דובאי, ירושלים (צילום: ג'יני עיריית ירושלים, Rastislav Sedlak SK / Shuttersto)
דובאי, ירושלים (צילום: ג'יני עיריית ירושלים, Rastislav Sedlak SK / Shuttersto)

לקראת צפי של מבקרים מהאמירויות בירושלים בקיץ: במשרד התיירות חוששים מפני קיצונים יהודים, ומציעים להקים משטרת תיירות עירונית

בעיריית ירושלים ובמשרד התיירות חוששים מקבלת פנים עוינת לתיירים מהאמירויות וממרוקו, מצד יהודים קיצונים: "יתייחסו בצורה עוינת להופעה של אנשים בלבוש מסורתי מוסלמי, אולי זה הזמן לחשוב על משטרת תיירות עירונית"

פורסם בתאריך: 2.5.21 12:25

לאחר החתימה על הסכמי אברהם ונירמול היחסים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ומרוקו, בעיריית ירושלים החלו להיערך בשיתוף משרד התיירות לקליטה של תיירים מוסלמים ממדינות אלו בירושלים ובאתרי התיירות בעיר.

במסגרת ישיבת ועדת תיירות של עיריית ירושלים שהתקיימה בחודש שעבר, הוצגו מספר תוכניות עבודה וסקירה על היערכות לקליטת התיירים מהעולם בירושלים, וזאת בהתאם לפתיחת השמיים ושוק התיירות הבינלאומי.

בפתיחת ישיבת הוועדה, הביעה נגה שר-גרקו, מנהלת תחום דתות במשרד התיירות חשש מפני חיכוך בין תיירים מוסלמים שיגיעו לעיר לבין המקומיים, "יכול להיות מצב של התנהגות של קיצונים יהודים דווקא, שיתייחסו בצורה עוינת להופעה של אנשים בלבוש מסורתי מוסלמי, זה עלול לקרות במתחם של הר ציון (קבר דוד. ש.ה), נבי סמואל (קבר שמואל הנביא. ש.ה), וגם בכותל, יש מצבים שלא נותנים להם לעבור במעברים של הכותל, צריך לראות מה עושים עם זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בנוסף, התייחסה שר-גרקו במהלך הדיון, לסוגיית ההנגשה והביטחון האישי לתיירים באתרי התיירות בעיר, "בהר הזיתים, במקאם סולימאן אל פרסי ומסגד העלייה אין שם מקום להוריד נוסעים, בתצפית של הר הזיתים יש בעיה של חניה, יש שם שירותים ציבוריים מוזנחים, בעייה ידועה של כייסים, בירידה לגת שמנים יש סכנת החלקה להולכי רגל, אולי זה הזמן לחשוב על משטרת תיירות עירונית".

לדברי שר-גרקו, "יש צורך במסרים מקרבים בתכנים והמסרים לתייריים המוסלמים, "מסרים שמדברים על המשותף, על הדומה, מה כתוב במקורות שלנו, מה כתוב במקורות שלהם".

סוגייה נוספת ובעייתית שעלתה במהלך הדיון בוועדה, היא קבלת הפנים הלא פשוטה שחווים התיירים ממדינות ערביות בנמל התעופה בן גוריון, שפי זרביב, עוזרת מנכ"ל משרד התיירות אמרה במהלך הדיון, "חשוב לדבר עם משרד ראש הממשלה, כי בסוף אם תייר מוסלמי שמגיע מהמפרציות, לכותל או לירושלים ולכל מקום במדינת ישראל ועושים עליו חיפוש בשדה התעופה 40 דקות ויש חשדנות כלפיו, בגלל הרקע, בגלל הנסיבות, אז זה יכול להעכיר את האווירה, במטה לביטחון לאומי מודעים לבעיה הזאת".

פלר חסן נחום, המשנה לראש עיריית ירושלים ואחראית על תיקי קשרי חוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי ותיירות מסרה כי "נוכחתי לדעת על הפחד המתגבר לקראת צפי של מבקרים מהמפרץ בקרב גורמי הרשויות כאן בארץ, והחשש מרדיקלים קיצוניים שיפריעו לשלוות נפשם של התיירים ולנרמול היחסים. כמי שמתנהלת על קו ישראל-דובאי, ברצוני לציין: אנו מוכרחים לשמור על הסכמי אברהם ועל שלומם האישי של התיירים".


פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)


חסן נחום מוסיפה ומציינת כי "כתבתי בעבר מכתב לשר לבטחון פנים, ואמשיך לדחוף למען שמירה על היחסים בין ישראל למפרץ. כולי תקווה להמשך שגשוג ופריחה בהיבט הכלכלי, הביטחוני והמדיני בינינו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שתקף אותם אלו הערבים המקומיים ולא היהודים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר