(מימין) מרדכי אנסבכר ז"ל ובנו אביעד אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)
(מימין) מרדכי אנסבכר ז"ל ובנו אביעד אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל ברחביה: הלך לעולמו מרדכי אנסבכר – ניצול השואה ואחרון מעדי משפט אייכמן

בשכונת רחביה מתאבלים השבוע על לכתו של מרדכי אנסבכר ז"ל, בן ה-94, ניצול שואה, מנהלה הראשון של מוזיאון 'יד ושם', יקיר ירושלים; נכדו יאיר אנסבכר מספר: "לסבא תמיד היו מילים טובות על כל אדם בישראל, הוא האמין בביחד, והסביר לנו לאהוב כל אדם"

פורסם בתאריך: 2.3.21 15:44

בגיל 94: הלך לעולמו  יקיר ירושלים ברוך מרדכי אנסבכר ז"ל, ניצול שואה, היסטוריון ומנהלו הראשון של מוזיאון 'יד ושם' בירושלים. מקציני חטיבת ירושלים וממשחררי חברון. זכה להקים בחייו משפחה ענפה.

מרדכי אנסבכר נולד וגדל בעיר וירצבורג בגרמניה בשנת 1927, עם תום מלחמת העולם השנייה, ולאחר ששרד את זוועות מחנות ההשמדה של הנאצים, הוא עלה לארץ והתגייס להגנה. הוא השתתף במספר קרבות באזור ירושלים –  על עטרות וגוש עציון, ובהמשך שימש כמנהל הראשון של מוזיאון 'יד ושם' ונמנה בין מייסדיו. אנסבכר היה לעד המרכזי במשפטו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עם עלייתו לארץ, ועד לפטירתו, התגורר אנסבכר בירושלים, "מושא אהבתו וערגתו מאז ומעולם", כך מעידים עליו בקרב משפחתו, והוא אף זכה באות יקיר ירושלים ברבות השנים – "על הגנת העיר ירושלים במלחמותיה כלוחם ומפקד ועל פעילות ציבורית ענפה להנחת תודעת השואה".

יאיר אנסבכר, נכדו של מרדכי אנסבכר ז"ל, מספר השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי "בתור נכד, שנים ארוכות זכיתי ונהניתי ממנו כסבא, כאישיות קודם כל פרטית, עם כל השנים הקשות שעברו עליו, אם זה בשואה ולאחר מכן בהגנה על הארץ , כל חברים שנפלו במלחמת השחרור, הוא היה אדם מאוד אופטימי וחיובי, והחיוך שלו היה הסמל הנצחי שלו, הביטחון והשקט שהוא ידע להשרות, העובדה שהוא היה בן אדם מאוד דתי עזרה לו לגבש תפיסת עולם חיובית ואופטימית על כל הדברים שהם נעשים. הוא היה איש מלא הומור ויצירתיות, ואיש משפחה למופת, כל עוד הוא יכל, הוא היה מגיע ומשתתף באירועים ומבקר את המשפחה המורחבת".


מרדכי אנסבכר ז"ל ויאיר אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)

מרדכי אנסבכר ז"ל ויאיר אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)


אנסבכר מוסיף ומספר כי "לסבא תמיד היו מילים טובות על כל אדם בישראל, הוא האמין בביחד, בשיתוף פעולה, הוא כל הזמן ניסה להסביר לנו לאהוב כל אדם, והוא יישם את זה בדרכו שלו, האיר פנים לכל אחד, לכל מקום שהוא הלך, למאבטח בבנק, לעובדת בסופר, ואני חושב שזו הצוואה שלו, כי במציאות שלנו, המסוכסכת והמקוטבת כל כך, יהודים מהסוג הזה זה מצרך חשוב ונדיר, שמתסכלים מעבר ורואים שאתה אח וביחד, ושאנחנו עם אחד".

מרדכי אנסבכר ז"ל הובא בתחילת השבוע למנוחת עולמים, הוא הותיר אחריו את רעייתו ציפורה, בנים ובנות, וכ-100 נכדים ונינים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר