בית הכנסת חסד ואמת במושבה (צילומים: יח"צ)
בית הכנסת חסד ואמת במושבה (צילומים: יח"צ)

בהמשך לפרסום על עצומת מתפללי יוצאי מרוקו במושבה – היזם ל"כל העיר": "בית הכנסת ימשיך לפעול, ויהיה פתוח לכלל המתפללים בשכונה"

היזם שאול כהן, שמתכנן לבנות דירות יוקרה סמוך לבית הכנסת המרוקאי במושבה, מבטיח בשיחה עם "כל העיר" כי בית התפילה ימשיך לפעול, אך ייפתח לכלל המתפללים בשכונה; ראשי בית הכנסת, יוצאי מרוקו ובני משפחותיהם, חוששים משינוי של מסורת התפילה ואומרים: "אתה (היזם) לא מכבד אותנו או את המסורת שלנו"

פורסם בתאריך: 2.3.21 11:48

בהמשך לפרסום הבוקר ב"כל העיר" על עצומת מתפללי בית הכנסת "חסד ואמת" של יוצאי מרוקו ברחוב הצפירה במושבה – היזם של השטח שאול כהן אומר בשיחה עם "כל העיר": "בית הכנסת יישאר, הוא ימשיך לפעול ויהיה פתוח לכלל המתפללים בשכונה".

כפי שפורסם מתפללים בבית הכנסת, יוצאי מרוקו ובני משפחותיהם, חוששים כי לאחר 55 שנה במבנה הם עומדים בפני פינוי. סמוך לשטח בית הכנסת מתוכנן להיבנות פרויקט דירות יוקרה. לטענתם, מדובר בכ-70 משפחות שנכנסו לבית הכנסת בשנת 1965, לאחר שקיבלו אישור מראש העיר דאז מרדכי איש שלום ז"ל, ומאז, 55 שנה, הם מתפללים במקום בדרכם. המתפללים פנו בערכאות משפטיות שונות, אך נדחו לאחר שהתברר כי בית הכנסת ימשיך לפעול, לצד הפרויקט הנדל"ני, אך כעת, בהחלטת היזם, המקום יהיה פתוח לכל המתפללים בשכונה. למעשה, המתפללים, יוצאי מרוקו, שפתחו במאבק ובעצומה, מתנגדים לכניסת מתפללים אחרים, מתוך חשש משינוי של מסורת התפילה שלהם ושל מנהגיהם. "אל תיתנו את ידכם לעוול הזה. אל תיתנו להשליכנו לעת זקנה ואל תשאירונו ללא בית כנסת בערוב ימינו. אל תזרקו אותנו מבית הכנסת", הם זועקים.

היזם כהן ממשיך ואומר בשיחה עם "כל העיר" כי "חברי הוועד השתלטו על מבנה שלא שלהם, הם פולשים והם מציגים שהורסים את בית הכנסת. זה לא נכון, זה נראה ונשמע פופולארי להרוס בית כנסת, כאילו אנחנו בפוגרומים ברוסיה, אבל זה לא נכון. בית הכנסת ימשיך לפעול".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מטעם מתפללי בית הכנסת "חסד ואמת" נמסר בתגובה לדבריו של היזם כהן: "אנחנו מתפללי בית הכנסת מעולם לא פלשנו לבית הכנסת. אין זו דרכנו. קיבלנו אישורים מראש העירייה המנוח מרדכי איש שלום ז"ל, כבר לפני 55 שנה. אנחנו ההמתפללים איננו מדברים על מבנה, אנחנו בטוחים כי תשמור על המבנה מכיוון שהמבנה נועד לשימור. ואתה בוודאי איש חוק ששומר על מבנים, ולא על בני אדם ומסורתם. ואם היה כל כך חשוב לך לשמור על בית הכנסת, למה בדיוק ביקשת מבית המשפט צו פינוי? חשוב לנו לספר לכולם, שאולי תשמור על המבנה, אך חשוב לך להרוס אותנו כבני אדם. חשוב לך לסלק אותנו, שומרי המסורת של העדה המרוקאית בשכונה מהמקום. חשוב לך לשלוט במתפללי בית הכנסת במסורת התפילה שלהם ובמנהגיהם. בתוכניות שהגשת, מבנה בית הכנסת יהיה דירת 4 חדרים מפוארת שתימכר לכל המרבה במחיר, אבל גם אם חזרת בך ויהיה שם בית כנסת הוא בוודאי יועבר למתפללים מעדה אחרת ומסגנון תפילה אחר ואתה תשלוט בהם כרצונך. אין לנו איתך יותר שום דבר, אתה לא מכבד אותנו או את המסורת שלנו. אנחנו נפנה את המקום".

"פנייתנו היא לראש עיריית ירושלים", נמסר מהמתפללים, "הוא היחיד שיכול וחייב לדאוג לנו, גם למקום תפילה זמני וגם בהקמת מבנה חדש וקבוע שישמר את המסורת היפה והחשובה שאנחנו מייצגים ואתה בז לה".

כפי שנמסר ל"כל העיר" הבוקר, בעירייה מדגישים כי בית הכנסת לא צפוי להיהרס, אך בהחלטת היזם, כאמור, בית התפילה ייפתח לכלל המתפללים בשכונה: "ככל הידוע לעירייה, בסיכום בין היזם לתושבים בית הכנסת 'חסד ואמת' לא צפוי כלל להיהרס ואף עתיד להמשיך ולשמש כבית כנסת לרווחת כלל המתפללים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירושלמית

    היזם כהן ממשיך ואומר בשיחה עם "כל העיר" כי "חברי הוועד השתלטו על מבנה שלא שלהם, הם פולשים והם מציגים שהורסים את בית הכנסת. זה לא נכון, זה נראה ונשמע פופולארי להרוס בית כנסת, כאילו אנחנו בפוגרומים ברוסיה, אבל זה לא נכון. בית הכנסת ימשיך לפעול.
    דבר ראשון הם לא פולשים, 55 שנה זה לא פולשים, הם אנשים דתיים שקבלו אישור לקבלת המדינה לצורך תפילה ומקום לימוד תורה בתרבות המרוקאית, כל אחד יכל להיצטרף אם כמובן יש מקום , כי המקום קטן וכמו כן מי שמיצתרף עלו לכבד את מנהג המקום ולהיתמזג עם תרבות הקהילה המרוקאית. מי שיגרום מחלוקת וחוסר שלווה בבית הכנסת לא ימצא שלווה בחיים.
    אני לא מהמושבה, אבל ראיתי מקרים דומים שמאוד פגעו באנשים תמימים, שלא ידעו את חוקי השם.

  2. ירושלמית

    מוזר שאול כהן מרוקאי בן מרוקאי
    מתנגד לבית כנסת מרוקאי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מישהו טרח לקרוא את פסק הדין? לא סתם הם נדחו בכל הערכאות. הם פלשו ללא שום רשות וכל טענותיהם והסיפורים על ראש העיר נדחו. זה שהם יושבים ללא תשלום אחרי שפלשו לא נחשב כגזל? העיקר לבכות ולפרסם בכל העיר כי ורדים אותם מבית הכנסת. כמיטב המסורת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר