ירושלים. ההצלחה היא משותפת. צאו להתחסן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. מורה בחינוך מיוחד

    סיכנתם את העובדים בחינוך המיוחד, את התלמידים ואת נהגי ההסעות , לא פותחים לימודים כשיש שלג על המדרכות ועל חלק מהכבישים!! זאת לא הצלחה!

  2. גולן אביב

    הפיק לקחים מהשטויות או מחוסר עשיה של קודמו שלפני 7 שנים שלג שהשבית את העיר ללא מפלסות כלל פלוס אי גזימת עצים וקריסתם על עמודי חשמל וכדו

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר