ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)
ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס ל"כל העיר": "החילונים בירושלים לא צריכים לחשוש"

אחרי שנבחר למצטיין הנוכחות בכנסת - ח"כ מיכאל מלכיאלי מסיעת ש"ס, תושב נוה יעקב, בשיחה עם "כל העיר" על יחסי חרדים-חילונים בירושלים, על הדרת הנשים במפלגתו ועל הפרות הנחיות הקורונה במגזר הליטאי-קיצוני

פורסם בתאריך: 1.3.21 12:59

אין ספק שהציבור החילוני בירושלים צריך מיכאל מלכיאלי משלו – תכירו את חבר הכנסת מש"ס, 38, תושב נוה יעקב , שנבחר בשבוע שעבר במקום הראשון ברשימת מצטייני הנוכחות בכנסת במושב החורף של שנת 2020 – לפי מדד "שקוף" ברשת. מדובר בהישג מרשים לאור העובדה כי חברי כנסת רבים, מכלל הסיעות ומכלל המגזרים, מפגינים נוכחות דלה בלבד.

"לא לחינם חברי הכנסת הראשונים ברשימת המצטיינים הם מש"ס", אומר מלכיאלי בשיחה עם "כל העיר". "אנחנו מבינים שהציבור נתן בנו אמון והכנסת היא מקום עבודה לכל דבר. זה מקום עבודה שצריך להגיע אליו ולטפל באינסוף פניות של הציבור וכמובן לגעת בנושאים החשובים ביותר – חקיקה ועבודת הוועדות. הצלחתי, ברוך השם, בכנסת האחרונה להעביר ארבע הצעות חוק חברתיות. זה מגיע ממאמץ, פגישות בלי סוף, תיאומים עם הלשכה המשפטית, עם משרדי הממשלה ועם ועדות הכנסת. בסופו של דבר בהחלט משמח לקבל תואר כזה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לצד החגיגות, חשוב לציין כי ח"כ מלכיאלי, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים מסיעת ש"ס, משתייך לאחת משתי המפלגות החרדיות בכנסת שמדירה באופן מוצהר נשים מהרשימה. גם בשיחה עם "כל העיר" ח"כ מלכיאלי לא מסתיר את האג'נדה האנטי-פמיניסטית של המפלגה, וטוען, כן, גם בשנת 2021, כי "נשים יודעות לטפל בענייני נשים", הוא אומר, כנראה בלי למצמץ. "תמיד כשאנחנו נשאלים זאת, אנחנו מפנים לחוברת שש"ס הוציאה, שם מפורטת פעילות המפלגה למען נשים. אנחנו מפלגה דתית-חרדית ואנחנו מנוהלים על ידי ריבון רוחני, מורשת חכמי התורה. הם נותנים את ההנחיות לגבי איך שאמורה להתנהל מפלגה דתית, מי נבחר ומי לא. בסופו של דבר הנשים מצביעות ש"ס כי הן מבינות שמדובר בבית חברתי – אין היום מפלגה אחת בכנסת שמצהירה שהיא מפלגה חברתית, שדואגת לחלש. אלפי נשים רואות בש"ס את הבית שלהן".

"לפעמים בתקשורת מעדיפים להציג אותנו כמפלגה חשוכה", אומר ח"כ מלכיאלי, "שדואגת לסקטור מסוים כי זה מצטלם יותר טוב, אבל זה לא נכון, העברתי בכנסת בשנים האחרונות כעשרה חוקים חברתיים אשר לא קשורים לדת – כולם בתמיכת יש עתיד, מרצ, הרשימה המשותפת – היריבים הפוליטיים שלנו, שלא תומכים בנו בשוטף".

לאורך כל התקופה מאז פרוץ הקורונה נרשמו הפרות חמורות של ההנחיות בקרב המגזר הליטאי. נראה כי יהדות התורה, השותפה הטבעית שלכם בכנסת, לא פועלת מספיק בשביל למגר את זה. איך זה קורה?
"ברוך השם אני גאה להיות חבר כנסת חרדי מרשימת ש"ס. אצלנו הרב שלום כהן מהרגע הראשון דיבר על החובה שבשמירה על ההנחיות וההתחסנות. בתי הספר ובתי הכנסת הספרדיים היו סגורים. אני בעצמי כבר יותר משלושה חודשים מתפלל בבית. אני ער לסוגיית ההפרות בציבור הליטאי, אני חושב שרוב ככל הציבור הליטאי שומר על ההנחיות. יש מיעוט, שאני לא מסכים איתו, שלא שומר על ההנחיות וצר לי על כך. המיעוט מקבל פוקוס תקשורתי ואז חושבים שמדובר ברוב הציבור, וזה לא נכון. בסוף יש לצערי איזשהו הינדוס תודעה מאוד חד צדדי, חושבים שכל החרדים מפרים את הנחיות הקורונה, וזה מביא את אותותיו למה שהציבור חושב".


ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)

ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן)


כתושב נוה יעקב, אתה יכול להבין את החשש הכבד של התושבים החילונים בירושלים משינוי צביונן של השכונות בעיר?
"בנווה יעקב הייתי יו"ר המינהל הקהילתי והכרתי את הטענות הללו. אני רוצה לומר שאין מה לחשוש – תבואו לנוה יעקב ותראו כמה כבוד הדדי יש. לצערי הרב יש גורמים קיצוניים, אגב בכל הקבוצות, שמנסים ללבות את היחסים. יש שכונות שלמות מעורבות בירושלים שכולם מכבדים ומכילים אחד את השני, החילונים בירושלים לא צריכים לחשוש. המינהלים הקהילתיים אמורים לשרת את כולם בצורה שווה ומכבדת ולתת לכל ציבור את מה שמגיע לו".

נכון, לכן תחבורה ציבורית בשבת, תחבורה מצומצמת כמו לבתי החולים ולמקומות הבילוי בעיר, יכולה לשרת את הציבור החילוני בירושלים, לתת לתושב החילוני מה שמגיע לו, כמו כל תושב שמשלם מסים.
"על פי החוק אסור לפתוח תחבורה ציבורית בשבת ואנחנו אנשים שומרי חוק. מעבר לזה, אני חושב שהשבת שהיא מקור הברכה. במגילת העצמאות נכתב: 'מדינה יהודית ודמוקרטית' – הביטוי של היהודית בלי שבת לא מחזיק מים. לכן, אני חושב שאין מקום לתחבורה ציבורית בשבת, זה יפר את השלווה של המושג שבת".

נעבור הלאה, החיסונים כבר כאן ועדיין היה עוצר לילי בחג הפורים בעיר. האם זה אומר שהסגרים לא מאחורינו?
"אנחנו מאוד מתקדמים בחיסונים ובמספרים של המתחסנים. השבוע הייתי בכמה בתי אבלים וראיתי ילדים קטנים שמבכים על האמא או האבא שהלכו. הדבר הזה יכול להיפסק. אם כולם יילכו להתחסן אז כמובן חג הפסח יהיה יותר פתוח. אם לא יתחסנו ותהיה תחלואה גדולה, משרד הבריאות ככל הנראה ימליץ על סגר. אפשר למנוע את זה עדיין – אין שום מצווה להתקהל כל הזמן, צריך לעשות את המקסימום להתחסן. אני מקווה שמשרד הבריאות ייתן תמריצים מאוד משמעותיים למתחסנים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שרון

    שקרן גדול נווה יעקב נראת כפח זבל חרדי שלא נותן לחיות

  2. שרון

    שקרן גדול נווה יעקב נראת כמזבל חרדי שלא נותן לחיות. השקר שלו על גבי גיניש ומינו שיקרי של בובות בשליטה של רבנים והריסה של המנהל הקהילה שנותן שירות לחרדים בלבד כמעת

  3. בדיחי

    גם אני לא אוהבת אותי ויודעת מקרוב על מה אני מדברת מלא דיבורים אפס מעשים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר