שף אורי נבון (צילום: יהב יעקב)
שף אורי נבון (צילום: יהב יעקב)

שף אורי נבון, מבעלי קבוצת המסעדות 'מחניודה', ל"כל העיר": "חלק מהצוות לא רוצה לחזור מהחל"ת, אנחנו מגייסים עשרות עובדים חדשים"

לקראת פתיחת המסעדות - שף אורי נבון, מבעלי קבוצת 'מחניודה', מספר ל"כל העיר" על ההכנות, על ההתרגשות ועל החשש הקיים מסגר נוסף

פורסם בתאריך: 5.3.21 12:01

אחרי שהשף אורי נבון ושותפו השף אסף גרניט עשו היסטוריה, כשזכו בתחילת השנה בכוכב מישלן למסעדתם "שבור" בפריז, בימים אלה הם יורדים מגג העולם אל השטח ופועלים במרץ כדי לפתוח את שבע המסעדות של קבוצת "מחניודה" ברחבי ירושלים. החל מיום ראשון הקרוב, 7.3, תקופת הטייק-אווי ועידן האכילה בעמידה או על ספסל רעוע בחוץ, הסתיימו. כלל המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים נפתחים, במסגרת שלב ההקלות הנוסף אחרי הסגר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


נראה כי הדבר שהכי חסר למסעדות בירושלים היום הוא כוח אדם. בקבוצת 'מחניודה', שמפעילה בין השאר בירושלים את המסעדות 'מחניודה', 'יודל'ה', 'סדנא', 'דקל', 'ליד"ה', 'צמח' ו'ג'יג'י קובלה', הועסקו קרוב לכ־200 עובדים שהוצאו במהלך משבר הקורונה לחל"ת. עם החזרה לשגרה ובין הסגרים התכופים בשנת הקורונה, חזרו עשרות מהם לעבודה, אך בקבוצה ממשיכים לגייס עובדים לקראת הפתיחה הפיזית של המסעדות לקהל הרחב, בהתאם להנחיות.

"אנחנו דיברנו כבר לפני כשלושה שבועות עם כמעט כל ה-200 עובדים של הקבוצה בירושלים, וביקשנו מהם לחזור", מספר שף נבון בשיחה עם "כל העיר", "צפינו שהדבר הזה יקרה, אבל חלק מהצוות לא רוצה לחזור מהחל"ת, ולכן אנחנו מגייסים עשרות עובדים חדשים. חלק מהעובדים באמת חזר, אבל חלק גדול לא חזר, ולכן אנחנו מעוניינים לגייס. אנחנו מחפשים אנשים טובים, שרוצים להתפתח בתחום, זה חלק מהמשימות של הפתיחה המחודשת".


מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)

מסעדת מחניודה (צילום: אתי נמיר)


שף נבון ממשיך ומספר על ההיערכות לקראת הפתיחה המחודשת: "אנחנו עוסקים כרגע בלהשמיש בחזרה את כל המסעדות, שהיו מושבתות כל כך הרבה זמן. יש לזה הרבה היבטים, ברמה הטכנית – לראות שהן תקינות, וגם כמובן גיוס של צוותים. אני פונה לכל מי שרוצה לחזור לעבוד – אנחנו מחפשים אנשים שיחזרו לאייש את השורות, אנחנו וכל הענף שלנו".

"יחד עם זאת", מדגיש שף נבון ואומר כי "אנחנו עובדים על תפריטים חדשים, בעיקר מנסים לייצר איזו נקודת פתיחה שממנה כולם פותחים, יש הרבה חששות וחרדות של האם יסגרו אותנו בפסח ועם סגרים נוספים בעתיד, אבל לצד כל זה אנחנו מתרכזים שבגרה ובפתיחה, בדברים הפרקטיים והקונקרטיים שצריך לעשות כדי להגיע לפתיחה".

אתם ערוכים לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות? הגבלת כמות הסועדים בתוך המסעדה – זה משהו שאפשר להתפרנס ממנו?
"אנחנו לוקחים את מה שיש לנו. ברגע שיאשרו לנו יותר, מן הסתם נרצה להביא יותר סועדים. אני בטוח שמסעדנים לא מרגישים ודאות ולא יודעים איך ייראה מחר, וכבני אדם, עם כל הפחדים שלנו, הרבה חששות והפחדות, הרבה הדבקות, הרבה אנשים שינו גם את התנהלות שלהם היומיומית. את הדברים הקטנים שמרכיבים את השגרה – כמו עם מי אני הולך, ואיפה אני יושב, כמה אנשים יהיו מסביבי, אני לא יודע איך זה ייראה. אני חושב שיהיה תהליך של החלמה מהקורונה, זה ייקח קצת זמן, אבל אנחנו עובדים לפי התו הסגול, של 20 אנשים בחלל בפנים, ובחוץ מן הסתם יותר פתוח. אנחנו ממש מחכים לרגע שבאמת נוכל לחזור לשגרה יותר קולחת".

קיבלתם כבר הזמנות לשבוע הבא ופידבקים מהקהל לקראת הפתיחה?
"כבר משבוע שעבר אנחנו מקבלים הודעות מהרבה לקוחות, באס-אמ-אסים ובטלפונים. ברור לגמרי שכולם בוערים ורוצים לצאת החוצה, רוצה חזרה להסתובב. זה טבעי לגמרי, נקווה שזה יימשך גם אחרי חודש, כולם רוצים לחזור לסממנים של הנורמלית שהיו לנו פעם – מסעדות, פנאי, בילויים – זה חלק משמעותי. הרבה רוצים לחזור למסעדות".

מה לגבי המסעדות של הקבוצה בלונדון ובפריז – הן עדיין סגורות?
"שאט-דאון. הכל סגור. בלונדון מדברים על פתיחה באמצע אפריל, אבל בפריז גם על זה לא מדברים".

אתה אופטימי בסך בכל לקראת החזרה לשגרה?
"תשמע, אם אני לא אהיה אופטימי אנחנו נהיה בבעיה, אני מתעקש להיות אופטימי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר