חסימת הכניסה לשכונת גבעת משואה - בעת סגר הקורונה (צילום: שלומי הלר)
חסימת הכניסה לשכונת גבעת משואה (צילום: שלומי הלר)

תושבי גבעת משואה דורשים: הפרידו אותנו משכונת קרית מנחם-עיר גנים במודל רמזור הקורונה

תושבי שכונת גבעת משואה פנו לראש העיר משה ליאון בבקשה לפצלם משכונות קרית מנחם-עיר גנים לעניין נתוני הקורונה: "הנתונים יוצרים עיוות שגורם לשכונה להיות אדומה"

פורסם בתאריך: 4.3.21 11:10

תושבי שכונת גבעת משואה פנו לראש העיר ירושלים, משה ליאון, ולפרויקטור הקורונה בעירייה, שלום אייזנר, בבקשה להיפרד משכונת קרית מנחם-עיר גנים לעניין מודל רמזור הקורונה.

במכתב ששלחו התושבים נמסר: "זה זמן רב שנתוני התחלואה בגבעת משואה נמוכים ביותר (ממוצע של כ- 20 חולים בסך הכל בזמן האחרון), ואילו נתוני התחלואה בשכונת עיר גנים-קרית מנחם גבוהים משמעותית. כך למשל, מספר החולים המאומתים בגבעת משואה עומד כעת על 8 חולים בלבד ואילו בשכונת עיר גנים-קרית מנחם מספר החולים המאומתים עומד על 131. לאור זאת, יש חובה להפריד את נתוני הקורונה בין שתי השכונות, מאחר והנתונים יוצרים עיוות שגורם לשכונת גבעת משואה להיות שכונה אדומה, וכתוצאה מכך נסגרים כל מוסדות החינוך פעם אחר פעם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד טוענים התושבים: "בגבעת משואה לומדים תלמידים אשר מתגוררים בשכונות הסובבות אותה, אולם אין הדבר שונה מכל שכונה ירוקה / צהובה אחרת, כדוגמת בית הכרם אשר גם אליה מגיעים תלמידים משכונות חיצוניות. ולראיה – מעון ויצ"ו בית הכרם פתוח, כאשר אין מחלוקת כי מספר נכבד מהילדים בו אינם מתגוררים בשכונת בית הכרם.

"הימשכות מצב זה משך חודשים רבים פוגע משמעותית בתושבי שכונת גבעת משואה, ובייחוד לאור נתון ההתחסנות חסר התקדים בה – 96 אחוזים מחוסנים במנה ראשונה ו-82 אחוזים מחוסנים במנה השנייה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מודל הרמזור של משרד הבריאות הוא מודל מורכב שנועד להציג תמונת תחלואה. בשביל שהמודל יעבוד נדרשים אזורים של מינימום 30 אלף, ועדיף כמות תושבים כפולה מכך. מתוך הבנה של משרד הבריאות כי העיר ירושלים מורכבת משאר ערי הארץ, הוחלט במשותף עם העירייה לחלק את העיר על פי מינהלים קהילתיים וכך מחולקת העיר, במודל הרמזור, בשנה האחרונה. החלוקה מאזנת בין צורת העבודה העירונית, בקשות התושבים ונוסחת הרמזור.
"העירייה מבינה את מצוקתם של התושבים בכל רחבי העיר ומסייעת ככל שניתן באמצעות המינהלים הקהילתיים, אך ההחלטה לפצל את מודל הרמזור לפי שכונות אינה ביד העירייה ואינה עדיפה, בוודאי לא במקרים כמו קרית מנחם – גבעת משואה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חרדי

    צריך לעשות חומת הפרדה כמו עם הפלסטינים.
    ערך הדירה שלי יורד.
    הקליינטים שואלים איך 3 מיליון על 3 חדרים בקרית מנחם עיר גנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר