דני בונפיל, אלי מלכה (צילומים: דוברות העירייה, ג'קי לוי)
דני בונפיל, אלי מלכה (צילומים: דוברות העירייה, ג'קי לוי)

יו"ר ההסתדרות המחוזי דני בונפיל מאיים להשבית את עיריית ירושלים ודורש: לפטר את היועץ המשפטי אלי מלכה

על רקע פסק הדין שהתקבל כנגד היועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה, במסגרתו נקבע כי הוא התעמר בעובדת שלו סגנית היועמ"ש - יו"ר מחוז ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שיגר מכתב למנכ"ל, שבו הוא מאיים בשביתה אם מלכה לא יפוטר: "לא נאפשר לו להיכנס למשרדי העירייה"; העירייה בתגובה: "המכתב יטופל בהתאם"

פורסם בתאריך: 1.3.21 18:11

כשבוע לאחר פרסום החלטת בית הדין האזורי לעבודה כי על ‏עיריית ירושלים לפצות את סגנית היועץ המשפטי בעירייה עו"ד אילנית מיכאלי ב-150 אלף שקלים, בגין העסקה פוגענית והתעמרות, לאחר שנקבע כי היועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה נטל ממנה את סמכויותיה, פגע במעמדה והשפיל אותה – בהסתדרות מחוז ירושלים מחריפים את הטון וכעת דורשים לפטר את מלכה מתפקידו.

יו"ר מחוז ירושלים בהסתדרות דני בונפיל שיגר הבוקר מכתב למנכ"ל העירייה איציק לארי, שבו הוא מאיים להשבית את עיריית ירושלים במידה ומלכה לא יפוטר. "לאור פסק הדין החמור, יש לפעול להפסקת עבודתו של מר אלי מלכה וזאת גם לאור הדגשת בית הדין בפסק הדין, שפונה לעירייה ומבקש באופן ברור להסיק את המסקנות המתבקשות מפסק הדין, ולהטיב את יחסי העבודה בלשכה המשפטית מבלי לפגוע פגיעות נוספות בעובדים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בונפיל מוסיף ומתריע כי "במידה ותחליטו אחרת, או תמרחו את הזמן, אפעל בכל האמצעים הציבוריים, הארגוניים והמשפטיים העומדים לרשותי עד כדי הכרזת סכסוך עבודה והשבתת העירייה, כבר בימים הקרובים, ביחד עם עובדי העירייה וגופים נוספים לא נאפשר למר אלי מלכה להיכנס למשרדי העירייה".


כיכר ספרא - בניין עיריית ירושלים (צילום: ששון תירם)

כיכר ספרא (צילום: ששון תירם)


כזכור, בתביעה שהגישה עו"ד מיכאלי לבית הדין האזורי לעבודה נכתב כי מלכה פגע בסמכויותיה כסגנית באופן שרירותי ופסול, ורוקן את תפקידה מתוכן החל מ-2016. כמו כן, היא טענה כי צוות העובדים שניהלה נלקח ממנה ללא הודעה מוקדמת, וכי מכל תפקידי האחריות שלה נותר לא רק תפקיד היועצת המשפטית לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שזה גם נפגע. מנגד, בעירייה, טענו בשם מלכה כי המהלכים שלו נבעו מתוך שינוי ארגוני שמיכאלי היתה מעודכנת לגביו, אך סירבה לשתף פעולה, כמו למשל עם מחלקות חדשות שהוקמו. כאמור, בית הדין דחה את טענות העירייה וקבע פיצויים לעו"ד מיכאלי. "ניסיונה של העירייה בסיכומיה לגמד את תפקידה של התובעת ל'רה-ארגון' רחוק מהמציאות, ומטרתו לבסס את הטעננה לפיה לכאורה לא חל בתפקידה כל שינוי – קביעה שאיו לה כל יסוד במציאות", כך נכתב בפסק הדין.

עוד נכתב בפסק הדין כי "לא רק שמעמדה של התובעת כמנהלת מחלקת התכנון והבנייה הלכה למעשה, נפגע, וסמכויותיה ניטלו ממנה, אלא שעו"ד מלכה לא הסתיר כי נטל ממנה את סמכויותיה, עקב 'בעיה' ו'תקלה' כלשונו, ולמעשה בחר להלבין את פניה ברבים, תוך השפלתה וביזויה".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "המכתב התקבל בעירייה, נבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים ויטופל בהתאם".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר