לילך רובין, אילנית מלכיאור (צילום: יעל אילן, יח"צ)
לילך רובין, אילנית מלכיאור (צילום: יעל אילן, יח"צ)

אחרי הפרסום ב"כל העיר": סערה בוועדת התיירות העירונית – קהילת התיירנים נגד הרל"י, ולהפך

בעקבות הביקורת של קהילת התיירנים בירושלים על היעדר העדפה לירושלמים בפעילויות התרבות העירוניות - נערכה ישיבה סוערת בוועדת התיירות העירונית, שכללה הטחת האשמות הדדית. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 1.4.21 10:07

הביקורת על התנהלות הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) מצד קהילת התיירנים בירושלים, שפורסמה בחודש פברואר ב"כל העיר", הובילה את ועדת התיירות ואת העומדת בראשה מחזיקת תיק התיירות והמשנה לראש העיר פלר חסן נחום (ירושלים תצליח) לקיים דיון בנושא בחודש שעבר. בין השאר השתתפו בדיון נציגת קהילת התיירנים בירושלים לילך רובין והממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר לפני כחודש וחצי קהילת התיירנים בירושלים שלחה מכתב חריף לעירייה ולהרל"י, וזאת בהמשך לפסטיבל האורות שהתקיים בירושלים. במכתב של קהילת התיירנים בירושלים, המונה כ-2,000 מורי דרך וכ-500 יזמים בתחום התיירות והקולינריה, נטען כי מדובר "באירוע שלא מעסיק אף ירושלמי". העירייה והרל"י טענו מנגד כי הם "פועלים לפי חוק; גאים במיזם שמספק עבודה לירושלמים רבים ולעשרות מסעדות בעיר".

בפתח הדיון שהתקיים לפני כשבועיים, בהמשך לביקורת שעלתה, התייחסה יו"ר הוועדה חסן נחום לדרישה להעדפה מתקנת לירושלמים בפעילויות העירוניות ואמרה בין השאר כי "בזמן האחרון, אני מדברת עם הרבה אנשים מהציבור ואני שומעת מהשטח מהרבה תיירנים ומפיקים הרגשה מאוד מאוד קשה כלפי הרל"י, וכלפי האי שימוש במפיקים ותיירנים ירושלמים". לדבריה, "כואב לי לשמוע שזה התחושה בשטח, ואחת מהסיבות שאנחנו רצינו לכנס את הוועדה הזאת, לדבר על זה, לראות מה אפשר לעשות ולשפר את המצב, ואיך אפשר לוודא שכשאנחנו מדברים על על הרשות לפיתוח ירושלים, זה יהיה לפתח את ירושלים ולא את תל אביב".

חברת הוועדה לורה ורטון (מרצ) התייחסה גם היא נושא בהמשך הדיון ואמרה בין השאר כי "אני שמעתי יותר מדי סיפורים על זה, אם זה יחצ"נות ואם זה כל מיני דברים – הולכים לאנשים בתל אביב, למקומות אחרים במדינה. אני חושבת שיש לנו כאלה כוחות אדירים ואנחנו צריכים לדעת לפנות אליהם, וגם באמת להעדיף אותם".

בהמשך הדיון, הציגה אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, בפני המשתתפים פרויקט תיירותי נוסף בשם 'אביב ירושלמי'. בהמשך כאשר נשאלה מלכיאור על היקף המעורבות של מפיקים ויזמים ירושלמים בפרויקט על ידי לילך רובין, בעלת מיזם קולינרי של סיורי אוכל בעיר, שהשתתפה בישיבה, הרוחות בישיבה החלו להיות סוערות.

"מרוב שאתם מברברים את עצמכם לדעת, אז אתם גם פוגעים", הטיחה מלכיאור ברובין, "לא רק לכם יש זכות לפגוע, גם לנו, אז בקטע הזה אנחנו רק ניישר רגע את הקו. הרל"י פועלת לפי חוק חובת המכרזים, מספיק ספגנו מכם אש בימים האחרונים, לא הגבנו, אבל יש גבול לכמה רצח אופי אתם יכולים לעשות, לארגון שהלך, התאבד פעם אחר פעם מול ממשלת ישראל כדי להביא לכם תקציבים".

בהמשך, התייחסה מלכיאור לביקורת של מורי הדרך על התנהלות הרשות לפיתוח ירושלים ואמרה כי "למה לא נותנים תעדוף לירושלמים? אז בואו אני אספר לכם, אסור לפי החוק. מי שרוצה להיות חשוף למבקר המדינה שיילך ויעשה את זה ויתכבד, הרל"י לא תעשה את זה, לפי חוק חובת המכרזים אסור לתעדף, היועץ המשפטי ישב ואמר את אותו דבר גם לראש העיר".

רובין השיבה למלכיאור: "זה שאת צועקת לא הופך אותך לצודקת, את יודעת"; ומלכיאור הגיבה: "לא לילך, זה שאת כותבת דברים שקריים לא הופך אותך לצודקת".

בהמשך הדיון, הסבירה רובין את מה שהיא רואה כהתנהלות בעייתיות של הרל"י מול הספקים הירושלמים ואמרה כי "יש יזם חיצוני, יש חברה חיצונית שמספקת את הציוד, ויש את הטכנאי גרנטור שהוא ירושלמי. אז לכאורה הרל"י צודקת, יש לה 120 אנשים ירושלמים שמשתתפים בפרויקט, אבל איפה הכסף הגדול? אצל היזם והמפיק הראשי".

בהמשך הדיון שבה ותקפה מלכיאור, "אתם יודעים מה הכי מכעיס אותי, שבוואטסאפים הפרטיים אתם כותבים, 'כל הכבוד הרל"י, כל הכבוד על הפעילות שאתם עושים', אבל לא היה לכם את האומץ לעשות את זה בוואטסאפ הכללי (קבוצת הוואטסאפ של התיירנים, ש.ה), שם אפשר לטבוח. אנחנו עשרות פעמים יושבים אתכם, אבל כן, מה לעשות, אנחנו מנהלים עיר. גם לא על כל דבר אני צריכה לבקש את האישור שלכם, כי אני לא עובדת אצלכם, אנחנו עובדים בשביל מספיק אנשים שיש פה, מראש העיר, שר ועוד כמה גורמים שיש פה, אני חושבת שאתם צריכים טיפה קודם כל לפני שאתם קוטלים, להבין איך עובד גוף ציבורי, יש לי צוות שיכול ללכת כל יום ב-15:00 הביתה, אבל הם לא עושים את זה, כשעושים קול קורא ואומרים למסעדנים בירושלים מי רוצה להשתתף במיזם 'בעקבות האור', ואחרי מאמצים מגייסים 35 מסעדנים כי חלק אומרים – לא רוצים".

רובין: "נמאס לנו מהכסף הקטן, נמאס לנו לאסוף שקלים, אני לא דיברתי מילה בשנים האחרונות, וישבתי ביציע וצפיתי בהתנהלות של הרל"י לאורך כל הזמן. או.קיי, אילנית, קשה להשיג איתך פגישה, זה בלתי אפשרי, בואי נשים דברים על השולחן, לנו נמאס מהפירורים שאתם מחלקים, כשהיום מתקשרת אלי גברת מתל אביב לגבי פסטיבל אביב, ולפסטיבל השקד מפיקה מתל אביב, ולפסטיבל האור, בואי תגידי לנו מה הגודל".

מלכיאור: "מה לעשות שהחברות הירושלמיות נתנו מחיר גבוה יותר, מה את רוצה שאני אעשה עם זה, אולי תשפרו את עצמכם במחירים".

רובין: "אני דווקא חושבת שהגיע הזמן שהירושלמים יתנו מחירים קצת יקרים, אולי אז תתייחסו אלינו".

בשיחה עם "כל העיר" אומרת יו"ר הוועדה המשנה לראש העיר פלר חסן נחום כי "הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולים לעשות במטרה לזחק את קהילת התיירנים, זה לא רק בעניין של המכרזים, אלא להגדיל אותם ולאפשר להם להתפתח, הרי הטענה של הרל"י על המפיקים הירושלמים זה שיש דברים שהם לא יודעים לעשות או שהם יותר יקרים מאחרים, ואני אומרת, בואו נחזק את הענף התיירותי הירושלמי כדי לאפשר להם לזכות במכרזים הגדולים, בואו נעשה סדנאות על איך להגיש למכרז, אולי זה מה שחסר להם, בנוסף, הצעתי שהרל"י, כפי שנעשה בתכנית אב לתחבורה, חברת אריאל וחברות עירוניות נוספות, צריכים פונקציה של שיתוף ציבור, לפי הטענות שעלו בוועדה, יש אי תקשורת בין קהילת התיירנים לבין הרל"י, אני פה כד למצוא פתרונות ולחזק את הענף התיירותי בירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נשמע לא טוב

    צריך לבדוק טוב טוב את הרל"י. שמבקר המדינה ייכנס לשם עמוק.

  2. אזרח שנימאסה עליו העירייה

    כל העירייה בירושלים ,מיתנהלת באופן עקום וחסר היגיון . מצב הכבישים נורא ,עבודות מיתמשכות שבצירי " רכבת התקלה המקוללה " ,הטלת קנסות על ידי פקחים שמחפשים תעסוקה ומיתעמרים בתושבים , עיר מלוכלכת במקומות מרכזיים ,ועדה מחוזית שמאשרת פרויקטים הזויים של מיגדלים שיהוו מיטרד סביבתי לדורות . נוסף לכל גם פגיעה אנושה בתיירות
    בגלל הערמת קשיים מיותרים כיום. אכן עירייה למופת,בעיר הענייה ביותר ללא תעסוקה לצעירים
    ,הבורחים ממנה בהמוניהם .ביום הבחירות ,נבוא עימה חשבון !

  3. מפיק ירושלמי

    כמפיק ירושלמי אני מחזק את כל הספקים הירושלמים שלא זוכים לשום התייחסות
    מהרל"י.
    כל מה שקורה בהרלי לצערי שחיתות של מנהלת אחת שעושה מה שבא לה…

  4. גילי

    במקום לתת כסף למי שפועל ודואג לפעילות בירושלים יום יום הכסף הולך למפיקים מתל אביב זה גם בתחום התרבות ככה. במקום לתת לירושלים להפיק העירייה פותחת עוד ועוד אירועים ומתחרה באמנים ובמוסדות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר