מסעודה אלפי ז"ל (צילום: אור צפתי)
מסעודה אלפי ז"ל (צילום: אור צפתי)

בגיל 94 – נפטרה גיבורת המחתרות מסעודה עלפי ממקור ברוך: "דור שהולך ונעלם"

מסעודה עלפי, שגדלה במחנה יהודה והתגוררה במקור ברוך, וסייעה לאנשי המחתרות לפני קום המדינה, נפטרה השבוע בגיל 94. בתה טלי צפתי נפרדת וסופדת: "אמא שלנו היא חלק מהדור שבנה את מדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 11.3.21 11:52

אבל כבד ירד על שכונת מקור ברוך: מסעודה אלפי, גיבורת המחתרות בשנים שלפני קום המדינה, אלמנתו של המסגר המיתולוגי מרדכי עלפי משוק מחנה יהודה, הלכה לעולמה, בת 94  במותה.

מסעודה עלפי ז"ל נולדה בעיר בגדד שבעירק, אך ימים ספורים לאחר מכן, בשנת 1926, עלו הוריה לארץ והשתקעו בירושלים. בשנים שקדמו להקמת המדינה היא סייעה לפעילי המחתרות השונות בהעברת מידע לצוותים השונים.

"מסעודה נודעה כאישה יפה, אצילה, חכמה ונדיבה", מספרת בתה טלי צפתי בשיחה עם "כל העיר". "היא גדלה עם אנשיה הספרדיים של ירושלים, באזור מחנה יהודה. חיה בקרבת משפחת פרנס ולמדה מהשכנים לדינו. בזמן המחתרות, עזרה רבות בהעברת ידיעות לצוותים. ובבגרותה, התנדבה במשך שנים, במוסדות רבים בעיר ואף בצה"ל.  היא זכורה כמי שסרגה, תפרה ורקמה במלחמות לפני קום המדינה, והכינה ללא סוף כובעי צמר לחיילינו, אמא שלנו היא חלק מהדור שבנה את מדינת ישראל, דור שהולך ונעלם".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


צפתי מספרת ומוסיפה כי "אמא היתה אשת חיל. היא גם ידעה להכין מטעמים, ללקק את האצבעות, ריבות וכבושים מכל פרי וירק, ממולאים שונים ומגוונים. רבים אכלו את תבשיליה המעולים".


מסעודה אלפי ז"ל (צילום: אור צפתי)

מסעודה אלפי ז"ל (צילום: אור צפתי)


מסעודה עלפי היתה אשתו של מרדכי עלפי ז"ל, המסגר המיתולוגי מרחוב השקמה בשוק מחנה יהודה, שבין השאר, הגה ובנה את המשוריינים שפרצו את דרך שער הגיא לירושלים.

"איפה ישנם אנשים כמוה וכמו אבא שלי, זה אנשים שלא נפגוש יותר", מספרת בכאב צפתי. "על המצבה שלה כתבנו 'חכמה, יפה ונדיבה' כי זה מאוד מאוד אפיין אותה, אין דבר שהאישה הזאת לא ידעה לעשות, היתה אמא מאוד תומכת, וכל הזמן היתה אומרת לנו 'לא לפחד משום דבר'. היו לה הרבה חכמה ועומק, ידעה לקרוא בין השורות, אהבה לטייל בחו"ל, אהבה תרבויות ועמים, תמיד אמרה לנו 'איפה שאין איש – היה איש, תמיד תשאר בן אדם, להתנהל בכבוד וביושר".

מסעודה עלפי ז"ל, הותירה אחריה שישה ילדים, 13 נכדים ונכדות ונינים ונינות. יהי זכרה ברוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אביבנ

    גיבורת ישראל. גאווה גדולה. יהי זכרה ברוך. נחמה למשפחתה המפוארת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר