מצוקת החניה ברחוב שופן (צילום: ניבה פון וייזל)
מצוקת החניה ברחוב שופן (צילום: ניבה פון וייזל)

מצוקת החניה הקשה בטלביה: התושבים דורשים פיתרון

עם סיום עבודות השדרוג של הרחוב המרכזי בטלביה - היצע החניות הצטמצם. הדיירים מבקשים מהעירייה לפעול למציאת פתרונות

פורסם בתאריך: 4.3.21 16:19

העבודות לפיתוח ושדרוג רחוב שופן בטלביה, סמוך לתיאטרון ירושלים, הגיעו באחרונה לסיומן. במסגרת העבודות, הורחבו המדרכות להולכי רגל ונסללו שבילי אופניים. לטענת התושבים העבודות הובילו לצמצום דרמטי של מקומות החניה שהיו ברחוב.

כיום, לאחר השיפוץ, לטענת התושבים, קיימים ברחוב כ-20 מקומות חניה, המיועדים ל-40 דירות הנמצאות ברחוב. כאשר החניה ברחוב אינה מוגבלת בשעות ואינה מוקצת רק לתושבי האזור בלבד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


רחוב שופן (צילום: ניבה פון וייזל)

רחוב שופן (צילום: ניבה פון וייזל)


חבר מועצת עיריית ירושלים אלעד מלכא (התעוררות) פנה בנושא לראש העיר משה ליאון, באמצעות הליך שאילתא, שבה הוא מתאר את מצוקת החניה באזור: "שופן הינו רחוב קטן בפאתי שכונת טלביה אשר בקרבתו מצויים מוסדות שונים הפונים לקהל הרחב. בין אותם מוסדות נמצאים תיאטרון ירושלים, לשכת עורכי הדין, מוזיאון האסלאם, דיור מוגן ובית כנסת המצוי ברחוב, יחד עם מוסדות נוספים המצויים בסביבה. לאורך השנים סבלו דיירי הרחוב ממצוקת חניה תמידית הן בשל הבאים לאותם מוסדות והן בשל תושבי הסביבה הסובלים אף הם ממצוקת חניה וחנו ברחוב שופן".

מלכא מוסיף ומציין כי "מרביתם של תושבי הרחוב הינם אזרחים מבוגרים, ומצוקת החניה מקשה עליהם מאוד, שכן הם נאלצים פעמים רבות לחנות את רכבם במרחק רב מביתם ומשם להגיע לביתם ברגל. הדבר קשה במיוחד במקרים בהם נאלצים לעשות את הצעדה הזו עם משקל נוסף, למשל מצרכים מהסופר".


אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


לדברי מלכא, "משיח עם התושבים עלו מספר פתרונות אפשריים למצוקת החניה ברחוב. אחד הרעיונות למשל הוא להפוך את הרחוב לחד סטרי כך שניתן יהיה לחנות לכל אורכו של אחד מצדדי הרחוב. פתרון זה צריך להגיע במקביל להפיכת החניה לחניה בתשלום (כחול לבן) ולאזור בו החניה מותרת לבעלי תו אזורי בלבד. כמובן שיחד עם השינוי הזה יש צורך בהגברת האכיפה ומתן קנסות לאלה החונים שם ללא היתר".

במענה לפניית "כל העיר, מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "במסגרת העבודות לשדרוג רחוב שופן, נשקלות חלופות שונות להסדרי חניה עבור המבקרים במקום, לרבות חניה בכחול-לבן ופתיחת החניון התת קרקעי, בו 600 מקומות חניה, לכלל הציבור. כלל החלופות ייבחנו בהתאם לתנאי הדרך, לצרכי התושבים ויחד עם קיום תהליכי שיתוף ציבור".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דוד

    בכל העיר מצמצמים מקומות חנייה במקום להגדיל.בהר חוצבים התקינו ספסלים למקומות ישיבה במקום לייצר עוד מקומות חנייה . מי לעזאזל יישב שם ? זה אזור תעסוקה לא פארק שעשועים לילדים. חוסר היגיון טוטאלי של העירייה ובזבוז כספי ציבור מיותר לחלוטין שלא מועיל לאף אחד .ההפך כנל גם באזור השוק. פשוט טמטום אחד גדול . מה גם שאין בדיוק תחבורה ציבורית מהירה לשם

  2. תושבת הרחוב

    מה שמעניין כאן זה שהיזם שבונה את החניון בקצה הרחוב הוא גם מי שתכנן ושילם עבור השיפוץ ברחוב שופן שביטל באופן גורף את מקומות החנייה לטובת רחבות אבן שלא משרתות כלום ואף אחד ומנויים חודשיים בחניון שלו.

  3. אורי

    אין פתרון. חנייה תת קרקעית שאיננה ליד הבית …. מצחיק אה? פשןט תפסיקו פרוייקטים של תמא באזור. ותשבו על המדוכה ותמצאו פתרון אמיתי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר